Снимка: iStock
Air India се бори със сериозни смущения в полетите, след като фатална катастрофа предизвика засилени инспекции за безопасност на флота от Boeing 787, съобщават от Euronews Travel.
Air India е изправена пред смущения след фаталната катастрофа от миналата седмица, тъй като допълнителни инспекции за безопасност на флота от Dreamliner доведоха до закъснения на полети, отмяна на полети и нарастващо безпокойство сред пътниците.
Индийският регулатор за авиационна безопасност нареди по-задълбочени проверки на самолетите Boeing 787, експлоатирани от авиокомпанията, скоро след като полетът ѝ за Лондон се разби по време на излитане в град Ахмедабад на 12 юни, при което загинаха най-малко 270 души, включително 241 пътници и екипаж.
Предпазните инспекции, както и затварянето на въздушното пространство в някои страни от Близкия изток, натовариха операциите на Air India по вътрешни и международни маршрути.
Колко полета е отменила Air India?
След катастрофата Air India е отменила операции за 83 широкофюзелажни полета, включително 66 Dreamliner-а, според данни, споделени от Генералната дирекция за гражданска авиация, индийския регулатор за авиационна безопасност.
В изявление в сряда късно вечерта, Air India заяви, че обслужването на широкофюзелажни самолети ще остане ограничено с 15% до средата на юли поради разгръщащия се конфликт в Близкия изток и допълнителните инспекции.
Авиокомпанията заяви, че ще информира засегнатите пътници и ще се опита да им осигури алтернативни полети. „Съкращенията са болезнена мярка, но са необходими“, заяви авиокомпанията.
Авиокомпанията извършва дори по-голям брой проверки от необходимия, което е оказало каскадно въздействие върху операциите, каза ръководител на компанията, запознат с въпроса, пожелал анонимност, тъй като не е бил упълномощен да говори с медиите.
В изявлението си авиокомпанията заяви, че е решила да инспектира и всички самолети Boeing 777 във флота си, въпреки че този модел не е участвал в катастрофата.
Съкращенията в полетния график ще позволят на Air India да държи повече самолети в резерв, за да се справи с евентуални непланирани смущения.
Във вторник компанията обяви отмяната на множество полети, включително един от Ахмедабад до Лондон Гетуик. Друг полет от Делхи до Париж беше отменен, след като задължителна предполетна проверка повдигна проблем, съобщи авиокомпанията в изявление. Проблемът не е установен.
Инспекциите не показват „сериозни проблеми“ досега
В изявление във вторник, дирекцията по авиация заяви, че наблюдението, проведено върху флотилията Dreamliner на Air India досега, не е открило „сериозни проблеми с безопасността“.
Установено е, че самолетите и свързаните с тях системи за поддръжка отговарят на съществуващите стандарти за безопасност, съобщи дирекцията, добавяйки, че от 33-те самолета 24 са завършили инспекциите, докато четири са били подложени на дългосрочна поддръжка. Очаква се останалите скоро да завършат проверките за безопасност.
Регулаторът посъветва авиокомпанията „стриктно да спазва разпоредбите“ и я помоли да засили вътрешната координация между инженерните, оперативните и наземните звена и да осигури адекватна наличност на резервни части, за да се смекчат закъсненията на полетите.
Експерти от индийското Бюро за разследване на авиационни произшествия разследват катастрофата с помощта на Обединеното кралство, САЩ и служители на Boeing.
Какво означава това за Air India?
Някои авиационни експерти виждат катастрофата като временен неуспех за Air India, тъй като тя се трансформира от финансово затруднен държавен превозвач в частна компания с амбиции за широко разрастване.
„Ако ме питате дали инцидентът ще провали амбициозните планове за растеж, няма начин. Няма как да се гледа назад“, каза Джитендер Бхаргава, бивш изпълнителен директор на Air India.
Компанията вече е направила огромни поръчки за нови самолети. Сегашното ѝ предизвикателство е да повиши морала на служителите и пътниците чрез мерки за изграждане на доверие, каза Бхаргава.
„Колкото по-бързо накарате хората да забравят този еднократен инцидент, толкова по-добре“, каза Бхаргава.
Индийският конгломерат Tata Sons пое Air India през 2022 г., връщайки обременения с дългове национален превозвач в частна собственост след десетилетия държавен контрол. Сделката за 2,4 милиарда долара (2 милиарда евро) се разглеждаше като опит на правителството да продаде губещи, държавни предприятия. В известен смисъл това беше и завръщане у дома за Air India, която беше основана от семейство Тата през 1932 г.
След поглъщането си, Air India е поръчала стотици нови самолети на стойност над 70 милиарда долара (61 милиарда евро), е преработила брандирането и ливреята си и е погълнала по-малки авиокомпании, в които Tata имаше дялове.
Компанията е отделила и милиони долари за дигитални ремонти на самолети и обновяване на интериора на повече от пет дузини стари самолети.
Още по темата:
Как старият ви телефон може да се превърне в „малък център за данни“?
Искате да се преместите в Азия? Ето кой отговаря на условията за новата виза на Филипините:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.18 | ▲0.18% |
USDJPY | 146.05 | ▲0.13% |
GBPUSD | 1.36 | ▲0.14% |
USDCHF | 0.80 | ▼0.16% |
USDCAD | 1.36 | ▼0.17% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 691.50 | ▲0.22% |
S&P 500 | 6 285.60 | ▲0.29% |
Nasdaq 100 | 22 954.80 | ▲0.36% |
DAX 30 | 24 207.30 | ▲0.50% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 108 428.00 | ▲0.12% |
Ethereum | 2 552.70 | ▲0.39% |
Ripple | 2.26 | ▼0.34% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 67.68 | ▼0.15% |
Петрол - брент | 69.44 | ▼0.23% |
Злато | 3 333.56 | ▼0.04% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 543.38 | ▼0.85% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.90 | ▼0.10% |
Germany Bund 10 Year | 129.67 | ▼0.34% |
UK Long Gilt Future | 91.86 | ▼0.30% |