Снимка: iStock
Досега беше интересна година за фондовия пазар, меко казано, и в необичайно събитие акциите на Coca-Cola (KO 0.59%) абсолютно го смазват. Инвеститорите са възхитени от нейната непоклатима стабилност, висок дивидент и устойчивост на фона на увеличените мита, съобщават от The Motley Fool.
Но дали това е случайност? Ще се върне ли Coca-Cola към изоставането на пазара, когато икономиката се успокои? Нека видим къде може да бъде Coca-Cola след пет години и дали има смисъл да я купуваме днес.
Приходи и печалби: Нарастващи
Coca-Cola върши страхотна работа по генериране на продажби, въпреки бурните няколко години. Главният изпълнителен директор Джеймс Куинси дойде на борда през 2018 г., точно навреме, за да приведе компанията в по-добра форма преди пандемията. Тя губеше позиции от конкурентите, но започна да демонстрира бърз растеж и беше добре позиционирана да издържи на натиска по това време. Coca-Cola се преструктурира след пандемията и с опростеното си портфолио от марки и ефикасни системи, през по-голямата част от времето остава в режим на растеж. Ето как са се представили продажбите през последните пет тримесечия.
Ако инфлацията в крайна сметка намалее, растежът на Coca-Cola вероятно ще се ускори. Това е най-голямата компания за напитки в света и вероятно ще остане такава в обозримо бъдеще.
Coca-Cola е и машина за печалба. Тя има лоялни фенове по целия свят, на които може да разчита, за да купи любимите им напитки, и има ефективна система за дистрибуция.
Бизнес: Придобиване на нови марки и иновации по други начини
Моделът на Coca-Cola работи. Основните напитки с марка Coca-Cola вършат тежката работа за компанията, но тя придобива нови марки, които увеличават приходите с по-висок темп. Тя може лесно да интегрира тези нови марки в своята стабилна, глобална система за дистрибуция, която вдъхва живот на продажбите, докато по-ефективната дистрибуция подобрява маржовете.
Въпреки че компанията намали портфолиото си от марки наполовина при преструктурирането си, етикетите, които съкрати, бяха предимно малки, местни марки, които представляваха 1% от продажбите. Новите придобивания, направени оттогава, са големи, глобални марки, които подобряват цялостния бизнес на компанията.
Очаква се Coca-Cola да продължи да предлага нови вкусове и напитки през следващите пет години, както винаги прави, за да накара клиентите да се връщат и да генерира ново търсене.
Напоследък компанията въведе и иновации по други начини, за да накара клиентите да купуват, докато разходите се покачват. Въпреки че има добра ценова мощ и е успяла да повиши цените, без да ограничава търсенето, тя пусна малки видове бутилки и по-евтини опаковки, за да поддържа ниски цени. Също така експериментира с технологии, доколкото е възможно за един потребителски продукт, като например използване на изкуствен интелект (ИИ) за проследяване на предпочитанията на потребителите по региони и пускане на вкусове, които могат да бъдат успешни локално.
Дивидент: Получаване на пет увеличения
А сега за най-важната част от дивидента. Coca-Cola е Крал на дивидентите и е увеличавала дивидента си през последните 63 години. На пазара има малко над шепа акции, които могат да надминат този рекорд в британска лира, което прави Coca-Cola стабилен избор за надежден и нарастващ пасивен доход. За пенсионерите и други, които зависят от получаването на чек по пощата, това е огромна атракция.
Но дивидентът на Coca-Cola също е по-висок от типичния дивидентен крал. Той дава около 2,8% при текущата цена, но обикновено е около 3%. Акционери като Уорън Бъфет, който притежава акции на Coca-Cola от 1988 г. и ги хвали през цялото време, знаят, че могат да разчитат на Coca-Cola за дивидентен доход.
След пет години Coca-Cola почти гарантирано ще увеличи дивидента още пет пъти.
В крайна сметка: Надеждни за пасивен доход и стабилност
Невъзможно е да се знае дали акциите на Coca-Cola ще победят пазара след пет години. Като цяло, тя не побеждава пазара; това е бавнорастящ гигант и макар акциите да се покачват, това не е било нейната атракция през последните няколко години. Склонен е да надминава пазара, когато има несигурност и инвеститорите се втурват към сигурни акции.
Този модел на изоставане на пазара може да се промени, защото Coca-Cola най-накрая се завърна в режим на растеж. Може да е трудно да се повярва, ако не сте следили акциите на Coca-Cola от много дълго време, но приходите най-накрая се върнаха на нивото си отпреди 10 години, надминавайки предишния си връх едва миналата година. Тъй като компанията става още по-силна и продължава да расте, инвеститорите може да започнат да я ценят повече, дори в добри времена.
Но дори и да не побеждава пазара от пет години, тя има много да предложи на инвеститорите под формата на дивиденти и стабилност. Всеки инвеститор трябва да има някои основни акции в портфолиото си, бастиони за трудни времена, а Coca-Cola може да бъде една от тези акции.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Ценовата война между китайските автомобилни производители достига нови нива
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.15 | ▲0.02% |
USDJPY | 144.10 | ▼0.06% |
GBPUSD | 1.35 | ▼0.28% |
USDCHF | 0.82 | ▼0.17% |
USDCAD | 1.37 | ▲0.05% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 082.10 | ▼0.20% |
S&P 500 | 6 060.04 | ▼0.20% |
Nasdaq 100 | 22 023.00 | ▼0.19% |
DAX 30 | 23 842.50 | ▼0.66% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 107 580.00 | ▼1.03% |
Ethereum | 2 746.34 | ▼0.97% |
Ripple | 2.24 | ▼1.46% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 66.10 | ▼1.80% |
Петрол - брент | 68.90 | ▼2.66% |
Злато | 3 342.57 | ▼0.67% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 531.38 | ▼0.45% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.68 | ▲0.02% |
Germany Bund 10 Year | 131.08 | ▲0.22% |
UK Long Gilt Future | 92.98 | ▲0.36% |