Снимка: iStock
Дете на въображението на френския предприемач Адриен Лелиевр, електронният велосипед Pi-Pop използва суперкондензатор за съхраняване на енергия, вместо да разчита на батерии.
Ако ежедневното каране на велосипед е твърде голямо предизвикателство за вас, може да се изкушите да изберете електронен велосипед, съобщават от Euronews Green.
Проблемът с тях е, че производството на батериите изразходва много природни ресурси като литий или редкоземни елементи, които изискват обширни и често въздействащи върху околната среда процедури за добив.
Френският предприемач Адриен Лелиевр обаче е създал ново, устойчиво решение.
Снабден със суперкондензатор.
Изобретателят, който има опит в електрониката, проектира и патентова електронен велосипед, наречен Pi-Pop, който не използва литиеви батерии, а суперкондензатори.
„Системата се зарежда, когато карате и също така когато велосипедът спира – благодарение на спирането на двигателя – енергията се връща, когато е необходимо“, каза Лелиевр, директор на STEE.
Казано по-просто, суперкондензаторът работи чрез натрупване на енергия по електростатичен начин или чрез бавно движещ се заряд. За разлика от това, литиевата батерия съхранява енергия като химическа реакция. С други думи, суперкондензаторът може да съхранява и освобождава енергия много бързо, когато е необходимо.
В случая с неговия велосипед това означава запасяване с енергия, когато човекът върти педалите или при натискане на спирачките и да я използва за подпомагане на по-трудни действия като рестартиране или каране нагоре.
Лелиевр изчислява, че помощта, предлагана на водача от суперкондензаторите на велосипеда, е достатъчна, за да се справи с надморска височина от 50 m, ако е зареден предварително на равна повърхност, което го прави подходящ за около 80 процента от европейските градове.
Концепцията за суперкондензатор сама по себе си не е нова иновация; първите са произведени в края на 70-те години. Днес те се използват във фотоволтаични системи (като слънчеви панели), цифрови фотоапарати и някои хибридни или електрически превозни средства за подобряване на тяхната производителност.
Има смисъл Лелиевр да използва технологията в велосипедите.
„Символ на трезвеността“
Според него 20-килограмовият Pi-Pop "наистина е символ на трезвеността".
„Винаги да искаме повече, означава да искаме да вървим по-бързо, да добавяме повече енергия… е задънена улица“, каза той.
В производството на велосипеда не се използват редкоземни материали, тъй като суперкондензаторите са направени от въглерод, проводящ полимер, алуминиево фолио и целулоза - материали, за които вече съществуват процеси за рециклиране.
Няма нужда да чакате велосипеда да се зареди, още едно предимство в сравнение с класическите електронни велосипеди. Компанията също така твърди, че животът на суперкондензатора варира от 10 до 15 години в сравнение с пет или шест за литиева батерия.
Велосипедът - вече трето поколение дизайн - в момента се сглобява в Орлеан. Да бъдеш местно производство в родната му Франция е важно за изобретателя, чиято кариера е изградена във френската електронна индустрия.
„Мисля, че не можем да правим иновации, ако загубим контрол върху производството“, каза той. „Когато говорим за устойчиво развитие, екологичен преход и енергиен преход, трябва да осигурим работни места“, добави Лелиевр, в чиято компания работят 25 души.
В момента Pi-Pop произвежда 100 велосипеда на месец. В бъдеще компанията има за цел да произвежда хиляда велосипеда месечно до 2024 г.
Лелиевр има и европейски амбиции.
„През 2025 г. искаме да се насочим към европейския пазар, в момента обсъждаме потенциално набиране на средства“, каза той.
Това разбиване може да бъде огромна възможност за компанията, тъй като ЕС е внесъл 1,2 милиона електрически велосипеди и 5,2 милиона неелектрически (пет пъти повече от изнесеното количество), според агенцията за данни на ЕС Евростат.
Още по темата:
Рециклиране на цигари: Словакия превръща филтрите от цигари в асфалт за пътища
Белият дом подготвя резервни варианти на тарифите преди решението на съда
Фабриката за гении на Пекин: Как Китай произвежда пет пъти повече инженери от САЩ
Японският кабинет одобри рекорден пакет от стимули
Какво показва протоколът от заседанието на Фед
Петте неща, които ултра-богатите искат, но малцина могат да им дадат
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.15 | ▼0.05% |
| USDJPY | 156.63 | ▲0.16% |
| GBPUSD | 1.31 | ▼0.02% |
| USDCHF | 0.81 | ▲0.06% |
| USDCAD | 1.41 | ▼0.04% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 46 493.50 | ▲0.40% |
| S&P 500 | 6 656.66 | ▲0.59% |
| Nasdaq 100 | 24 495.90 | ▲0.81% |
| DAX 30 | 23 263.40 | ▲1.25% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 87 044.10 | ▲2.80% |
| Ethereum | 2 806.26 | ▲1.37% |
| Ripple | 2.06 | ▲5.55% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 57.74 | ▼0.41% |
| Петрол - брент | 61.86 | ▼1.10% |
| Злато | 4 070.12 | ▲0.14% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 526.52 | ▲0.04% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 113.20 | ▲0.01% |
| Germany Bund 10 Year | 128.84 | ▲0.21% |
| UK Long Gilt Future | 92.24 | ▲0.42% |