Снимка: iStock
Тактика, използвана от китайските автомобилни производители и дилъри за завишаване на продажбите на автомобили, става все по-често срещана през последните години в отговор на ожесточената ценова война на най-големия автомобилен пазар в света, установи анализ на "Ройтерс" на потребителските оплаквания.
По-рано този месец "Ройтерс" съобщи, че марките за електрически превозни средства Neta и Zeekr са уредили автомобилите да бъдат застраховани, преди купувачите да ги закупят. Тази схема ефективно завишава продажбите и създава впечатлението, че компаниите постигат периодични цели.
Но спорната тактика не се ограничава само до двете компании и се прилага и другаде в индустрията, според преглед на "Ройтерс" на 97 отделни потребителски оплаквания, публикувани на три широко използвани китайски уебсайта.
В повече от дузина случаи купувачите са заявили, че са били информирани от дилърите, че практиката е специално разработена за постигане на целите за продажби.
Твърденията обхващат някои от най-големите китайски местни и чуждестранни марки по обем на продажбите, включително местния шампион BYD и Toyota, Volkswagen и Buick. Трите чуждестранни марки управляват бизнеса си в Китай в партньорство с държавните гиганти GAC и SAIC Motor Group.
Въпреки че най-ранните оплаквания датират от 2021 г., по-голямата част от тях бяха публикувани тази и последната година, тъй като ценова война засегна индустрия, която е от решаващо значение за експортно ориентираната икономика на Китай.
"Ройтерс" прегледа оплакванията, публикувани на 12365auto.com, сайт на трета страна, използван за разрешаване на потребителски спорове, и два други подобни сайта. Платформите изискват от собствениците да потвърдят самоличността си и да представят доказателства за твърденията си. В повечето от разгледаните случаи автомобилните производители отговориха публично, заявявайки, че се стремят да разрешат проблемите.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Акциите на Rivian с рекорден спад, след плановете за предлагане на конвертируем дълг
PayPal иска банков лиценз, за да превърне депозитите в евтин капитал
Безработицата в САЩ най-висока от 2021 година!
Майкъл Сейлър купува Bitcoin за още 1 милиард долара на фона на 30% пазарна корекция
Nasdaq иска 23-часова търговия и край на концепцията за "затваряне на пазара"
Защо Фед губи контрол над дългосрочните лихви?
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.17 | ▼0.21% |
| USDJPY | 155.16 | ▲0.25% |
| GBPUSD | 1.34 | ▼0.30% |
| USDCHF | 0.80 | ▲0.15% |
| USDCAD | 1.38 | ▲0.15% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 48 448.00 | ▲0.05% |
| S&P 500 | 6 852.88 | ▲0.11% |
| Nasdaq 100 | 25 349.40 | ▲0.13% |
| DAX 30 | 24 107.40 | ▼0.11% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 86 638.00 | ▼1.36% |
| Ethereum | 2 932.48 | ▼0.99% |
| Ripple | 1.92 | ▼0.42% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 56.02 | ▲1.10% |
| Петрол - брент | 59.82 | ▲1.72% |
| Злато | 4 339.42 | ▲0.75% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 510.12 | ▲0.17% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.38 | ▼0.10% |
| Germany Bund 10 Year | 127.62 | ▲0.10% |
| UK Long Gilt Future | 90.88 | ▼0.32% |