Снимка: iStock
Инвеститорите не е нужно да се задоволяват с дивидентна доходност от 1,18% от индексен фонд S&P 500, коментират от The Motley Fool.
Инвеститорите, които искат да изградят своя пасивен доход, избират правилния момент да го направят. Докато средната доходност на S&P 500 е спаднала до едва 1,18%, водещите потребителски марки с дълга история на увеличение на дивидентите плащат доходност, която е двойно по-висока от средната за пазара.
Следните компании са генерирали постоянни продажби и печалби в продължение на десетилетия и могат да ви помогнат да осигурите нарастващи парични депозити в сметката си за цял живот.
Coca-Cola (KO -1,29%) е един от най-солидните платци на дивиденти, който да държите в дългосрочен план. Тя произвежда достъпен продукт, който хората консумират всеки ден по целия свят. Тя печели високи маржове и ги превръща в нарастващи дивиденти. При текущото си тримесечно дивидентно плащане от 0,51 долара, акцията предлага атрактивна дивидентна доходност от 2,97%.
По-рано тази година Coca-Cola увеличи тримесечния си дивидент, отбелязвайки 63 поредни години на увеличение на дивидентите. През последните две години дивидентът за цялата година се е увеличил от 1,84 долара през 2023 г. до 2,04 долара през 2025 г. Тъй като Coca-Cola не изисква много капитал, за да поддържа бизнеса си, тя изплаща около три четвърти от печалбата си под формата на дивиденти.
Единственият проблем за Coca-Cola през последните години е, че потребителите все повече търсят напитки, приготвени със здравословни съставки. Но Coca-Cola е подготвена за това. Тя притежава много марки чайове, енергийни и газирани напитки, което отговаря на търсенето за различни потребителски предпочитания. Компанията притежава повече от 30 отделни марки, които генерират най-малко 1 милиард долара годишни продажби.
Coca-Cola отчете 1% спад на годишна база в обема на единичните кашони за второто тримесечие, което следва 2% увеличение през първото тримесечие. Марките, които отбелязаха най-силно търсене, бяха Coca-Cola Zero Sugar, Diet Coke, Fanta, Fairlife, BodyArmor и Powerade, което показва, че диверсифицираната стратегия на компанията за развитие на марки работи.
С годишна печалба от 12 милиарда долара, Coca-Cola разполага с ресурсите да инвестира във възможности за растеж. Компанията вижда много възможности в задоволяването на нарастващото търсене на протеини чрез своята марка Fairlife и разширяването на международните пазари. Компанията разполага с обширна глобална дистрибуторска система, която ѝ дава конкурентно предимство в предлагането на достъпни продукти, които са тенденции на различни пазари.
Марките на Coca-Cola могат да генерират постоянни обеми на продажби и печалби, за да подкрепят нарастващите дивиденти. Анализаторите очакват коригираната печалба да нарасне с около 6% на сложна годишна база, което е в съответствие с дългосрочната цел на ръководството. Това е приблизително темпът на увеличение, с който инвеститорите могат да очакват дивидентът да расте с течение на времето.
Акциите на McDonald's (MCD -1.17%) са постоянно представящи се за инвеститорите през последните 45 години. Нейният франчайз модел генерира високи маржове, което е довело до 49 последователни години на увеличение на дивидентите. Компанията увеличи дивидента си с 6% до 1,77 долара през последната година, с което доходността ѝ достигна 2,39%.
McDonald's се справи добре с макроикономическите неблагоприятни фактори. По-високата инфлация тласна повече потребители да търсят стойност, което оказа натиск върху продажбите от клиенти с по-ниски доходи в индустрията за бързо хранене. Въпреки това, McDonald's демонстрира солидни резултати в тази среда, като глобалните сравними продажби намаляха само с 1% на годишна база през първото тримесечие.
Компанията не е имунизирана срещу макроикономически слабости, но McDonald's се възползва от огромния си мащаб с над 43 000 локации в над 100 държави. Около 95% от тези локации са собственост и се управляват от местни собственици на бизнес. Това позволява на McDonald's да превърне висок процент от продажбите си в печалба. През последната година компанията е реализирала марж на печалба от 31%, финансирайки среден годишен коефициент на изплащане на дивиденти от 60%.
Маржът на печалба на компанията се разширява от дълго време, което означава, че ръководството е фокусирано върху инвестирането във възможности, които продължават да увеличават стойността на бизнеса за акционерите. Опитът им да стартират нова верига за напитки, наречена CosMc's, се провали, но ръководството извлича поуки от това начинание, за да интегрира нови предложения за напитки в заведенията на McDonald's, което би могло да бъде ползотворно, предвид нарастващото търсене на специални напитки.
Като цяло, инвеститорите не могат да сбъркат, като добавят McDonald's към дивидентното си портфолио. Компанията има трайна марка, отлично географско разнообразие и впечатляващи маржове. Постоянните финансови резултати през 70-годишната ѝ история са забележителни за ресторантьорски бизнес и би трябвало да служат добре на инвеститорите в дивиденти за години напред.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Къде ще бъде Pfizer (PFE) след 5 години?
Как ще реагират пазарите на днешните данни за заетостта в САЩ?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.16 | ▼0.24% |
USDJPY | 147.89 | ▲0.16% |
GBPUSD | 1.34 | ▼0.15% |
USDCHF | 0.81 | ▲0.48% |
USDCAD | 1.38 | ▲0.18% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 339.00 | ▲0.08% |
S&P 500 | 6 417.88 | ▲0.06% |
Nasdaq 100 | 23 720.40 | ▲0.07% |
DAX 30 | 24 092.40 | ▼0.78% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 119 581.00 | ▲0.25% |
Ethereum | 4 183.68 | ▼1.59% |
Ripple | 3.20 | ▲0.47% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 63.30 | ▲1.17% |
Петрол - брент | 66.90 | ▲1.16% |
Злато | 3 350.22 | ▼1.22% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 514.88 | ▼0.03% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 111.86 | 0.00% |
Germany Bund 10 Year | 129.61 | ▼0.04% |
UK Long Gilt Future | 92.18 | ▲0.30% |