Снимка: iStock
Германският автопроизводител Volkswagen ще се опита да увеличи още повече и без това многобройните си операции в Китай, справяйки се с напрежението у дома, пише "Блумбърг".
Китайският пазар е лидер в световния преход към електрически превозни средства и ще става все по-важен за Volkswagen, тъй като в азиатската страна се намират производствения център, както и този за разработки на германския автопроизводител.
"Китай се превърна в един от двигателите на автомобилната индустрия. Като бранд ние искаме да сме номер едно в областта на електрическото придвижване, както в Китай, така и извън страната”, каза изпълнителният директор на Volkswagen Хърбърт Дийс.
Още през миналия месец Дийс даде знак, че обмисля да засили присъствието на Volkswagen на най-големия автомобилен пазар в света – ход, който е част от глобалната стратегия на автопроизводителя до началото на 2020 година.
Опитът на Volkswagen да стъпи още по-здраво на китайския пазар вероятно ще се увенчае с успех, тъй като Пекин облекчава ограниченията за чуждестранните производители, а забавящата се китайска икономика понижава конкуренцията от страна на местните производители.
Стъпките на Volkswagen в Азия идват на фона на планирани съкращения в Германия с цел освобождаване на паричен ресурс, който да бъде инвестиран в преобразяването на компанията в производител на електромобили. Освен това в момента автопроизводителят отчита високи печалби в Китай, докато в Европа, където регулаторите приеха по-строги ограничения за емисиите вредни газове от автомобилите, постъпленията се свиват.
Неволите на Volkswagen в Европа, проличаващи от скъпите трудности по въвеждането на по-строги емисионни тестове и забавените проекти за нови превозни средства, като например следващото поколение Golf, доведоха до сериозно напрежение между ръководството на компанията и силните профсъюзни лидери в нейните рамки.
Още по темата:
Най-очакваните електрически превозни средства през 2019-та година
Електромобилите и супер луксозните автомобили - акцентите в Женева
Тази италианска електрическа кола е по-бърза от болид на Formula 1
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.13 | ▲0.22% |
USDJPY | 142.63 | ▼0.74% |
GBPUSD | 1.34 | ▲0.75% |
USDCHF | 0.82 | ▲0.22% |
USDCAD | 1.38 | ▼0.16% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 41 023.40 | ▼0.69% |
S&P 500 | 5 620.88 | ▼0.80% |
Nasdaq 100 | 19 809.10 | ▼0.99% |
DAX 30 | 23 324.00 | ▼0.62% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 93 976.00 | ▼0.86% |
Ethereum | 1 773.39 | ▼2.56% |
Ripple | 2.10 | ▼1.70% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 58.63 | ▲2.59% |
Петрол - брент | 61.72 | ▲2.34% |
Злато | 3 388.32 | ▲1.64% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 536.10 | ▲0.78% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 111.20 | ▲0.13% |
Germany Bund 10 Year | 130.93 | ▼0.04% |
UK Long Gilt Future | 92.78 | ▼0.08% |