Снимка: iStock
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) и Peugeot S.A. Group представиха предварителния си план за сливане. Сделката е на стойност 50 млрд. долара, пише "Блумбърг".
Според предложението акционерите на всяка от компаниите ще държат 50% от акциите на обединеното дружество. Инвеститорите във Fiat ще получат дивидент от 5.5 милиарда евро, докато тези на PSA - около 3 милиарда евро.
Сливането между Fiat и Peugeot ще създаде автомобилен производител за 50 милиарда долара, който ще може да се конкурира с лидерите в индустрията.
Също така то ще помогне на двете компании да се справят с финансовите и управленските пречки пред тях. От друга страна обаче новата група ще бъде изправена пред сериозни предизвикателства. На първо място това е свързано със забавянето на търсенето в глобален мащаб.
Сделката ще позволи на производителите да обединят технологиите си в автомобилостроенето, намалявайки капиталовите разходи и освобождавайки капитал за инвестиции в нови електрически модели, което ще им е необходимо, за да се конкурират на пазарите в Европа и Китай.
Най-големите световни производители на автомобили се опитват да преструктурират бизнеса си с нарастването на натиска върху разходите и забавянето на глобалният пазар на автомобили след период на бурен растеж.
Консолидацията на автомобилната индустрия отдавна е многогодишна тема, особено в Европа, където претъпканият пазар и строгите правила за вредни емисии създават сериозни затруднения на компаниите.
Автомобилните производители също са под силен натиск да правят иновации с електрическите превозни средства и технологии за самостоятелно шофиране, принуждавайки традиционни съперници да си сътрудничат в споделяне на инвестиционното натоварване.
Това не е първия опит на Fiat за създаване на мултинационална компания. През месец май нараснаха спекулации за потенциално сливане на бизнеса на две автомобилни компании - Fiat Chrysler и Renault, която можеше да доведе до по-голям и силен играч на пазара.
Почти една трета от глобалната работна сила на Fiat - около 198 500 души, са базирани в Европа, въпреки че компанията реализира почти цялата си печалба в Северна Америка.
Fiat трябваше да даде на Renault достъп до северноамериканския пазар, докато френските заводи да подпомогнат на Fiat да се разшири в Русия. Но сделката пропадна и сега явно от Fiat насочват вниманието си към други основен френски производител на автомобили.
Спадащите продажби в трите основни региона - Китай, САЩ и Европа, донесоха допълнителна спешност за консолидацията на двете автомобилни компании.
Още по темата:
До какво ще доведе сливането между Fiat Chrysler и Renault?
Новите емисионни стандарти свалят продажбите на автомобили в Европа
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.08 | ▲0.32% |
USDJPY | 152.97 | ▼0.11% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.07% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.52% |
USDCAD | 1.37 | ▲0.15% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 38 826.60 | ▲0.56% |
S&P 500 | 5 153.12 | ▲0.91% |
Nasdaq 100 | 17 992.50 | ▲1.35% |
DAX 30 | 18 179.00 | ▲0.47% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 62 593.00 | ▲5.85% |
Ethereum | 3 108.24 | ▲4.06% |
Ripple | 0.53 | ▲2.74% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 77.99 | ▼1.53% |
Петрол - брент | 82.83 | ▼1.03% |
Злато | 2 301.85 | ▼0.08% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 606.00 | ▲3.20% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.76 | ▲0.49% |
Germany Bund 10 Year | 131.12 | ▲0.36% |
UK Long Gilt Future | 97.12 | ▲0.73% |