Снимка: Flickr
Facebook e под все по-голям натиск за подобряване на своята прозрачност след скандала около предполагаемата намеса на Русия в президентските избори през 2016 г., пише MarketWatch.
Поради това, социалната мрежа планира да увеличи прозрачността си по отношение на предизборната реклама в навечерието на президентските избори в САЩ през 2020 г.
„Хората трябва да знаят кой се опитва да повлияе на техния избор, а рекламодателите не трябва да могат да прикриват кой плаща за рекламите. От средата на септември за рекламодателите в САЩ ще се прилагат по-строги правила за процеса на авторизация. В бъдеще тези рекламодатели ще трябва да разкриват повече информация за своята организация, за да бъдат допуснати в рекламната платформа. Ако не се съобразят с новите правила до средата на октомври, рекламите им ще бъдат спрени“, коментират от Facebook.
"Една от причините за затягане на правилата е, че в някои случаи рекламодателите се опитват да заблудят потребителите за отговорността си, използвайки фразата „платено от“ в своите реклами. С този ход обаче рекламодателите ще бъдат затруднени да крият кой се крие зад самата реклама", посочват още от Facebook.
Наскоро Facebook обяви, че Instagram и WhatsApp ще бъдат ребрандирани, като промяна ще има дори на имената им, за да е още по-ясно, че те са собственост на Facebook. Двете популярни приложения ще бъдат преименувани на Instagram from Facebook и WhatsApp from Facebook.
Новите имена ще се показват както в магазините за приложения на Android и iOS, така и вътре в самите Instagram и WhatsApp. На началните екрани на смартфоните обаче ще продължат да се показват старите имена.
„Искаме да е по-ясно, че тези продукти и услуги, че те са част от Facebook“, обяснява говорителят на социалната мрежа Берти Томсън.
Тази промяна, освен немалка, вероятно ще е със спорен резултат. Брандът Facebook през последните 2 години годините бе очернян от постоянни скандали, докато WhatsApp и Instagram останаха до голяма степен незасегнати от кризите. От години социалната мрежа предпочиташе да пази различните си странични приложения и услуги на разстояние от себе си и те работеха с независими, макар и сходни по йерархия, екипи.
През последното време обаче Facebook опитва да наложи по-централизиран контрол върху цялата си технологична екосистема, като по този начин в дадени моменти провокира напрежение и безпокойство сред служителите.
Съоснователите на Instagram и WhatsApp през последните няколко години последователно напуснаха гиганта от Силициевата долина, като различни медийни материали посочиха, че между тях и Марк Зукърбърг е имало напрежение заради натискът на последния за по-тясно интегриране на услугите на Facebook.
Instagram и WhatsApp вече са тясно обвързани с Facebook, а до няколко години социалната мрежа има амбициозен план потребителите да може да изпращат съобщения между трите ѝ приложения, позволяващи чат – Messenger, WhatsApp и Instagram.
Още по темата:
Facebook разчита на изкуствен интелект, за да спре фалшивите публикации
Facebook ще премахва фалшивите новини, които водят до насилие
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.16 | ▼0.08% |
| USDJPY | 155.62 | ▲0.22% |
| GBPUSD | 1.32 | ▼0.04% |
| USDCHF | 0.80 | ▲0.34% |
| USDCAD | 1.40 | ▼0.51% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 46 360.30 | ▼0.77% |
| S&P 500 | 6 673.10 | ▼0.42% |
| Nasdaq 100 | 24 738.50 | ▼0.72% |
| DAX 30 | 23 294.90 | ▼0.93% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 93 253.00 | ▲1.27% |
| Ethereum | 3 157.34 | ▲4.33% |
| Ripple | 2.23 | ▲3.28% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 60.63 | ▲1.56% |
| Петрол - брент | 64.38 | ▲0.55% |
| Злато | 4 073.83 | ▲0.92% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 546.08 | ▲0.35% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.72 | ▲0.16% |
| Germany Bund 10 Year | 128.64 | ▲0.04% |
| UK Long Gilt Future | 92.22 | ▼0.16% |