Снимка: iStock
Акциите на Boeing (BA 1.97%) са се повишили с 13.6% тази година в сравнение с минималното покачване за S&P 500, главно поради подобреното представяне на ръководството под ръководството на сравнително новия изпълнителен директор Кели Ортберг, който беше назначен миналия август и продължава да насочва компанията в положителна посока. Ключовият въпрос е дали ренесансът на цената на акциите ще продължи, коментират от The Motley Fool.
Позитивната 2025 г. за Boeing
Компанията започна годината главно като история за самопомощ. Макар че никой бизнес в аерокосмическата индустрия никога няма да избегне орбитата на влияние на своите циклични крайни пазари – търсене на въздушен транспорт – реалността е, че Boeing имаше достатъчно възможности да надмине очакванията поради предишно разочароващо оперативно изпълнение.
Има три основни области, в които Boeing трябваше да се подобри с навлизането в 2025 г., а именно:
Boeing постига целите си
Компанията изглежда изпълнява и трите цели досега през 2025 г. и наративът за самопомощ е в ход.
Според главния финансов директор Брайън Уест на последния разговор за приходите, Boeing е получилa одобрение от Федералната авиационна администрация (FAA) за разширяване на летателните тестове и той потвърди целта за първата доставка на 777X през 2026 г. на Lufthansa. Освен това, ключовият клиент на 777X, Emirates, наскоро потвърди, че очаква първа доставка на самолета до края на 2026 г.
Уест също така потвърди, че компанията е на път да постигне процента от 38 на месец за 737 MAX. Ортберг очерта планове за увеличаване на ставката до 42 на месец и след това за повишаване на стъпки от по пет на месец, като увеличенията отнемат поне шест месеца.
Няма гаранция, че ще се постигне тази цел и компанията трябва да демонстрира на FAA, че може да произвежда със скорост от 38 на месец с високо качество, преди агенцията да премахне производствения си таван. Въпреки това ръководството очаква да достигне числото от 38 през следващите няколко месеца – нещо, което трябва да се следи.
Въпросът за рентабилността в отбраната е най-добре илюстриран чрез разглеждане на следващата графика и инвеститорите се надяват, че това ще отбележи началото на устойчив период на рентабилност за нейното подразделение BDS. За щастие има основания да се смята, че това може да е така. Ръководството отдавна определя приходите си от BDS по отношение на три категории, най-малката от които е най-проблематична.
Около 60 процента от бизнеса на BDS е в основния ѝ отбранителен сектор и тя продължава да се представя със средни до високи едноцифрени маржове на печалба, според Уест. Следващите 25% са разпределени за програмите за изтребители и спътници, като Уест споменава „благоприятни тенденции в маржа“ при обявяването на приходите.
Истинският проблем се крие в 15% от програмите с фиксирана цена, като тук Ортберг разкри, че Boeing е постигналa „стабилност“ по отношение на очакваната цена при завършване (EAC) през тримесечието. EAC е прогноза за общата стойност на проекта въз основа на текущите резултати. Ортберг очерта цел за подобряване на EAC през октомври, с цел подобряване на контрола върху разходите по тези договори.
Работи и ръководството потвърди напредъка по етапите за учебния самолет T-7. Междувременно, MQ-25 (дрон за зареждане с гориво във въздуха) е планирано да премине към наземни и летателни тестове през 2026 г.
Може ли силният успех на Boeing да продължи?
В близкосрочен и средносрочен план има всички основания да се смята, че компанията може. Докато Boeing продължава да изпълнява трите области, обсъдени по-горе, наративът би трябвало да остане положителен, особено в сравнение с преобладаващия песимизъм около компанията, навлизайки в 2025 г. Тя се изкачва по стена от безпокойство и докато Ortberg може да демонстрира напредък по ключовите си и краткосрочни цели, акциите вероятно ще получат подкрепа.
Въпреки това, компанията има дълъг път, преди да може да убеди инвеститорите, че е в състояние да генерира необходимите приходи и паричен поток за разработване на следващото поколение теснофюзелажни търговски самолети, като същевременно изплаща дългове и връща капитала на инвеститорите. Това е по-задълбочен въпрос, който трябва да бъде разгледан от дългосрочните инвеститори, но засега перспективите са положителни за Boeing.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Акциите на Alphabet може да паднат с 25% при събитие тип „черен лебед“
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.14 | ▼0.07% |
USDJPY | 143.13 | ▲0.29% |
GBPUSD | 1.36 | ▲0.03% |
USDCHF | 0.82 | ▲0.13% |
USDCAD | 1.37 | ▼0.14% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 510.10 | ▲0.12% |
S&P 500 | 5 978.58 | ▲0.08% |
Nasdaq 100 | 21 978.50 | ▲0.07% |
DAX 30 | 24 318.10 | ▲0.12% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 565.00 | ▼0.17% |
Ethereum | 2 608.64 | ▼0.01% |
Ripple | 2.19 | ▼0.40% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 62.89 | ▲0.45% |
Петрол - брент | 64.99 | ▲0.17% |
Злато | 3 368.33 | ▼0.30% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 546.12 | ▲0.53% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 111.08 | ▼0.07% |
Germany Bund 10 Year | 131.02 | ▼0.03% |
UK Long Gilt Future | 92.20 | ▲0.53% |