Сливането на железопътния бизнес на германската компания Siemens и френската Alstom и създаване на обща фирма, което беше обявено официално в Париж днес, получи адмирации от инвеститорите, но критики от синдикатите във Франция, защото Париж отстъпва на Германия контрола и рискува да съкрати работни места.
Новата компания се създава, за да помогне на европейските лидери в железопътния транспорт да се противопоставят на бързото разрастване на китайската държавна фирма CRRC Corp Ltd.
След новината, акциите на Alstom скочиха с 8,5%, а на Siemens се повиши с 2%. Новата съвместна компания отговаря и на призивите на френски и немски представители на бизнеса да бъде създаден нов "европейски шампиони" като Airbus, за да да се възползват от силните страни на единния европейски пазар и да се създадат реални условия за реална конкуренция с американските и азиатските компании в бързо развиващия се железопътен бизнес.
Сделката
Делът на Siemens в съвместната компания с името Siemens Alstom ще бъде 50 процентов и още няколко акции, но не повече от 50,5 на сто, а изпълнителен директор ще бъде шефът на Alstom Анри Пупар-Лафарж. За Siemens остава председателя на Съвета на директорите, който няма да има изпълнителни правомощия.
Очакванията са новата съвместна компания да реализира приходи от над 16 млрд. евро годишно. В споразумението изрично е записано, че производствените мощности на Alstom, сред които и историческата фабрика в Белфорт, няма да бъдат затваряни в рамките поне на четири години.
Първите оценки са, че осъществяването на сделката между Alstom и Siemens е сигнал за промяна в настроенията на френското правителство, което досега въпреки членството на страната в Европейския съюз се отнасяше скептично към сделки с чуждестранни компании, засягащи важни за страната активи, сред които и Alstom. Промяната се дължи на все по-активната намеса на френския президент Еманюел Макрон в индустрията на страната.
Конкурентът
Според различни източници, след създаването си преди няколко години китайският железопътен гигант CRRC Corp Ltd. инвестира до 7 пъти повече средства в иновации от френската Alstom и до 5 пъти повече от немската Siemens, благодарение на което значително разшири пазарния си дял в Азия и все по успешно атакува пазарите в Европа.
През миналата година CRRC Corp Ltd. спечели търгове за скоростни жп трасета във Великобритания и Чехия, а преди два месеца обяви, че обмисля участието си в британския проект High Speed 2, който ще свърже с високоскоростен влак Лондон и градове в Северна Англия.
Новата съвместна компания Siemens Alstom с над 62 000 сътрудници се очаква да ускори досегашния железопътен бизнес на двете компании. Френската Alstom работи много активно на бързо развиващите се пазари в Близкия Изток и Африка, Индия, Централна и Южна Америка, а Siemens е добре позиционирана в Китай, САЩ и Русия.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.12 | ▼0.05% |
USDJPY | 147.08 | ▼0.23% |
GBPUSD | 1.33 | ▼0.07% |
USDCHF | 0.84 | ▲0.03% |
USDCAD | 1.39 | ▲0.01% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 228.00 | ▼0.05% |
S&P 500 | 5 906.62 | ▲0.10% |
Nasdaq 100 | 21 309.40 | ▲0.27% |
DAX 30 | 23 699.50 | ▲0.09% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 103 862.00 | ▼0.27% |
Ethereum | 2 666.54 | ▼0.51% |
Ripple | 2.58 | ▲0.08% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 62.88 | ▼0.40% |
Петрол - брент | 66.28 | ▼0.47% |
Злато | 3 234.06 | ▼0.67% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 519.12 | ▲0.46% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.14 | ▲0.03% |
Germany Bund 10 Year | 129.40 | 0.00% |
UK Long Gilt Future | 91.54 | ▼0.11% |