Снимка: iStock
Renault вижда, че двигателят с вътрешно горене ще продължи да играе решаваща роля в бизнеса й през следващите години, според топ изпълнителен директор на френския автомобилен гигант.
Във вторник беше обявено, че Renault Group и китайската фирма Geely са подписали необвързващо рамково споразумение за създаване на компания, фокусирана върху разработването, производството и доставката на „хибридни задвижващи системи и високоефективни задвижващи системи за двигатели с вътрешно горене“, предава CNBC.
Според Renault, както самата компания, така и Geely ще имат 50% дял в бизнеса, който ще се състои от 17 съоръжения за задвижване и пет центъра за научноизследователска и развойна дейност.
Говорейки пред Шарлот Рийд от CNBC във вторник, главният финансов директор на Renault Тиери Пиетон се опита да обясни някои от мотивите зад планираното партньорство с Geely.
„Според нас и според всички проучвания, които имаме, няма сценарий, при който двигателите с вътрешно горене и хибридните двигатели да представляват по-малко от 40% от пазара с хоризонт 2040 г.“, каза той. „Това всъщност е пазар, който ще продължи да расте“.
Връзката с Geely идва, когато Renault планира да създаде EV спин-оф, наречен Ampere.
Според Renault, базираната във Франция фирма Ampere „ще разработва, произвежда и продава изцяло електрически автомобили“. Предвижда се първично публично предлагане на Euronext Paris, което ще се проведе най-рано през втората половина на 2023 г., в зависимост от пазарните условия.
По време на интервюто си за CNBC, Пиетон засегна необходимостта, както той я вижда, от различни видове превозни средства. „Много е важно в същото време да имаме развитие на бизнеса ни с електрически превозни средства от една страна – с Ampere – и да изградим устойчив източник на ДВГ и хибридни двигатели“.
Ето защо Renault влиза в партньорство с Geely, добави той, обяснявайки, че този ход представлява „абсолютна забивка“ от бизнес и финансова гледна точка.
Това е така, защото, твърди Пиетон, тя създава „водещ световен доставчик на ДВГ и хибридни двигатели с около 19 000 служители в света, обхващащи 130 страни“.
В коментари, изпратени до CNBC по имейл, Дейвид Легет, анализатор в GlobalData, отбеляза, че автомобилните производители все още могат да се радват на печалби от продажбата на превозни средства, които използват двигатели с вътрешно горене.
„Маржовете обикновено са по-високи, отколкото при електрическите превозни средства, които са сравнително скъпи за производство“, каза той.
„Разликата в крайна сметка ще се стесни, тъй като обемите на електрическите автомобили рязко се покачват и разходите за единица продукция за основните компоненти на електрическите превозни средства намаляват значително, но все още има много печеливш бизнес, който трябва да се направи за ДВГ и хибридите и ще бъде за известно време“, добави той.
„Производителите трябва да бъдат гъвкави в своите предложения за силови агрегати според нуждите на пазара — които се различават в целия свят“.
Продължаващият фокус на Renault върху двигателя с вътрешно горене идва в момент, когато някои големи икономики се стремят да се отдалечат от превозните средства, които използват изкопаеми горива.
Великобритания например иска да спре продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили и микробуси до 2030 г. От 2035 г. всички нови автомобили и микробуси ще трябва да имат нулеви емисии от ауспуха.
Европейският съюз, който Великобритания напусна на 31 януари 2020 г., преследва подобни цели. В Съединените щати Калифорния забранява продажбата на нови превозни средства с бензинов двигател от 2035 г.
Тези цели се превърнаха в основна тема за обсъждане в автомобилната индустрия.
По време на неотдавнашно интервю за CNBC, главният изпълнителен директор на Stellantis беше попитан за плановете на ЕС да прекрати постепенно продажбата на нови автомобили и микробуси с ДВГ до 2035 г.
В отговор Карлос Таварес заяви, че е „ясно, че решението за забрана на чистите ДВГ е изцяло догматично решение“.
Шефът на Stellantis заяви, че би препоръчал на европейските политически лидери „да бъдат по-прагматични и по-малко догматични“.
„Мисля, че има възможност – и необходимост – от по-прагматичен подход за управление на прехода“.
Още по темата:
ЕС забранява продажбата на нови дизелови и бензинови автомобили от 2035 г.
Stellantis пусна изцяло електрически джип с нова цел за енергийна самодостатъчност
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.17 | ▼0.06% |
| USDJPY | 154.93 | ▼0.06% |
| GBPUSD | 1.34 | ▼0.17% |
| USDCHF | 0.80 | ▲0.07% |
| USDCAD | 1.38 | ▲0.02% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 48 669.00 | ▼0.30% |
| S&P 500 | 6 840.38 | ▼0.49% |
| Nasdaq 100 | 25 117.80 | ▼0.74% |
| DAX 30 | 24 082.70 | ▼0.49% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 86 369.60 | ▼0.05% |
| Ethereum | 2 939.44 | ▼0.85% |
| Ripple | 1.89 | ▼0.45% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 56.26 | ▼0.39% |
| Петрол - брент | 60.16 | ▼0.40% |
| Злато | 4 288.88 | ▼0.36% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 517.00 | ▼0.70% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.42 | ▲0.06% |
| Germany Bund 10 Year | 127.50 | ▲0.06% |
| UK Long Gilt Future | 91.18 | ▼1.61% |