Снимка: iStock
Последните усилия на Китай за тласък на растежа все още не са имали широко въздействие, показват данните и печалбите на компаниите, което показва, че втората по големина икономика в света няма да се върне скоро, пише CNBC.
Ръстът в джобовете от недвижими имоти до производство се подобри, откакто Пекин започна да обявява мерки за стимулиране в края на септември. Компаниите обаче запазиха предпазлив тон, когато споделяха перспективи през последните няколко седмици.
Попитан по време на обаждане за печалби в петък за въздействието на стимулите, гигантът за доставка на храна Meituan каза само, че през октомври средната стойност на хотелските поръчки в по-новия бизнес с туристически резервации е спаднала по-малко, отколкото през предходните месеци, на годишна база.
„Въпреки че ще отнеме известно време за пълното материализиране на положителния ефект и по-нататъшното разширяване към повече категории потребление, ние сме уверени, че тези политики постепенно ще осигурят повече подкрепа за реалната икономика и ще стимулират потребителските разходи, носейки повече възможности за растеж за нашия бизнес“, каза Шаохуей Чен, финансов директор на Meituan и старши вицепрезидент, според запис на разговора за приходите.
Ръководители от компанията за електронна търговия Alibaba и операторът на социалните медии Tencent споделиха подобни коментари миналия месец в разговорите си за печалбите, като казаха, че стимулът ще отнеме време, за да се превърне в растеж.
"Увеличаването на мерките за стимулиране е насочено към достигане на тазгодишната официална цел от около 5% и подобно темпо през следващата година – като същевременно се предотврати финансова нестабилност", каза Габриел Вилдау, управляващ директор на Teneo, в бележка в понеделник. За него тонът за икономиката показва, че „технологичната самодостатъчност и националната сигурност остават главните приоритети“ за Китай.