Снимка: iStock
Медийният гигант повишава цените на своите стрийминг услуги за четвърта поредна година, съобщават от The Motley Fool.
Не можете да кажете, че не сте го предвидили. Walt Disney (DIS 1.38%) увеличава цените на своите премиум стрийминг услуги следващия месец. Водещата платформа Disney+ с реклами ще ви струва 11,99 долара на месец от 21 октомври, в сравнение с 9,99 долара днес. Ако искате съдържанието без маркетингови прекъсвания, месечната цена на Disney+ Premium се покачва от 15,99 долара на 18,99 долара. Цените също се увеличават за много - но не за всички - от пакетите, които свързват Disney+ с Hulu и ESPN.
Може да изглежда само като няколко долара на месец, но това е 20% скок за версията на услугата с реклами и 19% увеличение за по-скъпата опция без рекламните паузи. По-важното е, че това ще бъде четвъртата поредна година, в която медийният гигант въвежда по-високи цени през последното календарно тримесечие на годината.
Disney+ стартира само преди шест години на цена от 6,99 долара на месец, когато беше достъпна само като платформа без реклами. Някои групи, включително притежатели на кредитни карти на Disney, членове на D23 и притежатели на пропуски за тематични паркове, успяха да сключат многогодишни сделки за едва 4,99 долара на месец. Цената на тази услуга Disney+ Premium днес се е утроила. Тя се натрупва дори преди да започне да се натрупват реклами.
Stream weaver
Ще платят ли абонатите? Инвеститорите на Disney трябва да си зададат този въпрос, особено сега, когато стрийминг бизнесът е основен фактор за общия бизнес и в двата края на отчета за приходите и разходите.
В края на юни имаше 183 милиона абонати на Disney+ и Hulu. 6,2 милиарда долара, които бизнесът с директни услуги към потребителите генерира приходи за третото фискално тримесечие на Disney, бяха почти три пъти повече от 2,3 милиарда долара, реализирани от наследените линейни мрежи на Disney. Оперативната печалба за линейните мрежи на Disney беше двойно по-висока от стрийминг операциите, но това са преминаващи кораби. 6%-ното увеличение на приходите от стрийминг услуги на годишна база беше повече от достатъчно, за да компенсира 15%-ния спад за линейните мрежи. Disney+ и другите му стрийминг предложения не бяха печеливши допреди година, а разликата през последната година компенсира рязкото намаляване на оперативната печалба за наследените мрежи.
Миграцията към стрийминг услуги най-накрая се оказва финансово успешна за Disney. Повишаването на цените би увеличило печалбата още повече, стига отливът на клиенти да не се увеличи рязко. Драматичното покачване на абонаментните цени следващия месец в несигурна икономика е рисковано. То идва и след почти седмица, в която хора призоваваха за бойкот в светлината на спирането на късното вечерно токшоу „Jimmy Kimmel Live!“.
Спирането приключи във вторник вечерта, като шоуто се завърна в повечето филиали на ABC. В хитър завършек на началния монолог на шоуто – който ще зарадва инвеститорите на Disney – емоционалният Кимел извади лист от джоба си, обяснявайки, че Disney иска той да прочете едно нещо в замяна на завръщането на шоуто. Вместо извинение или шаблонен правен жаргон, Кимел прочете инструкциите за повторно активиране на отменените абонаменти за Disney+ и Hulu.
Прекъсване на пазара на свързани телевизори
Увеличението на цените на стрийминга от Disney не беше всеобхватно. Някои опции остават същите. Изненадващ обрат, от 21 октомври, абонатите на пакета Disney+ и Hulu без рекламни паузи все още ще струват 19,99 долара на месец, само с долар повече от същия пакет само с Disney+. Днес разликата е 4 долара.
Netflix въведе план с рекламна поддръжка преди три години. Няколко месеца по-късно компанията предположи, че приходите от реклами, които генерира от по-евтиния план, са достатъчни, за да компенсират разликата от 8,50 долара на месец между плановете. Новината доведе до увеличение на търсенето на акции на стрийминг услуги и рекламни плейъри за свързани телевизори. Новото ценообразуване на Disney предполага, че водещият играч в развлекателната индустрия променя подхода си.
Пакетът Disney+ и Hulu с опцията за реклами ще се увеличи от 10,99 долара на 12,99 долара на месец през октомври. Месечната разлика от 9 долара между рекламите и нерекламните съобщения се свива до 7 долара следващия месец. Дали Disney се опитва да изпревари потенциално забавяне на икономиката, което би могло да навреди на пазара на реклами за свързани телевизори, или това е просто тактически ход, за да върне абонатите към по-скъпия вариант без реклами? Дали това е просто начин да се замъгли потенциалният удар върху абонатите, който може да се е случил през последната седмица, ако тези, които са се отказали, не се върнат? Disney току-що стана още по-интересен за следващото тримесечие.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.17 | ▲0.33% |
USDJPY | 149.51 | ▼0.23% |
GBPUSD | 1.34 | ▲0.49% |
USDCHF | 0.80 | ▼0.21% |
USDCAD | 1.39 | ▲0.05% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 46 568.20 | ▲0.66% |
S&P 500 | 6 697.66 | ▲0.58% |
Nasdaq 100 | 24 730.50 | ▲0.46% |
DAX 30 | 23 880.50 | ▲0.74% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 109 458.00 | ▼0.21% |
Ethereum | 3 995.26 | ▼0.96% |
Ripple | 2.79 | ▲0.31% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 65.18 | ▼0.18% |
Петрол - брент | 68.74 | ▼0.12% |
Злато | 3 759.76 | ▲0.41% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 519.88 | ▼1.31% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 112.28 | ▼0.10% |
Germany Bund 10 Year | 128.25 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 90.44 | 0.00% |