Снимка: iStock
Xpeng, частично собственост на Volkswagen Group, започна производство в Европа в партньорство с производител по договор в Австрия, тъй като производителите на електрически превозни средства (EV) от континентален Китай навлизат на континента и заобикалят наказателните тарифи, пише South China Morning Post.
Автомобилният производител, базиран в Гуанджоу, заяви в понеделник, че е започнал сглобяването на SUV-овете G6 и G9 в завода на Magna Steyr в Грац. Xpeng не даде подробности за планираното си производство, но добави, че сътрудничеството с партньора ще се задълбочи с течение на времето.
„Пускането на пазара бележи крайъгълен камък в стратегията за глобализация на Xpeng“, каза компанията. „Във фабриката ще се сглобяват още модели Xpeng.“
Имате ли въпроси относно най-важните теми и тенденции от цял свят? Получете отговорите със SCMP Knowledge, нашата нова платформа с курирано съдържание с обяснения, ЧЗВ, анализи и инфографики, предоставени ви от нашия награждаван екип.
Производството на местно ниво ще освободи Xpeng от тарифи, наложени върху вноса на изцяло електрически превозни средства, произведени в Китай, в Европа, като същевременно ще повиши конкурентоспособността му на един от основните автомобилни пазари в света.
Компанията заяви, че първоначално ще използва веригата за доставки на Magna за производство на превозни средства в Австрия и ще работи в тясно сътрудничество с производителя по договор, за да увеличи постепенно нивото на локализация.
„Повече китайски производители на автомобили и доставчици на автомобилни вериги за доставки ще създадат производствените си мощности в Европа, за да се конкурират на пазара, разчитайки на своите технологии за електрически превозни средства“, каза Дейвид Джан, генерален секретар на Международната асоциация за интелигентно автомобилно инженерство. „Те трябва да спечелят по-големи пазарни дялове в чужбина, за да подобрят рентабилността си.“
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Fiserv един подценен финансов гигант?
Уолстрийт предупреждава за предстояща корекция след година на надценени пазари
Какво виждат големите банкери зад спокойствието на пазарите
Биткойн под 200-дневната си средна: Колко още надолу?
Защо Deutsche Bank препоръча къса позиция върху 10-годишните американски книжа?
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.15 | ▼0.33% |
| USDJPY | 153.64 | ▼0.37% |
| GBPUSD | 1.30 | ▼0.88% |
| USDCHF | 0.81 | ▲0.27% |
| USDCAD | 1.41 | ▲0.33% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 47 221.10 | ▼0.42% |
| S&P 500 | 6 802.54 | ▼1.07% |
| Nasdaq 100 | 25 575.80 | ▼1.88% |
| DAX 30 | 23 964.60 | ▼1.02% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 100 243.00 | ▼5.91% |
| Ethereum | 3 184.20 | ▼11.62% |
| Ripple | 2.13 | ▼7.57% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 60.36 | ▼1.08% |
| Петрол - брент | 64.26 | ▼0.93% |
| Злато | 3 934.47 | ▼1.59% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 549.66 | ▲1.23% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.84 | ▲0.15% |
| Germany Bund 10 Year | 129.27 | ▲0.11% |
| UK Long Gilt Future | 93.50 | ▲0.04% |