Снимка: iStock
Инвеститорите може да не мислят за Netflix (NFLX 1.91%) като за гореща акция с растеж, каквато беше преди десетилетие, но акциите са на военна пътека през последните няколко години, въпреки по-широкото схващане, че са зряла компания, пишат от The Motley Fool.
След като акциите се сринаха през 2022 г., след две поредни тримесечия на спад в абонатите, компанията се върна към чертожната дъска, стартирайки рекламно ниво, след като години наред твърдеше, че няма да го направи. Тя също така предприе мерки срещу споделянето на пароли и експериментира със събития на живо, като спорт.
В резултат на това акциите скочиха рязко, като спечелиха повече от 500% през последните три години.
Netflix няма да повтори този подвиг през следващите три години, поне без голямо ново разширяване на бизнеса, но удвояването изглежда като разумна цел. Може ли да се постигне това? Инвеститорите току-що получиха някои насоки в последния отчет за приходите.
Второто тримесечие беше хит сред зрителите, но не и сред инвеститорите.
Акциите на Netflix се понижиха с 5% след публикуването на отчета за второто тримесечие в петък. Числата бяха силни, но скорошният скок в цената на акциите повиши очакванията за компанията. Приходите се увеличиха с 16% до 11,1 милиарда долара, което е най-бързият темп на растеж от четири тримесечия, но резултатът по същество съвпадна с прогнозите.
Стриймърът спря да отчита броя на абонатите, така че не е толкова лесно да се види какво движи растежа на бизнеса. Ръководството заяви, че това е било движено от комбинация от добавяне на абонати, растеж в рекламния бизнес и покачване на цените на пазари като Северна Америка. Компанията вече използва собствената си платформа за рекламни технологии Netflix Ads Suite на всички свои пазари, което показва, че бързо е възприела рекламата като част от основния двигател на бизнеса си.
Благодарение на абонаментния си бизнес модел, маржът на печалба на компанията продължава да се разширява с растежа на бизнеса, а рекламният бизнес вероятно допринася за растежа на маржа, тъй като е позволил на компанията да монетизира съдържанието си по нов начин и да привлече бюджетно ориентирани абонати, които не искаха да плащат за нивото без реклами. Оперативният марж се увеличи от 27,2% през тримесечието преди година до 34,1%, а печалбата на акция (EPS) скочи от 4,88 долара на 7,19 долара, надминавайки консенсуса от 7,06 долара.
Ръководството предупреди, че маржовете ще спаднат през втората половина на годината, тъй като разходите за съдържание нарастват. Например, прогнозата за третото тримесечие предвиждаше оперативен марж от 31,5%, но компанията също така повиши прогнозата си за цялата година от 43,5-44,5 милиарда долара на 44,8-45,2 милиарда долара. Сега се очаква валутно неутралният оперативен марж да се разшири до 29,5%, в сравнение с предишна прогноза от 29%.
Изглежда, че бизнесът работи с пълна сила, тъй като рекламният двигател се разгръща. Netflix продължава да разширява обхвата на своето съдържание с няколко сериала и филма, които привличат аудитория от 50 милиона или повече през тримесечието.
Членовете са гледали 95 милиарда часа през първата половина на годината, което е увеличение с 1%, а стратегията на компанията за локално съдържание също се отплаща, тъй като съдържанието, което не е на английски език, вече представлява повече от една трета от гледанията. Всички тези тенденции са добри предзнаменования за бизнеса през следващите три години.
Може ли акциите на Netflix да достигнат 2500 долара?
Ръстът на Netflix през последните три години се дължи главно на подобренията в бизнеса, но компанията се е възползвала и от многократното си разширяване.
Като се вземат предвид печалбите за второто тримесечие, съотношението цена-печалба (P/E) на Netflix би било по-близо до 50, но това все още е скъпо, особено за акция, която неотдавна се смяташе за зряла.
За да се удвои Netflix оттук нататък, вероятно ще трябва да го заслужи със собствени заслуги, както показват разпродажбите след обявяването на печалбите в петък, въпреки силните резултати. Инвеститорите изглежда смятат, че акциите вече имат достатъчно заложен растеж, което прави по-нататъшните печалби по-трудни.
Netflix може да удвои печалбата на акция, но може да отнеме повече от три години, за да го направи. Въпреки това, с двуцифрените си приходи, разширяващите се оперативни маржове и потенциала за разширяване в нови бизнеси, удвояването на печалбата на акция през следващите пет години изглежда като справедливо предположение.
Акциите на стрийминг компаниите биха могли да се удвоят до 2028 г., но ще трябва да надминат вече висок стандарт. Това няма да е лесно.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Влошават ли се перспективите пред Tesla?
Инвеститорите в Amazon търсят признаци на покачване на акциите
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.18 | ▲0.52% |
USDJPY | 146.42 | ▼0.67% |
GBPUSD | 1.35 | ▲0.31% |
USDCHF | 0.79 | ▼0.75% |
USDCAD | 1.36 | ▼0.46% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 596.00 | ▲0.02% |
S&P 500 | 6 336.12 | ▼0.19% |
Nasdaq 100 | 23 198.70 | ▼0.64% |
DAX 30 | 24 124.20 | ▼0.82% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 118 743.00 | ▲1.13% |
Ethereum | 3 719.24 | ▼1.18% |
Ripple | 3.53 | ▼0.64% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 65.12 | ▼1.06% |
Петрол - брент | 67.62 | ▼0.94% |
Злато | 3 432.10 | ▲1.05% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.14 | ▲1.29% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 111.42 | ▲0.27% |
Germany Bund 10 Year | 130.67 | ▲0.23% |
UK Long Gilt Future | 92.09 | ▲0.30% |