Сливането на железопътния бизнес на германската компания Siemens и френската Alstom и създаване на обща фирма, което беше обявено официално в Париж днес, получи адмирации от инвеститорите, но критики от синдикатите във Франция, защото Париж отстъпва на Германия контрола и рискува да съкрати работни места.
Новата компания се създава, за да помогне на европейските лидери в железопътния транспорт да се противопоставят на бързото разрастване на китайската държавна фирма CRRC Corp Ltd.
След новината, акциите на Alstom скочиха с 8,5%, а на Siemens се повиши с 2%. Новата съвместна компания отговаря и на призивите на френски и немски представители на бизнеса да бъде създаден нов "европейски шампиони" като Airbus, за да да се възползват от силните страни на единния европейски пазар и да се създадат реални условия за реална конкуренция с американските и азиатските компании в бързо развиващия се железопътен бизнес.
Сделката
Делът на Siemens в съвместната компания с името Siemens Alstom ще бъде 50 процентов и още няколко акции, но не повече от 50,5 на сто, а изпълнителен директор ще бъде шефът на Alstom Анри Пупар-Лафарж. За Siemens остава председателя на Съвета на директорите, който няма да има изпълнителни правомощия.
Очакванията са новата съвместна компания да реализира приходи от над 16 млрд. евро годишно. В споразумението изрично е записано, че производствените мощности на Alstom, сред които и историческата фабрика в Белфорт, няма да бъдат затваряни в рамките поне на четири години.
Първите оценки са, че осъществяването на сделката между Alstom и Siemens е сигнал за промяна в настроенията на френското правителство, което досега въпреки членството на страната в Европейския съюз се отнасяше скептично към сделки с чуждестранни компании, засягащи важни за страната активи, сред които и Alstom. Промяната се дължи на все по-активната намеса на френския президент Еманюел Макрон в индустрията на страната.
Конкурентът
Според различни източници, след създаването си преди няколко години китайският железопътен гигант CRRC Corp Ltd. инвестира до 7 пъти повече средства в иновации от френската Alstom и до 5 пъти повече от немската Siemens, благодарение на което значително разшири пазарния си дял в Азия и все по успешно атакува пазарите в Европа.
През миналата година CRRC Corp Ltd. спечели търгове за скоростни жп трасета във Великобритания и Чехия, а преди два месеца обяви, че обмисля участието си в британския проект High Speed 2, който ще свърже с високоскоростен влак Лондон и градове в Северна Англия.
Новата съвместна компания Siemens Alstom с над 62 000 сътрудници се очаква да ускори досегашния железопътен бизнес на двете компании. Френската Alstom работи много активно на бързо развиващите се пазари в Близкия Изток и Африка, Индия, Централна и Южна Америка, а Siemens е добре позиционирана в Китай, САЩ и Русия.
Пазарите се обърнаха и отидоха на сериозен минус!
Биткойнът падна за момент до 86 000 долара
Токио се имунизира срещу китайския шантаж и цената на новата търговска война
Китай готви фискална инжекция, за да спаси банките от имотен колапс
Пазарът на дигитални активи навлиза във фаза на корекция и преоценка на риска
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.16 | ▲0.15% |
| USDJPY | 156.60 | ▼0.50% |
| GBPUSD | 1.31 | ▲0.09% |
| USDCHF | 0.80 | ▼0.22% |
| USDCAD | 1.41 | ▼0.02% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 45 956.80 | ▲0.11% |
| S&P 500 | 6 568.38 | ▲0.06% |
| Nasdaq 100 | 24 133.60 | ▲0.02% |
| DAX 30 | 23 131.50 | ▲0.67% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 84 170.30 | ▼2.73% |
| Ethereum | 2 733.21 | ▼3.42% |
| Ripple | 1.94 | ▼2.54% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 58.06 | ▼0.72% |
| Петрол - брент | 61.92 | ▼1.02% |
| Злато | 4 045.55 | ▼0.82% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 524.00 | ▼0.44% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 113.10 | ▲0.10% |
| Germany Bund 10 Year | 128.81 | ▲0.18% |
| UK Long Gilt Future | 91.86 | ▲0.28% |