Снимка: Istock
Обикновено ловът на стойност сред акции, които са се сринали с повече от 70% във всеки даден момент от тяхната история, може да бъде опасен. Историята показва, че печелившите акции продължават да печелят и че инвеститорите биха били по-добре, ако „полeят цветята си и изкопаят плевелите си“.
Има обаче изключения от това схващане.
Вземете например Paycom (NYSE: PAYC) и нейните софтуерни решения за управление на човешкия капитал (HCM) като услуга (SaaS). В момента акциите са със 70% по-ниски от най-високата си стойност. През 2019 г. стартиращата компания имаше продажби от около 600 милиона долара и цена на акциите от около 170 долара. Днес цената на акциите на компанията е същата, но приходите са се утроили.
Това събитие, съчетано с устойчивото генериране на свободен паричен поток от Paycom, оставя компанията сега да се търгува на ниво, което може да се окаже оценка, която се вижда веднъж на десетилетие. Докато пазарът остава несигурен относно историята на растежа на компанията, ето случая за закупуване и задържане на Paycom завинаги.
Основната причина за спада на цената на акциите на Paycom идва от забавящия се темп на растеж на продажбите.
Макар забавяне като това да е обезпокоително, ръководството твърди, че прилична част от този спад произтича от въвеждането на платформата за обработка на заплати Beti в края на 2021 г. Като дава възможност на служителите да управляват собствените си ведомости, Beti идентифицира и коригира много често срещани грешки преди компания, обработваща своите плащания, намалявайки броя на необходимите повторни изчисления на заплатите.
Очевидно това е фантастично за клиентите на Paycom, като един клиент заявява, че е успял да намали наполовина своя отдел за заплати благодарение на спестяващата време стойност на Beti. Въпреки това, преди Beti, Paycom генерира продажби от повторно изготвяне на ведомости за заплати за своите клиенти всеки път, когато има грешки. Накратко, успешният нов продукт на компанията канибализира съществуваща база от продажби, забавяйки растежа.
В крайна сметка инвеститорите, които мислят за десетилетия, а не за тримесечия, трябва да приветстват този компромис между канибализиране на съществуващите продажби и предоставяне на клиентите на най-добрите продукти, като същевременно ги поддържат възможно най-доволни. Благодарение на този фокус върху удовлетвореността на клиентите, Net Promoter Score (NPS) на Paycom от 67 лесно побеждава тези на партньорите Paychex, Workday и ADP, които имат съответни резултати от -14, 31 и -10. NPS на компанията използва скала от -100 до 100, като резултат над 0 показва, че повече клиенти биха препоръчали продукт на приятелите си, отколкото не. Това означава, че продуктите на Paycom са обичани.
Най-доброто за инвеститорите е, че имаше няколко признака в конференцията за печалбите на компанията за второто тримесечие, сигнализиращи, че този забавящ се растеж на продажбите може да е към своя край. Основателят и главен изпълнителен директор Чад Ричисън каза, че компанията е продала 24% повече единици през второто тримесечие спрямо предходната година, което е по-обещаващо, отколкото ръстът на продажбите на Paycom от 9% през тримесечието може да показва. В допълнение към тези обещаващи цифри Ричисън обяви, че „стартовете през юли са се увеличили с 40% от гледна точка на приходите“, което показва, че през третото тримесечие може да има по-висок ръст на продажбите.
Освен това, след като Beti стартира наскоро в Канада, Мексико, Обединеното кралство и Ирландия, Paycom може да види по-нататъшен растеж напред, тъй като се разширява до клиенти с глобални операции.
Нарастващо генериране на пари въпреки нарастващите разходи за научноизследователска и развойна дейност
Любимото нещо за Paycom е, че остава лазерно фокусиран върху иновациите и поддържането на клиентите си възможно най-доволни. Чрез увеличаване на разходите си за научноизследователска и развойна дейност (R&D) с течение на времето, компанията продължава да увеличава възможностите за автоматизация в своя продуктов пакет. Въпреки тези увеличени разходи за научноизследователска и развойна дейност, генерирането на свободен паричен поток (FCF) на Paycom се оказа невероятно устойчиво.
Чрез предоставянето на автоматизирани предложения като GONE, новия инструмент на компанията за заявки за свободно време, Paycom последователно доказваше, че новите му предложения генерират достатъчно стойност, за да компенсират разходите за научноизследователска и развойна дейност, необходима за създаването им. Докосвайки се до стойността, която GONE носи на своите клиенти, компанията обясни: „Всеки ръчен преглед или одобрение на прекъсване може да струва на компания средно $30,92, според проучване на Ernst & Young от ноември 2023 г., поръчано от Paycom.“
Поддържайки статута си на истинска дойна крава, като същевременно увеличава разходите за научноизследователска и развойна дейност, прави Paycom силен кандидат да се превърне в първокласен производител на резултати в дългосрочен план.
Потенциалната оценка на Paycom веднъж на десетилетие
Колкото и обещаващи да изглеждат перспективите за растеж на Paycom и автоматизираните продукти, компанията продължава да търгува при ниско съотношение цена/FCF веднъж на десетилетие.
Подкрепено от баланс, който включва 346 милиона долара в брой и 0 долара дългосрочен дълг, ръководството започна да изкупува обратно акции на тези по-ниски цени и сега има обратно изкупуване на акции за 1,5 милиарда долара.
В сравнение с пазарната капитализация на компанията от 9,7 милиарда долара, това разрешение за обратно изкупуване може значително да помогне на цената на акциите на Paycom да се обърне.
Не на последно място, Paycom плаща 0,9% дивидент, но все още не го е повишил, след като го стартира преди шест тримесечия. Докато увеличението на дивидентите би било хубаво за инвеститорите, ръководството може да е по-фокусирано върху обратното изкупуване на акции на днешните цени.
В крайна сметка, ръстът на продажбите на Paycom може да се обърне през следващите няколко години. Това възстановяване, съчетано с историята на Paycom за печеливши иновации на своите продукти, може да накара инвеститорите да обмислят акциите на компанията.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.10 | ▼0.04% |
USDJPY | 148.56 | ▼0.15% |
GBPUSD | 1.31 | ▼0.43% |
USDCHF | 0.86 | ▼0.17% |
USDCAD | 1.36 | ▲0.07% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 473.40 | ▼0.48% |
S&P 500 | 5 772.34 | ▼0.52% |
Nasdaq 100 | 20 097.60 | ▼0.68% |
DAX 30 | 19 213.00 | ▼0.69% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 63 003.60 | ▲0.30% |
Ethereum | 2 450.61 | ▲0.44% |
Ripple | 0.53 | ▼0.02% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 76.30 | ▲3.22% |
Петрол - брент | 79.78 | ▲2.20% |
Злато | 2 656.22 | ▲0.21% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 587.75 | ▼0.36% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 112.56 | ▼0.21% |
Germany Bund 10 Year | 133.47 | ▼0.36% |
UK Long Gilt Future | 96.54 | ▼0.46% |