Снимка: iStock
Германският автопроизводител Volkswagen ще се опита да увеличи още повече и без това многобройните си операции в Китай, справяйки се с напрежението у дома, пише "Блумбърг".
Китайският пазар е лидер в световния преход към електрически превозни средства и ще става все по-важен за Volkswagen, тъй като в азиатската страна се намират производствения център, както и този за разработки на германския автопроизводител.
"Китай се превърна в един от двигателите на автомобилната индустрия. Като бранд ние искаме да сме номер едно в областта на електрическото придвижване, както в Китай, така и извън страната”, каза изпълнителният директор на Volkswagen Хърбърт Дийс.
Още през миналия месец Дийс даде знак, че обмисля да засили присъствието на Volkswagen на най-големия автомобилен пазар в света – ход, който е част от глобалната стратегия на автопроизводителя до началото на 2020 година.
Опитът на Volkswagen да стъпи още по-здраво на китайския пазар вероятно ще се увенчае с успех, тъй като Пекин облекчава ограниченията за чуждестранните производители, а забавящата се китайска икономика понижава конкуренцията от страна на местните производители.
Стъпките на Volkswagen в Азия идват на фона на планирани съкращения в Германия с цел освобождаване на паричен ресурс, който да бъде инвестиран в преобразяването на компанията в производител на електромобили. Освен това в момента автопроизводителят отчита високи печалби в Китай, докато в Европа, където регулаторите приеха по-строги ограничения за емисиите вредни газове от автомобилите, постъпленията се свиват.
Неволите на Volkswagen в Европа, проличаващи от скъпите трудности по въвеждането на по-строги емисионни тестове и забавените проекти за нови превозни средства, като например следващото поколение Golf, доведоха до сериозно напрежение между ръководството на компанията и силните профсъюзни лидери в нейните рамки.
Още по темата:
Най-очакваните електрически превозни средства през 2019-та година
Електромобилите и супер луксозните автомобили - акцентите в Женева
Тази италианска електрическа кола е по-бърза от болид на Formula 1
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.08 | ▲0.32% |
USDJPY | 152.97 | ▼0.11% |
GBPUSD | 1.25 | ▲0.07% |
USDCHF | 0.91 | ▼0.52% |
USDCAD | 1.37 | ▲0.15% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 38 826.60 | ▲0.56% |
S&P 500 | 5 153.12 | ▲0.91% |
Nasdaq 100 | 17 992.50 | ▲1.35% |
DAX 30 | 18 179.00 | ▲0.47% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 63 100.90 | ▲0.30% |
Ethereum | 3 111.03 | ▲0.23% |
Ripple | 0.53 | ▼0.49% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 77.99 | ▼1.53% |
Петрол - брент | 82.83 | ▼1.03% |
Злато | 2 301.85 | ▼0.08% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 606.00 | ▲3.20% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.76 | ▲0.49% |
Germany Bund 10 Year | 131.12 | ▲0.36% |
UK Long Gilt Future | 97.12 | ▲0.73% |