Снимка: Flickr
Общият показател на доверие на потребителите през април 2025 г. нараства с 3.1 пункта спрямо януарското си равнище (от -19.5% на -16.4%), показват данни на НСИ.
Подобрение на потребителското доверие се отчита както сред населението в градовете, така и сред това в селата - съответно с 2.3 и 4.8 пункта.
Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение.
В сравнение с януари се наблюдава и намаление на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и в очакванията им за следващите дванадесет месеца.
Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани от предходната анкета. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.
Относно безработицата в страната прогнозите са, че ще има известно съкращаване на персонал през следващите дванадесет месеца, като според населението в градовете то ще бъде с по-високо темпо.
Последната анкета регистрира малко по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола“ и „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.
Още по темата:
Забавяне на инфлацията в България през ноември, отчита НСИ
Над 10% ръст в износа на България за ЕС към края на септември
EUR | 1.955830 |
USD | 1.738210 |
GBP | 2.307220 |
CHF | 2.091130 |