Снимка: iStock
Германският стартъп Sono Motors представи нова батерийна технология за предстоящото си електрическо превозно средство Sion, което обещава не само да задвижва автомобила при по-дълги пътувания, но позволява по-високи нива на зареждане между тях. Дизайнът на батерията също премахва скъпите метали в полза на по-зелените компоненти, като същевременно добавя 50 км (31 мили) обхват.
Sono Motors за първи път пусна своя електромобил Sion за предварителни поръчки през 2017 г. и след голяма кампания за масово финансиране през 2019 г. най-накрая представи предпроизводствен прототип на CES по-рано тази година.
Автомобилът разполага с интегрирани слънчеви клетки през капака, покрива, вратите и задната част, които допълват батерията на борда със слънчевата енергия, когато е възможно. Електрическото задвижване предлага върхова мощност от 150 kW и въртящ момент от 270 Nm (199 lb-ft), докато максималната скорост е посочена като 140 km/h.
Все още се очаква слънчевите клетки да добавят пик в обхвата до 245 км (152 мили) обсег на седмица при оптимални условия, но те сега ще захранват енергия в новопроектирана 54-кВтч литиево-желязна фосфатна батерия, която заедно с никел и манган, избягва кобалта, традиционен и обезпокоителен компонент на батерията.
Според компанията това увеличава обхвата от 255 км (158 мили) на 305 км (190 мили), а също така увеличава скоростта на зареждане от 50 kW на 75 kW. Sono Motors казва, че батерията също ще остане безопасна и функционална за 3000 цикъла, или достатъчно, за да измине 900 000 км.
„Нарастващият пазар на електромобили генерира огромно търсене на по-дълготрайни и по-устойчиви батерии“, казва Маркус Волмер, главен технологичен директор в Sono Motors. „Тази подобрена батерия позволява на шофьорите на Sion да удължат времето между зарежданията, като същевременно намаляват самото време на зареждане. Това ефективно оптимизира Sion за осигуряване на лесна и достъпна устойчива мобилност за всички. "
Sono Motors казва, че сега е получила над 13 000 първоначални заявки за Sion, който е с обявена продажна цена от 25 500 евро (около 30 000 щатски долара). Първоначално производството беше планирано да започне през следващата година, въпреки че този график сега не е ясен поради проблеми, причинени от пандемията на коронавируса.
Още по темата:
Кой е победителят в надпреварата за производството на електромобили?
Производителят на електромобили СИН КАРС Индъстри ще предложи нови акции на борсата на 1 юни 2021 г.
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.18 | ▼0.16% |
| USDJPY | 155.98 | ▼0.13% |
| GBPUSD | 1.35 | ▼0.09% |
| USDCHF | 0.79 | ▲0.13% |
| USDCAD | 1.37 | ▼0.08% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 49 041.20 | ▲0.64% |
| S&P 500 | 6 981.62 | ▲0.36% |
| Nasdaq 100 | 25 875.90 | ▲0.26% |
| DAX 30 | 24 473.50 | ▼0.06% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 88 354.80 | ▲0.86% |
| Ethereum | 2 963.10 | ▲0.62% |
| Ripple | 1.88 | ▲1.03% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 58.38 | ▼0.24% |
| Петрол - брент | 61.84 | ▼0.21% |
| Злато | 4 479.82 | ▼0.56% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 522.37 | ▲0.92% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.50 | ▲0.16% |
| Germany Bund 10 Year | 127.44 | ▲0.34% |
| UK Long Gilt Future | 91.04 | ▲0.13% |