Снимка: iStock
Въпреки че акциите ѝ не са на мода на Уолстрийт тази година, компанията изкупува обратно огромно количество акции, коментират от The Motley Fool. Трябва ли и вие да купувате акции?
Тъй като инвеститорите сякаш се надпреварват, за да се възползват от инерцията в акциите на компании за изкуствен интелект (ИИ), има някои добри инвестиционни възможности, които се виждат на пръв поглед. Една от компаниите, която не е на мода тази година, като акциите ѝ са намалели с почти 7% от началото на годината към момента на писане на тази статия, е компанията за хотелиерство Marriott International (MAR -0.75%).
Резултатите на компанията за второто тримесечие показаха ръст както на приходите на налична стая (RevPAR), така и на общия брой налични стаи, което доведе до стабилен растеж на печалбата и крайния резултат. Мощна програма за лоялност и успешни ко-брандирани кредитни карти водят до резултати и създават ангажирана клиентска база, която може да продължи да подхранва растежа през следващите години.
Няколко ключови фактора за растеж
Едно от най-големите предимства на Marriott е широкият спектър от двигатели на растеж. Разбира се, бизнесът изглежда добре на пръв поглед. Коригираните приходи за второто тримесечие (общи приходи минус приходи от възстановяване на разходи) са се увеличили с около 6% на годишна база до над 1,8 милиарда долара, а коригираната печалба на акция е нараснала със същата сума. Но диверсифицираните източници на растеж на Marriott засилват бичия сценарий на акциите, отразявайки трайността на историята на растеж на компанията.
Разгледайте различните начини, по които компанията расте. Първо, това е нетният ръст на стаите на Marriott. Ръководството потвърди в актуализацията си за второто тримесечие, че очаква нетният ръст на стаите за цялата година да достигне 5%.
Второ, компанията се възползва от изключително бързо развиваща се програма за лоялност. Броят на членовете на Marriott Bonvoy за второто тримесечие е бил 248 милиона, което е с 18% повече на годишна база. Тази програма за членство се превръща в осезаема лоялност, като рекордните 69% от резервираните стаи в световен мащаб през тримесечието идват от членове на Marriott Bonvoy. Проникването е било още по-значително в САЩ и Канада, където 74% от резервираните стаи са били част от програмата за лоялност на Marriott Bonvoy.
Трето, таксите за ко-брандирани кредитни карти на Marriott, друг начин, по който компанията насърчава ангажираността и лоялността на клиентите, продължиха да нарастват с около 10% на годишна база – цифра, която според ръководството като цяло отразява силно увеличение на глобалните разходи с карти.
Също така, подпомагайки ангажираността на клиентите, компанията продължава да сключва стратегически партньорства с компании, фокусирани върху потребителите, като Uber и Starbucks, в опит да задълбочи взаимоотношенията си със своите членове и да спечели по-голям дял от портфейла им.
Като се имат предвид значителните усилия, които Marriott полага в ангажирането на своите членове, не е изненадващо, че компанията отбелязва не само ръст на нетните стаи, но и увеличение на приходите на налична стая. Подчертавайки ценовата сила на компанията дори в несигурна макроикономическа среда, RevPAR се е увеличил с 1,5% в световен мащаб през второто тримесечие.
Добър дивидентен брокер
Въпреки че Marriott не расте с главоломни темпове като много от любимците на Уолстрийт, основани на изкуствен интелект, тя предлага трайна история на растеж, подкрепена от шепа катализатори с голям импулс – да не говорим за емблематична и световно известна туристическа марка. Освен това компанията демонстрира способността си да расте дори при нестабилен макроикономически фон.
Разбира се, инвеститорите ще трябва да имат предвид рисковете. На първо място, всеки спад в глобалния интерес към пътуванията може да повлияе неблагоприятно на компанията. Второ, ако инерцията на компанията в програмата ѝ за лоялност намалее, инвеститорите биха могли да се убедят, че стратегическите усилия на Marriott за подобряване на програмата може да имат най-голямо въздействие в миналото.
Но разумното съотношение цена-печалба на акциите в горните двайсети пункта изглежда справедливо, дори и с тези рискове предвид. Освен това има много неща, които да се харесат на програмата за възвръщаемост на капитала на компанията. Marriott има практика да връща излишния капитал на акционерите чрез дивидент, който постоянно нараства с времето, и обратно изкупуване на акции. Всъщност, Marriott заяви в актуализацията си за второто тримесечие, че е на път да върне около 4 милиарда долара (около 6% от текущата си пазарна капитализация) на акционерите чрез обратно изкупуване и дивиденти през 2025 г.
Като се имат предвид диверсифицираните двигатели на растеж на компанията, дивидентната ѝ доходност от над 1%, смислената програма за обратно изкупуване на акции и разумната оценка, Marriott изглежда като добра дивидентна акция, която инвеститорите могат да добавят към портфейлите си. Нещо повече, акцията може да се представи по-добре от пазара в дългосрочен план – особено ако много от днешните раздути акции на компании с изкуствен интелект видят спад в оценките си през следващите години, което ще се отрази на общата възвръщаемост на пазара.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Къде ще бъде Polkadot след 5 години?
Вътрешната търговия - сигнал за посоката на цената на акциите на дадена компания?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.17 | ▼0.20% |
USDJPY | 147.36 | ▲0.09% |
GBPUSD | 1.35 | ▼0.07% |
USDCHF | 0.81 | ▲0.07% |
USDCAD | 1.38 | ▼0.15% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 45 005.10 | ▼0.20% |
S&P 500 | 6 463.00 | ▼0.27% |
Nasdaq 100 | 23 769.90 | ▼0.34% |
DAX 30 | 24 355.00 | ▼0.30% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 115 024.00 | ▼2.10% |
Ethereum | 4 247.26 | ▼5.09% |
Ripple | 2.96 | ▼4.24% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 62.24 | ▲0.83% |
Петрол - брент | 65.49 | ▼0.97% |
Злато | 3 350.54 | ▲0.72% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 502.12 | ▼0.88% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 111.81 | ▲0.14% |
Germany Bund 10 Year | 129.05 | ▲0.28% |
UK Long Gilt Future | 91.18 | ▲0.29% |