Снимка: iStock
Изпълнителният директор на Xiaomi Лей Джун заяви, че китайският гигант очаква масово производство на собствени електрически превозни средства през първата половина на 2024 г. Акциите на Xiaomi в Хонконг скочиха с над 5% във вторник.
През март Xiaomi обяви влизането си в надпреварата с електрически автомобили и заяви, че планира да инвестира 10 милиарда долара в бизнеса през следващите 10 години.
Коментарите бяха направени по време на инвеститорския ден на компанията и бяха потвърдени по-късно в публикация на изпълнителния директор на китайската услуга Weibo, подобна на Twitter.
Миналия месец Xiaomi официално регистрира своя бизнес с електрически превозни средства Xiaomi EV, Inc. Xiaomi EV вече има 300 служители, съобщиха от компанията през септември. Лей води групата.
Китайският пазар на електрически превозни средства става все по-пренаселен с навлизането на нови играчи. Китайският гигант за търсене Baidu стартира самостоятелна компания за електрически автомобили през януари и през февруари нае главен изпълнителен директор за този бизнес.
Когато Xiaomi официално пусне електрически автомобил, той ще се изправи срещу китайските си съперници като Nio и Xpeng, както и спрямо по-големите автомобилни производители като Tesla на Илон Мъск и BYD, подкрепен от Уорън Бъфет.
Китайският пазар на електрически превозни средства имаше благоприятна държавна подкрепа през последните няколко години, което помогна на растежа на индустрията. Докато част от тази подкрепа е намалена, пазарът все още расте.
Фирмата за проучване на пазара Canalys прогнозира, че 1,9 милиона електрически превозни средства ще бъдат продадени в Китай през 2021 г., което е ръст от 51% на годишна база.
Представители на китайското правителство обявиха, че страната е готова да консолидира своя сектор за електрически превозни средства (EV), пише "Блумбърг".
През последното десетилетие Китай силно популяризира своя вътрешен сектор за производство на електромобили и повиши стимулите за купувачите на автомобили като част от усилията да се намали замърсяването на въздуха и да се избегне повторение на ситуацията от януари 2013 г., когато страната прекара 26 дни, обгърната от тежък смог.
На пресконференция в Пекин на 13 септември китайският министър на промишлеността и информационните технологии Сяо Яцин заяви: „В бъдеще компаниите за електромобили трябва да станат по-големи и по-силни. В момента имаме твърде много EV фирми на пазара".
„Фирмите са предимно малки и разпръснати. Ролята на пазара трябва да се използва напълно и ние насърчаваме усилията за сливане и преструктуриране в сектора на електромобилите, за да се увеличи допълнително пазарната концентрация.", добави Яцин.
"Блумбърг" съобщи, че Китай вече има около 300 производители на електромобили и заяви, че правителството изготвя мерки за ограничаване на свръхкапацитета в сектора.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.19 | ▼0.15% |
USDJPY | 146.51 | ▲0.07% |
GBPUSD | 1.36 | ▼0.11% |
USDCHF | 0.79 | ▲0.18% |
USDCAD | 1.38 | ▲0.11% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 46 080.00 | ▼0.18% |
S&P 500 | 6 664.62 | ▼0.13% |
Nasdaq 100 | 24 517.20 | ▼0.12% |
DAX 30 | 23 527.50 | ▼0.04% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 117 078.00 | ▲0.21% |
Ethereum | 4 519.08 | ▲0.37% |
Ripple | 3.02 | ▼0.74% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 64.00 | ▼0.40% |
Петрол - брент | 68.30 | ▼0.31% |
Злато | 3 677.78 | ▼0.45% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 532.62 | ▼0.27% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 113.56 | ▲0.04% |
Germany Bund 10 Year | 128.77 | ▲0.05% |
UK Long Gilt Future | 91.45 | ▼0.04% |