Снимка: iStock
Очаква се днес Apple да повдигне завесата пред дълго очакваната си видео услуга, пише MarketWatch.
Компанията е изразходвала над 1 милиард долара през 2018 година за съдържание. Стратегията на Apple залага на големите имена и харесващите се на хората идеи повече, отколкото го прави Netflix.
Освен че се очаква да създава собствени шоу програми и филми, Apple преговаря и с HBO, Showtime и Starz, за да може да излъчва и тяхното премиум съдържание. Това вероятно ще бъде основният акцент на Apple, след като започне да осъществява видео плановете си. Най-вероятно потребителите ще могат да се абонират да гледат програмите на тези канали, без да напускат интерфейса на Apple, подобно на начина, по който работят Amazon Prime Video и Hulu.
Услугата най-вероятно ще бъде разширение на приложението за телевизия, което е представяно като най-лесния начин да се следи всичко, което се гледа.
Засега обаче все още не е ясна цената на услугата. Според слуховете Apple планира при пускането на услугата да предложи някои шоу програми безплатно за потребителите, които имат неговите мобилни устройства с последващ премиум абонамент. Няма да е изненадващо, ако абонаментът се комбинира с музикалните приложения на Apple, които сега струват 10 долара на месец.
Очаква се телевизионната услуга на Apple да бъде достъпна за всички мобилни устройства на компанията, както и за Windows и Android, които съответно имат iTunes и Apple мюзик приложения.
"Пазарът на смартфони няма да нараства много повече през следващите 5 години. Хората не сменят мобилните си устройства толкова често, колкото го правеха преди. Следователно Apple е в позиция, в която има нужда да увеличи бизнеса с абонаментни услуги", коментира анализаторът от консултантската компания Gartner VP Анете Цимерман.
Припомняме, че през миналата седмица Apple отново изпревари Microsoft по пазарна капитализация и си възвърна титлата "най-скъпата публична компания в света". Акциите на гиганта от Купертино се повишиха с близо до 4% в четвъртък, достигайки до пазарна капитализация от 916 млрд. долара - надхвърляйки пазарната капитализация от 908 млрд. долара на Microsoft.
Apple достигна пазарна капитализация от 1 трилион долара през август 2018 г., но оттогава тръгна надолу. Нетните приходи на Apple спаднаха с 5% до 84.3 млрд. долара през последното тримесечие, далеч от очакваните 89-90 млрд. долара. Резултатът е спад в оперативните приходи от 11%.
Слабите данни на Apple отразяват спад от 15% в продажбите на iPhone, тъй като общите приходи в Китай са спаднали с 27%, а оборотът от продажби в Япония и Европа също намалява.
Още по темата:
Apple ще представи три нови iPhon-а, включително и с 6.5-инчов дисплей
Apple губи втората си позиция по продажби на смартфони
Amazon или Apple - кой ще спечели битката за 1 трилион долара?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.16 | ▼0.15% |
USDJPY | 148.57 | ▲0.39% |
GBPUSD | 1.34 | ▼0.13% |
USDCHF | 0.80 | ▲0.24% |
USDCAD | 1.37 | ▲0.20% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 382.10 | ▼0.01% |
S&P 500 | 6 292.62 | ▼0.01% |
Nasdaq 100 | 23 039.60 | ▲0.01% |
DAX 30 | 24 283.00 | ▲0.02% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 118 157.00 | ▼0.48% |
Ethereum | 3 330.20 | ▼1.36% |
Ripple | 3.03 | ▼0.47% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 65.58 | ▲0.24% |
Петрол - брент | 68.90 | ▲0.28% |
Злато | 3 341.56 | ▼0.14% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 540.38 | ▼0.24% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.46 | ▼0.07% |
Germany Bund 10 Year | 129.75 | ▲0.25% |
UK Long Gilt Future | 91.48 | ▼0.13% |