Снимка: iStock
Германският автопроизводител Volkswagen ще се опита да увеличи още повече и без това многобройните си операции в Китай, справяйки се с напрежението у дома, пише "Блумбърг".
Китайският пазар е лидер в световния преход към електрически превозни средства и ще става все по-важен за Volkswagen, тъй като в азиатската страна се намират производствения център, както и този за разработки на германския автопроизводител.
"Китай се превърна в един от двигателите на автомобилната индустрия. Като бранд ние искаме да сме номер едно в областта на електрическото придвижване, както в Китай, така и извън страната”, каза изпълнителният директор на Volkswagen Хърбърт Дийс.
Още през миналия месец Дийс даде знак, че обмисля да засили присъствието на Volkswagen на най-големия автомобилен пазар в света – ход, който е част от глобалната стратегия на автопроизводителя до началото на 2020 година.
Опитът на Volkswagen да стъпи още по-здраво на китайския пазар вероятно ще се увенчае с успех, тъй като Пекин облекчава ограниченията за чуждестранните производители, а забавящата се китайска икономика понижава конкуренцията от страна на местните производители.
Стъпките на Volkswagen в Азия идват на фона на планирани съкращения в Германия с цел освобождаване на паричен ресурс, който да бъде инвестиран в преобразяването на компанията в производител на електромобили. Освен това в момента автопроизводителят отчита високи печалби в Китай, докато в Европа, където регулаторите приеха по-строги ограничения за емисиите вредни газове от автомобилите, постъпленията се свиват.
Неволите на Volkswagen в Европа, проличаващи от скъпите трудности по въвеждането на по-строги емисионни тестове и забавените проекти за нови превозни средства, като например следващото поколение Golf, доведоха до сериозно напрежение между ръководството на компанията и силните профсъюзни лидери в нейните рамки.
Още по темата:
Най-очакваните електрически превозни средства през 2019-та година
Електромобилите и супер луксозните автомобили - акцентите в Женева
Тази италианска електрическа кола е по-бърза от болид на Formula 1
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.18 | ▲0.04% |
USDJPY | 147.19 | ▲0.22% |
GBPUSD | 1.36 | ▲0.03% |
USDCHF | 0.79 | ▲0.04% |
USDCAD | 1.38 | ▲0.10% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 46 570.00 | ▲0.16% |
S&P 500 | 6 701.12 | ▲0.27% |
Nasdaq 100 | 24 675.10 | ▲0.37% |
DAX 30 | 23 725.90 | ▲0.87% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 117 046.00 | ▲0.53% |
Ethereum | 4 573.70 | ▼0.44% |
Ripple | 3.09 | ▲0.24% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 63.44 | ▼0.52% |
Петрол - брент | 67.20 | ▼1.07% |
Злато | 3 655.10 | ▼0.39% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 530.12 | ▲0.41% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 113.30 | ▲0.19% |
Germany Bund 10 Year | 128.75 | ▼0.04% |
UK Long Gilt Future | 91.44 | ▼0.08% |