Снимка: iStock
Очаква се днес Apple да повдигне завесата пред дълго очакваната си видео услуга, пише MarketWatch.
Компанията е изразходвала над 1 милиард долара през 2018 година за съдържание. Стратегията на Apple залага на големите имена и харесващите се на хората идеи повече, отколкото го прави Netflix.
Освен че се очаква да създава собствени шоу програми и филми, Apple преговаря и с HBO, Showtime и Starz, за да може да излъчва и тяхното премиум съдържание. Това вероятно ще бъде основният акцент на Apple, след като започне да осъществява видео плановете си. Най-вероятно потребителите ще могат да се абонират да гледат програмите на тези канали, без да напускат интерфейса на Apple, подобно на начина, по който работят Amazon Prime Video и Hulu.
Услугата най-вероятно ще бъде разширение на приложението за телевизия, което е представяно като най-лесния начин да се следи всичко, което се гледа.
Засега обаче все още не е ясна цената на услугата. Според слуховете Apple планира при пускането на услугата да предложи някои шоу програми безплатно за потребителите, които имат неговите мобилни устройства с последващ премиум абонамент. Няма да е изненадващо, ако абонаментът се комбинира с музикалните приложения на Apple, които сега струват 10 долара на месец.
Очаква се телевизионната услуга на Apple да бъде достъпна за всички мобилни устройства на компанията, както и за Windows и Android, които съответно имат iTunes и Apple мюзик приложения.
"Пазарът на смартфони няма да нараства много повече през следващите 5 години. Хората не сменят мобилните си устройства толкова често, колкото го правеха преди. Следователно Apple е в позиция, в която има нужда да увеличи бизнеса с абонаментни услуги", коментира анализаторът от консултантската компания Gartner VP Анете Цимерман.
Припомняме, че през миналата седмица Apple отново изпревари Microsoft по пазарна капитализация и си възвърна титлата "най-скъпата публична компания в света". Акциите на гиганта от Купертино се повишиха с близо до 4% в четвъртък, достигайки до пазарна капитализация от 916 млрд. долара - надхвърляйки пазарната капитализация от 908 млрд. долара на Microsoft.
Apple достигна пазарна капитализация от 1 трилион долара през август 2018 г., но оттогава тръгна надолу. Нетните приходи на Apple спаднаха с 5% до 84.3 млрд. долара през последното тримесечие, далеч от очакваните 89-90 млрд. долара. Резултатът е спад в оперативните приходи от 11%.
Слабите данни на Apple отразяват спад от 15% в продажбите на iPhone, тъй като общите приходи в Китай са спаднали с 27%, а оборотът от продажби в Япония и Европа също намалява.
Още по темата:
Apple ще представи три нови iPhon-а, включително и с 6.5-инчов дисплей
Apple губи втората си позиция по продажби на смартфони
Amazon или Apple - кой ще спечели битката за 1 трилион долара?
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.15 | ▼0.11% |
| USDJPY | 154.32 | ▲0.50% |
| GBPUSD | 1.30 | ▲0.09% |
| USDCHF | 0.81 | ▲0.18% |
| USDCAD | 1.41 | ▲0.21% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 47 212.90 | ▼0.13% |
| S&P 500 | 6 821.80 | ▲0.42% |
| Nasdaq 100 | 25 695.10 | ▲0.75% |
| DAX 30 | 24 100.00 | ▲0.57% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 103 494.00 | ▲1.97% |
| Ethereum | 3 394.18 | ▲3.18% |
| Ripple | 2.27 | ▲2.93% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 60.82 | ▲0.90% |
| Петрол - брент | 64.68 | ▲0.58% |
| Злато | 3 977.62 | ▲1.09% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 550.62 | ▲0.20% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.36 | ▼0.42% |
| Germany Bund 10 Year | 129.04 | ▼0.18% |
| UK Long Gilt Future | 93.09 | ▼0.44% |