Снимка: iStock
Агресивните инвестиции в изкуствен интелект се възнаграждават най-вече на фондовия пазар в наши дни. Но що се отнася до Amazon.com Inc. (AMZN), не чак толкова, пише "Блумбърг".
Акциите на Amazon са се повишили с около 3% тази година, въпреки големите разходи на компанията за изкуствен интелект, който тя рекламира като път към по-голяма ефективност и по-висок растеж на продажбите. Това оставя акцията да изостава от 7%-ния ръст на S&P 500, докато конкурент като Meta Platforms Inc., който не пести средства в стремежа си към доминация в областта на изкуствения интелект, е нараснал с повече от 20%.
„Акциите не получават много признание за изкуствения интелект“, каза Брайън Рехт, портфолио мениджър в Janus Henderson. „Инвеститорите искат да видят дали Amazon действително може да го използва за подобрена рентабилност, но смятаме, че доказателствата за ползите от изкуствения интелект ще станат по-ясни до тримесечието.“
Изкуственият интелект отново се очерта като ключов фактор, разделящ технологичните победители от губещите на фондовия пазар, след като опасенията от разпространението на усъвършенствани модели на изкуствен интелект, разработени евтино в Китай, предизвикаха разпродажби по-рано през годината. Meta, Microsoft Corp. и Nvidia Corp. са трите водещи компании с ръст в S&P 500 за 2025 г., докато фирми като Apple Inc., които се борят с изкуствения интелект, отбелязаха спад в акциите си.
Въпреки че Amazon се гордее с разнообразен набор от бизнеси, включително облачни изчисления и реклама, компанията е изправена пред натиск от тарифи в своите операции за електронна търговия, които представляват по-голямата част от продажбите.
По-голямата част от фокуса върху приноса на изкуствения интелект е съсредоточен около Amazon Web Services, които се очаква да се възползват от увеличеното търсене от страна на клиентите, тъй като внедряването на изкуствен интелект се ускорява. Но въздействието върху отдела за търговия на дребно на Amazon може да се окаже също толкова значително, според Рехт.
Изкуственият интелект се рекламира като по-добър начин за насочване на реклами и продукти към потребителите и за подобряване на ефективността в логистичната мрежа и складовете на Amazon. Компанията също така промотира своя чатбот Rufus, за да помогне на купувачите да сортират продукти, отзиви и цени.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.17 | ▲0.55% |
USDJPY | 147.24 | ▼0.82% |
GBPUSD | 1.35 | ▲0.57% |
USDCHF | 0.80 | ▼0.42% |
USDCAD | 1.37 | ▼0.25% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 792.20 | ▲0.44% |
S&P 500 | 6 371.88 | ▲0.47% |
Nasdaq 100 | 23 410.40 | ▲0.65% |
DAX 30 | 24 376.00 | ▲0.33% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 118 134.00 | ▲0.68% |
Ethereum | 3 788.13 | ▲0.78% |
Ripple | 3.62 | ▲4.81% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 65.80 | ▼0.54% |
Петрол - брент | 68.20 | ▼1.47% |
Злато | 3 393.72 | ▲1.34% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 542.12 | ▼0.72% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 111.26 | ▲0.43% |
Germany Bund 10 Year | 130.43 | ▲0.53% |
UK Long Gilt Future | 91.82 | ▲0.72% |