Снимка: iStock
Производителите на автомобили регистрираха най-лошите си продажби в Европа през септември за повече от четвърт век, като поставиха индустрията на път да стигне до катастрофалните показатели от миналата година.
Регистрациите на нови автомобили спаднаха с 25% до 972 723, което е най-ниското ниво за месеца от 1995 г., съобщи Европейската асоциация на автомобилните производители в петък.
Лобистката група до голяма степен приписва спада на недостига на полупроводници, който се влоши, когато епидемията от Covid-19 избухна и доведе до празен ход за опаковане на чипове и съоръжения за тестване в Югоизточна Азия.
Продажбите на автомобили в Европа намаляват отпреди година, всеки от последните три месеца. Така на практика продажбите в Европа са спаднали през повече месеци, през тази година, отколкото са се увеличили.
„В момента прогнозираме, че тази година няма да засенчи отчайващо слабия резултат за 2020 г.“, се казва в доклад на LMC Automotive. „Нашето предположение е, че проблемите със снабдяването ще бъдат с нас през следващата година и ще продължат да подкопават връзката между положителните фактори на търсенето и продажбите на нови превозни средства.“
Производителите на автомобили са управлявали кризата на предлагането, като са приоритизирали най-доходоносните си модели и са разделили разходите си за маркетинг и стимули, като са увеличили маржовете на печалба. BMW AG по-рано този месец повиши прогнозата си за годишна възвръщаемост от производството на автомобили на 9.5% до 10.5%, от 7% до 9%.
Доставчиците не са имали такъв късмет. Компаниите, които са намалили ръководството си за печалби през последните седмици, включват френската Faurecia SA, германската Hella GmbH & Co. и щатската Aptiv Plc.
Най-големите икономики в Европа също страдат. Водещите изследователски институти в Германия понижиха съвместната си прогноза за растеж тази година до едва 2.4% от 3.7%, като се позоваха на логаритми за предлагане, които ще попречат на възстановяването на нацията през следващата година. Великобритания се разрасна по-бавно от очакваното през август след изненадващо свиване през юли.
Daimler AG имаше най-лошото представяне сред големите европейски автомобилни производители миналия месец, като доставките бяха почти наполовина спрямо преди година. Компанията намали прогнозата си за продажбите на Mercedes-Benz през юли, като заяви, че очаква те да са приблизително в съответствие с 2020 г., а не значително да се повишат.
Volkswagen AG и Stellantis NV, двата най-големи автомобилни производители в Европа, всеки достави приблизително 30% по-малко превозни средства миналия месец, отколкото преди година. Renault SA и BMW отбелязаха спад от около 24%.
Всички големи пазари отбелязаха двуцифрен спад през септември, като продажбите във Великобритания и Италия се свиха с около една трета.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.13 | ▲0.28% |
USDJPY | 143.57 | ▼0.19% |
GBPUSD | 1.34 | ▲0.49% |
USDCHF | 0.82 | ▼0.18% |
USDCAD | 1.38 | ▼0.10% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 41 377.30 | ▲0.52% |
S&P 500 | 5 685.38 | ▲0.70% |
Nasdaq 100 | 20 125.00 | ▲0.87% |
DAX 30 | 23 408.00 | ▲0.46% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 751.50 | ▲1.76% |
Ethereum | 1 854.57 | ▲2.38% |
Ripple | 2.17 | ▲2.00% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 58.52 | ▲0.77% |
Петрол - брент | 61.52 | ▲0.94% |
Злато | 3 407.12 | ▲0.94% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 534.38 | ▲0.17% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 111.44 | ▼0.08% |
Germany Bund 10 Year | 131.59 | ▲0.48% |
UK Long Gilt Future | 93.51 | ▲0.68% |