Снимка: iStock
Target (TGT 2.69%) е надолу с 30.2% от началото на годината към момента на писане на тази статия. Разпродажбата е брутална, като се има предвид, че акциите на гиганта в търговията на дребно паднаха с 9.3% между началото на 2023 г. и края на 2024 г. - двугодишен период, в който S&P 500 (^GSPC 2.05%) спечели 53.2%, съобщават от The Motley Fool.
Но инвеститорите в стойност, които разглеждат 53-те последователни години на увеличение на дивидентите на Target и доходността от 4.7%, може би се чудят дали акциите на Dividend King си струва да се купуват при спада.
Нека се потопим в последния отчет за приходите на Target, за да видим дали ръководството има ясна посока за промяна на компанията и дали акциите на Target си струва да се купуват сега.
Резултатите на Target продължават да са невпечатляващи
Последните приходи на Target (първо тримесечие на фискалната 2025 г.) не бяха добри. Но прогнозата за цялата година е още по-голямо безпокойство, тъй като се очаква коригираната печалба на акция (EPS) да бъде едва от 7 до 9 долара. Освен ако резултатите не достигнат горната граница на този диапазон, Target вероятно ще отбележи поредна година на отрицателен ръст на печалбата и нетните продажби.
Слабите резултати на Target произтичат главно от ниския трафик на клиенти и лошото управление на запасите от стоки. Едно от най-големите предизвикателства за търговците на дребно е прогнозирането на тенденциите в поведението на купувачите. Достатъчно трудно е да се знае какви продукти ще купуват клиентите, но е още по-трудно да се прогнозира колко ще искат. Прекомерните поръчки създават условия за отстъпки и по-ниска рентабилност, докато недостатъчните поръчки могат да оставят продажбите неизпълнени.
Тъй като 96% от нетния обем на продажбите на Target се изпълнява от магазините му, Target трябва да управлява нивата на запасите си от стоки, за да отчете покупките в магазините и онлайн поръчките. Дигиталните продажби са светъл лъч за Target, като сравнимите дигитални продажби се увеличават с 4,7%, а средната скорост на кликване за доставка е близо 20% по-бърза от миналата година. Повече от 70% от всички дигитални поръчки за първото тримесечие са изпълнени в рамките на един ден. Тези числа звучат страхотно на хартия, но подкрепата на нарастваща дигитална фуния за продажби е свързана с разходи и натиск върху управлението на запасите.
През последното тримесечие запасите скочиха с 11% в сравнение с първото тримесечие на фискалната 2024 г. поради по-ниски от очакваните продажби, което пряко повлия на крайния резултат на Target.
Планът на Target за преобръщане на бизнеса
По време на обявяването на печалбите за първото тримесечие на фискалната 2025 г., Target сподели стратегии за преобръщане на бизнеса, включително предлагане на повече от 10 000 нови артикула, започващи от едва 1 долар, като се фокусира върху празничните сезони (които исторически са били основната храна на Target) и създаването на ново предприятие, наречено Acceleration Office. Acceleration Office ще се фокусира върху внедряването на технологии, изкуствен интелект и други инструменти, за да направи Target по-ефективен, рентабилен и гъвкав. Ключова част от проекта е модернизирането и рационализирането на управлението на запасите, което би могло да помогне на Target да спести значителна сума пари и да прогнозира по-добре тенденциите в поведението на купувачите. Звучи страхотно на хартия, но инвеститорите са чували смели планове от Target в миналото, които не са се превърнали в крайни резултати.
На конференцията за приходите на Target за четвъртото тримесечие на фискалната 2024 г. през март, Target заяви, че ще се възползва от преживяванията в бизнеса, за да увеличи посещаемостта и да възстанови интереса на потребителите. Планът беше да се върне към духа на „Таржай“ – донякъде глупав термин, използван за добавяне на забавление и стил към иначе рутинното пазаруване. Target осъзнава, че преживяванията в бизнеса му са от първостепенно значение за стимулиране на растежа. Target имаше голям успех с електронната търговия и вземането на поръчки от улицата по време на пандемията. Но след пандемията Target се затрудняваше да се справи с конкуренти като Walmart (WMT 1.26%) и Amazon, които могат да победят Target по цена.
Купуването на стоки онлайн ускорява процеса на продажба, но също така елиминира фактори като преживяванията в магазина. С други думи, това се възползва от силните страни на Walmart по отношение на стойността, веригата за доставки и управлението на стоките и по-малко от силните страни на Target в привличането на купувачи и осигуряването на приятно пазаруване. Фактори като инфлацията и икономическата несигурност са повлияли на поведението на купувачите. Купувачите, които са съобразени с разходите, може да са по-малко ентусиазирани от пазаруването в магазина и по-фокусирани върху стойността.
Така че, макар че Офисът за ускорение на Target и други усилия биха могли да доведат до подобрения с течение на времето, би било грешка да се предположи, че Target има какво е необходимо, за да се справи скоро. Компанията продължава да отбелязва отрицателен растеж и разчита на пазаруването в магазина във време, когато цената е от първостепенно значение.
Летвата е ниска за Target
Насоките и коментарите на ръководството на Target относно обявяването на печалбите показват, че преструктурирането на Target ще отнеме време и резултатите му биха могли да останат под натиск поне в краткосрочен план. Когато една компания заяви открито, че резултатите са лоши и няма да се подобрят скоро, това може да срине цената на акциите. Но премахването на пословичната превръзка също така нулира очакванията.
В този случай Target е поставил летвата наистина ниско. И оценката отразява това, тъй като цената на акциите на Target от само 94,29 долара на акция и коригираната печалба на акция от 7 до 9 долара за фискалната 2025 г. предполагат съотношение цена-печалба (P/E) въз основа на този диапазон от 10,5 до 13,5. Това е евтино за надеждна дивидентна акция като Target. За контекст, Walmart има съотношение цена-печалба от 36,9.
Има няколко пътя за връщане на Target в правилната посока – от по-добро управление на разходите и запасите от стока до разрастване на онлайн бизнеса, привличане на клиенти, пазаруващи в магазина чрез успешни партньорства и промоции, и разширяване на програмата за лоялност на Target Circle. Инвеститорите не бива да очакват Target да постигне напредък във всички тези усилия едновременно и винаги могат да се появят нови предизвикателства, които да хвърлят ключ върху преобразуването на Target. Но поне инвеститорите знаят какво не върви добре с компанията и какво трябва да се промени.
В обобщение, Target е отлична покупка за стойностни инвеститори, които искат да генерират пасивен доход и са готови да преживеят това, което вероятно ще бъде продължителен, нестабилен период. Някои инвеститори обаче може да предпочетат да изчакат Target да покаже измерим напредък в преобразуването си, преди да купят акциите.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Купуването на спада от индивидуалните инвеститори предвещастава по-голям спад!
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.14 | ▲1.27% |
USDJPY | 143.99 | ▼1.19% |
GBPUSD | 1.35 | ▲0.52% |
USDCHF | 0.82 | ▼1.26% |
USDCAD | 1.38 | ▼0.36% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 246.90 | ▼0.94% |
S&P 500 | 5 916.32 | ▼1.25% |
Nasdaq 100 | 21 373.20 | ▼1.80% |
DAX 30 | 23 993.60 | ▼0.53% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 106 367.00 | ▼1.35% |
Ethereum | 2 667.27 | ▼0.56% |
Ripple | 2.28 | ▲0.15% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 60.93 | ▼2.12% |
Петрол - брент | 63.36 | ▼1.29% |
Злато | 3 317.32 | ▲1.77% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 534.12 | ▲0.83% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.64 | ▲0.65% |
Germany Bund 10 Year | 131.08 | ▲0.27% |
UK Long Gilt Future | 91.61 | ▲0.71% |