Снимка: iStock
Пет пъти по-голям от „Титаник “, иконата на моретата може да побере 7 600 пътници.
Най-големият круизен кораб в света е на път да се впусне в първото си плаване. На 27 януари ще замине на встъпителния му круиз, съобщават от Euronews Travel.
Иконата на моретата е по-дълга, отколкото Айфеловата кула е висока с 20 палуби. Има седем басейна, включително „най -големият басейн в морето“, както и аквапарк с шест водни пързалки. Корабът има повече от 40 бара и ресторанти, разпространени в осем „квартала“.
Пет пъти по-голям от„Титаник “, той има максимален капацитет от 7 600 пътници и повече от 2000 човека екипаж.
Първото плаване на кораба вече е разпродадено и пътуванията през останалата част от 2024 г. бързо се запълват. Това е един от 14-те нови круизни кораба, които ще плават само тази година.
С функции като втечнени двигатели с втечнен природен газ (ВПГ), топлина от двигателите, използвани за топла вода, и възможността за включване в електрически доставки в пристанищата, иконата на моретата ще бъде „най -устойчивият кораб на Royal Caribbean “, твърди компанията.
А круизните кораби стават все по-големи, като средният лайнер нараства с 10 000 брутни тона на всяко десетилетие. Някои са загрижени за последствията от околната среда от такива все по-масивни кораби.
Значи по-големите круизни кораби наистина означават по-голямо влияние върху климата?
Как круизите влияят на околната среда?
Стартирането на кораба наближава, тъй като много европейски страни имат нови разпоредби, насочени към замърсяване в пристанищата.
Новите правила в Норвегия ще означават, че само корабите, задвижвани от алтернативни горива, могат да се докоснат до пристанищата на страната от 2026 г. Правителството се опитва да намали замърсяването в своите живописни фиорди, причинени от морския дизел, на които много круизни лайнери работят.
Еспен Барт Ейд, министърът на външните работи, каза на германския телевизионен оператор DW, че круизните кораби „причиняват най -високите емисии в света на пътник и километър за пътуване“.
Най-ефективните круизни кораби излъчват около 250 г CO2 на пътнически километър, сочат оценки на Международния съвет за чист транспорт (ICCT).
Използвайки същата методология, интензивността на въглеродния полет на къси разстояния е около 110 g CO2 на пътнически километър.
ICCT събра емисиите за пет нощувки от 2000 километрови пътувания в САЩ по най-ефективната круиззна линия и го сравни с полет .
Лицето, което взема круиза, щеше да генерира около двойно повече от общите парникови газове на лицето, което предприема полет - и това е без да се смята, че много хора летят, за да стигнат до пристанището си за заминаване.
Алтернативни горива са решение?
Най-новите круизни кораби все повече се захранват от втечнен природен газ (LNG) с цел рязане на въглеродни емисии.
Изгарянето на втечнен природен газ освобождава по-малко азотен оксид, сярен оксид и замърсяване на прахови частици, отколкото традиционните горива - основна грижа за пристанищата по целия свят, където корабите седят на празен ход с часове наред. С около 25 на сто по-малко въглероден диоксид, круизните оператори твърдят, че това е алтернатива, подходяща за климата.
Иконата на моретата е само една от редица нови кораби с двигатели с двойно гориво, които могат да работят както на морски дизел, така и на LNG. Това е първият кораб на оператора Royal Caribbean, който се захранва от това гориво.
Но има опасения относно потенциалните течове на метан от вида на двигателите, които тези круизни кораби използват. Този изключително мощен парников газ има въздействие върху климата повече от 80 пъти по-голямо от CO2 за 20 години.
Докато изгарянето на газове на корабите може да излъчва по-малко въглероден диоксид от традиционните морски горива, те често не успяват да изгорят целия този невидим газ. Близо 80 на сто от корабите, които изгарят втечнен природен газ, използвайки този тип двигател, има течове 3,1 на сто от горивото си в атмосферата и в околна среда.
Изследвания на нестопанските твърдения, базирани на Брюксел, смятат,че това може да бъде по-лошо за климата в краткосрочен план, отколкото да изгарянето на традиционните горива.
Royal Caribbean казва, че ВПГ е била най-жизнеспособната алтернатива, когато иконата на моретата е била проектирана преди 10 години. Следващата година тя се готви да дебютира на Celebrity Xcel-3,248-пътнически кораб с двигател с три горива, който може да работи и на метанол. И също така компанията твърди, че е изградила иконата на моретата, за да я направи адаптивна към други източници на гориво като метанол в бъдеще.
Морската индустрия разглежда това като едно от най-обещаващите алтернативни горива в близко бъдеще.
Въпреки че по-новите кораби с по-малко пропускливи двигатели и напредничави решения са на път, средният круизен кораб , които в момента плава по моретата на света вече е на повече от 22 години.
Еколозите твърдят, че мнозина кораби, които се изработват днес, вероятно все още ще бъдат в експлоатация до 2050 г., когато Международната морска организация (IMO) има за цел да постигне целта си Net-Zero.
Още по темата:
Нуждаете се от малко слънце? Ето най-добрите европейски дестинации за топла зимна почивка
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.09 | ▲0.06% |
USDJPY | 149.25 | ▲0.12% |
GBPUSD | 1.31 | ▲0.05% |
USDCHF | 0.86 | ▼0.03% |
USDCAD | 1.38 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 004.00 | ▲0.01% |
S&P 500 | 5 867.38 | ▲0.08% |
Nasdaq 100 | 20 387.40 | ▲0.19% |
DAX 30 | 19 606.70 | ▲0.04% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 67 030.20 | ▼0.08% |
Ethereum | 2 616.04 | ▲0.31% |
Ripple | 0.54 | ▼0.02% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.30 | ▼0.18% |
Петрол - брент | 74.52 | ▼0.21% |
Злато | 2 666.38 | ▲0.23% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 582.25 | ▲0.38% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 112.42 | 0.00% |
Germany Bund 10 Year | 133.74 | ▲0.34% |
UK Long Gilt Future | 96.92 | ▲0.88% |