Снимка: iStock
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) и Peugeot S.A. Group представиха предварителния си план за сливане. Сделката е на стойност 50 млрд. долара, пише "Блумбърг".
Според предложението акционерите на всяка от компаниите ще държат 50% от акциите на обединеното дружество. Инвеститорите във Fiat ще получат дивидент от 5.5 милиарда евро, докато тези на PSA - около 3 милиарда евро.
Сливането между Fiat и Peugeot ще създаде автомобилен производител за 50 милиарда долара, който ще може да се конкурира с лидерите в индустрията.
Също така то ще помогне на двете компании да се справят с финансовите и управленските пречки пред тях. От друга страна обаче новата група ще бъде изправена пред сериозни предизвикателства. На първо място това е свързано със забавянето на търсенето в глобален мащаб.
Сделката ще позволи на производителите да обединят технологиите си в автомобилостроенето, намалявайки капиталовите разходи и освобождавайки капитал за инвестиции в нови електрически модели, което ще им е необходимо, за да се конкурират на пазарите в Европа и Китай.
Най-големите световни производители на автомобили се опитват да преструктурират бизнеса си с нарастването на натиска върху разходите и забавянето на глобалният пазар на автомобили след период на бурен растеж.
Консолидацията на автомобилната индустрия отдавна е многогодишна тема, особено в Европа, където претъпканият пазар и строгите правила за вредни емисии създават сериозни затруднения на компаниите.
Автомобилните производители също са под силен натиск да правят иновации с електрическите превозни средства и технологии за самостоятелно шофиране, принуждавайки традиционни съперници да си сътрудничат в споделяне на инвестиционното натоварване.
Това не е първия опит на Fiat за създаване на мултинационална компания. През месец май нараснаха спекулации за потенциално сливане на бизнеса на две автомобилни компании - Fiat Chrysler и Renault, която можеше да доведе до по-голям и силен играч на пазара.
Почти една трета от глобалната работна сила на Fiat - около 198 500 души, са базирани в Европа, въпреки че компанията реализира почти цялата си печалба в Северна Америка.
Fiat трябваше да даде на Renault достъп до северноамериканския пазар, докато френските заводи да подпомогнат на Fiat да се разшири в Русия. Но сделката пропадна и сега явно от Fiat насочват вниманието си към други основен френски производител на автомобили.
Спадащите продажби в трите основни региона - Китай, САЩ и Европа, донесоха допълнителна спешност за консолидацията на двете автомобилни компании.
Още по темата:
До какво ще доведе сливането между Fiat Chrysler и Renault?
Новите емисионни стандарти свалят продажбите на автомобили в Европа
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.18 | ▲0.19% |
| USDJPY | 154.65 | ▼0.25% |
| GBPUSD | 1.34 | ▲0.45% |
| USDCHF | 0.79 | ▼0.24% |
| USDCAD | 1.38 | ▼0.12% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 48 825.80 | ▲0.03% |
| S&P 500 | 6 876.62 | ▲0.04% |
| Nasdaq 100 | 25 309.70 | ▲0.03% |
| DAX 30 | 24 146.20 | ▼0.23% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 87 514.00 | ▲1.28% |
| Ethereum | 2 960.24 | ▼0.14% |
| Ripple | 1.94 | ▲2.40% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 55.81 | ▼1.19% |
| Петрол - брент | 59.67 | ▼1.19% |
| Злато | 4 301.18 | ▼0.08% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 515.38 | ▼1.04% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.36 | ▲0.01% |
| Germany Bund 10 Year | 127.52 | ▲0.03% |
| UK Long Gilt Future | 90.78 | ▼0.44% |