Снимка: iStock
За трети пореден месец продажбите на автомобили в Европа се изкачиха от депресивните си нива преди година, като същевременно се оказаха доста по-малко от мястото, където са били преди пандемията.
Регистрациите на нови автомобили са скочили със 74% през май, съобщи Европейската асоциация на автомобилните производители в четвъртък, подпомогната от лесно сравнение с времето, когато шоурумите бяха затворени на целия континент.
Докато ограниченията все още бяха в сила на определени пазари, включително Франция, други страни се бореха, дори когато правилата бяха облекчени. Спрямо май 2019 г. продажбите в цяла Европа са намалели с 25%.
„Основното търсене остава предимно слабо“, заяви изследователят LMC Automotive в доклад по-рано тази седмица. Западна Европа показа „вдъхновяващо подобрение“, докато САЩ демонстрира „забележителна сила“.
Възстановяването на продажбите на автомобили в Европа не достига нивата преди пандемията.

Източник: Европейска асоциация на автомобилните производители
Европейският автомобилен пазар се възстановява бавно, въпреки подобряването на доверието както сред потребителите, така и в различните сектори. Производителите на автомобили са ограничени в световен мащаб от недостига на полупроводници, който струва почти на всеки голям производител загуба на производство.
Ford Motor Co. планира продължително затваряне на двете си германски фабрики, докато Volkswagen AG и Daimler AG пускат работници в правителствените програми за подпомагане на заплатите, докато кризата размърда поточните линии.
Във Франция, където дилърите са останали частично блокирани до 19 май, продажбите са се увеличили с 46% спрямо предходната година, но са намалели с 27% от май 2019 г. Облекчаването на правилата може да предвещава добри резултати за следващите месеци, според Джо Спак, анализатор в RBC Capital Markets , пише в доклад по-рано този месец.
Сред най-големите производители на автомобили европейските продажби са нараснали с 94% за VW, 61% за Stellantis NV и 26% за Renault SA отпреди година. Регистрациите скочиха с 96% за BMW AG и 49% за Daimler AG.
Още по темата:
3 класически производителя на автомобили преминават към електромобили
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.16 | ▼0.08% |
| USDJPY | 153.71 | ▲0.20% |
| GBPUSD | 1.32 | ▼0.08% |
| USDCHF | 0.81 | ▲0.23% |
| USDCAD | 1.40 | ▼0.03% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 47 075.50 | ▼0.11% |
| S&P 500 | 6 752.16 | ▼0.19% |
| Nasdaq 100 | 25 160.80 | ▼0.62% |
| DAX 30 | 23 827.50 | ▲0.08% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 104 678.00 | ▲2.36% |
| Ethereum | 3 588.84 | ▲5.56% |
| Ripple | 2.34 | ▲2.60% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 59.82 | ▲0.27% |
| Петрол - брент | 63.68 | ▲0.16% |
| Злато | 4 001.12 | ▲0.31% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 527.62 | ▼1.51% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.83 | ▲0.01% |
| Germany Bund 10 Year | 129.05 | ▼0.07% |
| UK Long Gilt Future | 93.14 | ▼0.21% |