Снимка: iStock
Няма съмнение, че Roku (ROKU -0.65%) е разочароваща акция през последните години, пишат от The Motley Fool.
През последните три години акциите са надолу с 45%, въпреки че широкият пазар се е възстановил от тласъка, задвижван от изкуствения интелект (ИИ). Този спад на Roku дори не включва по-голямата част от срива, след като акциите скочиха по време на пандемията.
Въпреки проблемите на акциите, има очевидни силни страни и конкурентни предимства в бизнеса. Това е най-голямата стрийминг платформа в САЩ, Мексико и Канада и компанията продължава да отчита стабилен растеж, като наскоро приключи първото тримесечие, което включваше 16% ръст на приходите до 1,02 милиарда долара, тъй като часовете стрийминг се увеличиха със 17% до 35,8 милиарда долара, показвайки, че както потреблението, така и приходите продължават да растат.
Въпреки че Roku беше печеливша по време на пандемията, тя потъна в загуба през 2022 г., тъй като се разшири прекалено много и нае прекалено много персонал по време на периода на растеж. Въпреки това, компанията вече се стреми към оперативна печалба по общоприетите счетоводни принципи (GAAP) през 2026 г., което би трябвало да е началото на постоянна рентабилност за стрийминг акциите.
В допълнение към солидния ръст на приходите през първото тримесечие, бизнесът на Roku демонстрира мащаб, тъй като оперативната загуба се сви от 72 милиона долара до 57,7 милиона долара, а загубата на акция по GAAP се подобри от 0,35 долара до 0,19 долара.
Въпреки че надмина прогнозите за печалбата и печалбата и потвърди насоките, акциите все пак паднаха с 8,5%, тъй като насоките бяха малко под консенсуса. Компанията обаче потвърди насоките си за 2025 г., както и оперативната печалба за следващата година.
Завива ли Roku най-накрая?
Roku се разви през последните години, като се диверсифицира, отдалечавайки се от зависимостта си от медийната и развлекателната (M&E) реклама, най-голямата си рекламна вертикала и такава, която разкри нейната уязвимост, когато стрийминг индустрията се сблъска със срив през 2022 г. по време на икономическото възобновяване.
Компанията е увеличила приходите си от абонаменти за стрийминг и е увеличила аудиторията на Roku Channel, който сега е приложение номер 2 в платформата в САЩ по ангажираност, като часовете за стрийминг са се увеличили с 84% на годишна база. Също така разширява съдържанието си в Roku Channel с ново партньорство с Major League Baseball за седмичен мач всяка неделя и нови Originals, като си партнира със спонсори като Airbnb и Miller Lite.
Стрийминг платформата също така направи интригуващо придобиване през тримесечието, купувайки Frndly TV, абонаментна стрийминг услуга с над 50 телевизионни канала на живо, като Hallmark Channel, A&E и History Channel, за 185 милиона долара. Frndly ще разшири обхвата на Roku в линейната телевизия и каналите за стрийминг на живо с безплатна реклама (FAST), които главният изпълнителен директор Антъни Ууд описа като категория на растеж.
Освен това компанията подобрява рекламната си платформа и сега позволява на малките и средни предприятия лесно да използват повторно съдържание от социалните медии на свързани телевизори (CTV). Един рекламодател, използвал инструмента, наречен Spaceback, намали цената на посещение на сайта си със 76% в сравнение с CTV рекламите на платформи, различни от Roku.
Защо акциите все още имат голям потенциал за растеж
Въпреки че продължаващите загуби и слабото представяне на акциите са разочароващи, има редица нововъзникващи предимства в бизнеса.
Първо, компанията демонстрира мащабируемост, тъй като маржовете ѝ са се подобрили през последните няколко тримесечия. Тя контролира и оперативните разходи, което би трябвало да позволи разширяване на маржовете, стига приходите да се увеличат с двуцифрени числа. Roku също така наблюдава силен растеж в Roku Channel и с други FAST услуги, което придобиването на Frndly TV би трябвало да стимулира. И накрая, компанията е атрактивна рекламна платформа, тъй като може да таргетира зрителите с подобна прецизност като социалните медии, но с въздействието на видеото.
Макросредата може да добави шум по пътя на компанията към рентабилност, но Roku ще се възползва от растежа на потребителите и продължаващия растеж на стрийминга, базиран на реклами, през следващите тримесечия. Ако ръстът на приходите и разширяването на маржа продължат и след 2026 г., акциите биха могли лесно да се удвоят или утроят спрямо сегашната си пазарна капитализация от около 10 милиарда долара.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Фед запази лихвите без промяна, сигнализира политическа независимост
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.13 | ▲0.01% |
USDJPY | 144.47 | ▲0.45% |
GBPUSD | 1.33 | ▲0.33% |
USDCHF | 0.83 | ▲0.14% |
USDCAD | 1.39 | ▲0.33% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 41 352.50 | ▲0.46% |
S&P 500 | 5 673.88 | ▲0.50% |
Nasdaq 100 | 20 073.60 | ▲0.62% |
DAX 30 | 23 399.70 | ▲0.42% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 99 127.50 | ▲2.15% |
Ethereum | 1 965.23 | ▲8.48% |
Ripple | 2.20 | ▲3.65% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 59.35 | ▲2.20% |
Петрол - брент | 62.24 | ▲2.12% |
Злато | 3 363.70 | ▼0.36% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 531.62 | ▼0.36% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 111.36 | ▼0.14% |
Germany Bund 10 Year | 131.32 | ▼0.20% |
UK Long Gilt Future | 93.12 | ▼0.42% |