Снимка: iStock
Производителите на автомобили регистрираха най-лошите си продажби в Европа през септември за повече от четвърт век, като поставиха индустрията на път да стигне до катастрофалните показатели от миналата година.
Регистрациите на нови автомобили спаднаха с 25% до 972 723, което е най-ниското ниво за месеца от 1995 г., съобщи Европейската асоциация на автомобилните производители в петък.
Лобистката група до голяма степен приписва спада на недостига на полупроводници, който се влоши, когато епидемията от Covid-19 избухна и доведе до празен ход за опаковане на чипове и съоръжения за тестване в Югоизточна Азия.
Продажбите на автомобили в Европа намаляват отпреди година, всеки от последните три месеца. Така на практика продажбите в Европа са спаднали през повече месеци, през тази година, отколкото са се увеличили.
„В момента прогнозираме, че тази година няма да засенчи отчайващо слабия резултат за 2020 г.“, се казва в доклад на LMC Automotive. „Нашето предположение е, че проблемите със снабдяването ще бъдат с нас през следващата година и ще продължат да подкопават връзката между положителните фактори на търсенето и продажбите на нови превозни средства.“
Производителите на автомобили са управлявали кризата на предлагането, като са приоритизирали най-доходоносните си модели и са разделили разходите си за маркетинг и стимули, като са увеличили маржовете на печалба. BMW AG по-рано този месец повиши прогнозата си за годишна възвръщаемост от производството на автомобили на 9.5% до 10.5%, от 7% до 9%.
Доставчиците не са имали такъв късмет. Компаниите, които са намалили ръководството си за печалби през последните седмици, включват френската Faurecia SA, германската Hella GmbH & Co. и щатската Aptiv Plc.
Най-големите икономики в Европа също страдат. Водещите изследователски институти в Германия понижиха съвместната си прогноза за растеж тази година до едва 2.4% от 3.7%, като се позоваха на логаритми за предлагане, които ще попречат на възстановяването на нацията през следващата година. Великобритания се разрасна по-бавно от очакваното през август след изненадващо свиване през юли.
Daimler AG имаше най-лошото представяне сред големите европейски автомобилни производители миналия месец, като доставките бяха почти наполовина спрямо преди година. Компанията намали прогнозата си за продажбите на Mercedes-Benz през юли, като заяви, че очаква те да са приблизително в съответствие с 2020 г., а не значително да се повишат.
Volkswagen AG и Stellantis NV, двата най-големи автомобилни производители в Европа, всеки достави приблизително 30% по-малко превозни средства миналия месец, отколкото преди година. Renault SA и BMW отбелязаха спад от около 24%.
Всички големи пазари отбелязаха двуцифрен спад през септември, като продажбите във Великобритания и Италия се свиха с около една трета.
Още по темата:
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.18 | ▼0.02% |
| USDJPY | 154.84 | ▼0.13% |
| GBPUSD | 1.34 | ▼0.09% |
| USDCHF | 0.80 | ▼0.01% |
| USDCAD | 1.38 | ▼0.03% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 48 726.90 | ▼0.18% |
| S&P 500 | 6 852.10 | ▼0.32% |
| Nasdaq 100 | 25 170.20 | ▼0.53% |
| DAX 30 | 24 112.60 | ▼0.36% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 85 732.00 | ▼0.79% |
| Ethereum | 2 909.18 | ▼1.87% |
| Ripple | 1.87 | ▼1.63% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 56.36 | ▼0.25% |
| Петрол - брент | 60.24 | ▼0.25% |
| Злато | 4 289.01 | ▼0.36% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 516.38 | ▼0.85% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.36 | ▲0.01% |
| Germany Bund 10 Year | 127.50 | ▲0.06% |
| UK Long Gilt Future | 91.18 | ▼1.61% |