Снимка: iStock
Търсите лесен начин да изградите богатство? Не търсете повече от тези надеждни и исторически високодоходни гиганти в производството на потребителски стоки, съветват от The Motley Fool.
Ако искате да изградите богатство, един от най-лесните начини е да закупите надеждни акции с дивиденти. Едно от най-добрите места за намиране на надеждни акции с дивиденти е секторът на потребителските стоки. За ваш късмет, някои от най-емблематичните акции на потребителски стоки изглеждат сякаш са в продажба в момента, включително General Mills (GIS 0.01%), Clorox (CLX -1.99%) и PepsiCo (PEP 1.02%). Ето един поглед към всяка една от тях.
General Mills е изправена пред насрещни ветрове – и това е добре
Уолстрийт е склонна да мисли много краткосрочно, което е чудесна новина за инвеститорите, които имат възможността да мислят дългосрочно. По-конкретно, General Mills, един от най-големите производители на пакетирани храни на планетата, наблюдава забавяне на бизнеса си. Продажбите спаднаха с 2% през четвъртото тримесечие на фискалната 2025 г. Поради това инвеститорите избягват акциите, което повишава дивидентната доходност до исторически високите 4,8%.
General Mills е наравно с всички свои конкуренти като бизнес. Компанията има силно портфолио от марки, впечатляващ опит в иновациите и първокласна дистрибуция и маркетингова сила. В момента представянето е слабо поради променящите се потребителски тенденции и навици за покупка. Това не е необичайно - компанията е свикнала да се приспособява към времето. Ето как е успявала да изплаща дивиденти в продължение на 124 години.
Въпреки че дивидентът не е увеличаван всяка година, той като цяло е с по-висока тенденция от десетилетия. Освен ако не вярвате, че хората внезапно ще спрат да се хранят, General Mills вероятно ще намери начин да се върне на пистата за растеж. Правила е точно това много пъти преди през последния век или около това време.
Clorox е малко по-различна от General Mills. Докато General Mills е фокусирана върху храните, Clorox е фокусирана повече върху марки и категории, където вярва, че може да бъде лидер в сектора. Това е довело до еклектично портфолио от марки, което включва Burt's Bees, Brita, Glad, Hidden Valley, Fresh Step, Kingsford и, разбира се, Clorox, наред с много други. В няколко ключови ниши Clorox е единственият марков продукт в категорията, което означава, че е движещата сила за продуктовата категория.
Това е атрактивен модел и се е представил добре във времето. Clorox е увеличавала дивидента си ежегодно в продължение на 48 последователни години, две по-малко от статута на „Дивидентен крал“. Дивидентната доходност е исторически висока в момента - около 3,8%.
Един от големите проблеми за Clorox е фактът, че маржовете ѝ бяха смазани след пандемията от коронавирус. Въпреки това ръководството работи усилено, за да се справи с тeзи насрещни вятър и да постигне материален успех. Брутният марж на компанията се е подобрил с около 10 процентни пункта спрямо най-ниското ниво, наблюдавано през 2022 г. Намаляването на разходите, рационализирането и иновациите са изиграли своята роля. Но общата картина е, че Clorox не е някаква мимолетна компания за стоки за първа необходимост. Това е доказано оцеляла компания с висока доходност въпреки успеха, който показва, докато работи за възстановяване на маржовете си.
PepsiCo е друг производител на храни, със силен фокус върху напитки (Pepsi) и солени закуски (Frito-Lay). Тя също така произвежда пакетирани храни в бизнеса си с овесени ядки Quaker, но това е по-малка операция. В момента компанията е малко извън крак с клиентите и растежът ѝ изостава от този на най-забележителните ѝ конкуренти, включително Coca-Cola (KO 1.43%). Това кара инвеститорите да избягват акциите на PepsiCo в полза на тези конкуренти.
Това е възможност за покупка, като се има предвид исторически високата дивидентна доходност от 3,9%. Подобно на General Mills и Clorox, PepsiCo е водеща компания в индустрията, що се отнася до конкурентната ѝ позиция. Но дори и великите компании преминават през трудни времена. Въпросът е: Какво прави една компания по време на трудните времена? В случая с PepsiCo, отговорът е да се заемем с работата и да използваме същия подход, който е бил толкова успешен през цялата история на компанията.
Списъкът с неща, които PepsiCo прави, включва иновации, оптимизация на бизнеса и закупуване на нови марки, за да освежи портфолиото си от марки. Това не са точно вълнуващи неща – просто е обичайният бизнес. Но така PepsiCo се превърна в Краля на дивидентите с над пет десетилетия годишно увеличение на дивидентите зад гърба си.
Когато времената станат трудни, PepsiCo не трепва. Просто продължава да работи на високо ниво. Историята показва, че гигантът в производството на напитки и закуски в крайна сметка ще се върне на правилния път. Ако купите днес, можете да получите висока доходност, докато чакате по-добри дни.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Великолепни акции с дивидент за покупка през август
ETF-ите с ливъридж – гениален инструмент или бомба със закъснител?
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.16 | ▼0.30% |
| USDJPY | 154.09 | ▲0.90% |
| GBPUSD | 1.32 | ▼0.30% |
| USDCHF | 0.80 | ▲0.18% |
| USDCAD | 1.40 | ▲0.31% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 47 711.90 | ▼0.11% |
| S&P 500 | 6 891.12 | ▼0.45% |
| Nasdaq 100 | 26 136.10 | ▼0.38% |
| DAX 30 | 24 212.70 | ▼0.01% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 107 568.00 | ▼2.24% |
| Ethereum | 3 769.98 | ▼3.44% |
| Ripple | 2.43 | ▼4.66% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 60.24 | ▲0.05% |
| Петрол - брент | 64.04 | ▼0.34% |
| Злато | 4 036.67 | ▲2.11% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 523.66 | ▼1.47% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.70 | ▼0.09% |
| Germany Bund 10 Year | 129.38 | ▲0.11% |
| UK Long Gilt Future | 93.68 | ▼0.09% |