Снимка: iStock
Технологичният сектор помогна за покачването на пазара през последното десетилетие и с появата на нови технологии като изкуствен интелект (ИИ) и автономно шофиране, има всички основания да се смята, че може да направи същото и през следващото десетилетие, коментират от The Motley Fool.
Нека разгледаме три водещи технологични компании за покупка тази година.
Производителят на графични процесори (GPU) Nvidia (NVDA 1.26%) се утвърди като водеща компания за полупроводници в света. Силата на графичните процесори се крие в възможностите им за паралелна обработка, които им позволяват да извършват много изчисления едновременно. Тази възможност прави тези мощни чипове идеални за изпълнение на AI задачи в центрове за данни.
Истинската тайна на успехите на Nvidia обаче е софтуерната програма CUDA. Създадена, за да разшири пазара на графични процесори отвъд първоначалното им намерение да ускори графичното рендиране във видеоигрите, Nvidia агресивно наложи софтуерната платформа в университети и изследователски лаборатории в ранните си дни, което помогна тя да се превърне в платформата, върху която разработчиците се научиха да програмират графични процесори за различни задачи.
През годините след това компанията е изградила колекция от инструменти и библиотеки, които помагат за подобряване на производителността на нейния графичен процесор (GPU) за използване при изпълнение на задачи, свързани с изкуствен интелект (AI). Това е помогнало на компанията да постигне доминиращ пазарен дял в пространството на GPU от над 80%.
Тъй като пазарът на AI инфраструктура продължава да расте, Nvidia продължава да бъде най-големият бенефициент. Това обаче не е единственият ѝ пазар за растеж и компанията вижда голяма бъдеща възможност и в автомобилния сектор и сектора на автономното шофиране. В крайна сметка, автономните превозни средства трябва да извършват бързи изчисления, което е силата на графичните процесори, за да не се сриват. Тъй като Nvidia няма постоянен поток от приходи, всяко забавяне на крайните ѝ пазари е рисковано, но в момента тези пазари изглежда все още са в ранните дни на своите цикли на растеж.
Alphabet (GOOGL 3.24%) (GOOG 3.02%) със сигурност не е без своите рискове, тъй като някои инвеститори се притесняват, че изкуственият интелект може да наруши бизнеса ѝ с търсене, докато в същото време е изправена пред правни средства за защита от правителството на САЩ, след като загуби антитръстов процес. Въпреки това, компанията разполага с колекция от много атрактивни бизнеси и инвеститорите до голяма степен игнорират предимствата на компанията в търсенето.
Alphabet е много повече от търсене в Google. Нейният бизнес в YouTube е не само най-гледаната стрийминг платформа, но и една от най-големите платформи за дигитална реклама в света.
Междувременно, нейното звено за облачни изчисления, Google Cloud, е най-бързо развиващият се бизнес на Alphabet, тъй като помага на клиентите да изграждат и управляват модели и приложения с изкуствен интелект на платформата ѝ. Не бива да се пренебрегва и бизнесът ѝ с роботизирани таксита, Waymo, който има предимство на първия ход в САЩ и се разраства бързо. Въпреки това, Google все още е основният източник на доходи за Alphabet, но все още не е време да отписваме тази доминираща търсачка. Google има голямо предимство в дистрибуцията и рекламната мрежа, което не бива да се пренебрегва. Предимството ѝ в дистрибуцията идва от популярната ѝ операционна система за смартфони Android и браузъра Chrome, които използват търсачката ѝ Google по подразбиране.
Междувременно, тя има споразумение за споделяне на приходите с Apple и компании за браузъри като Opera, за да изпълнява и техните заявки за търсене. Освен това, компанията е прекарала десетилетия в изграждането на един от най-големите рекламни пазари на планетата, с възможност да обслужва не само национални рекламодатели, но и местни бизнеси.
Alphabet също така знае как да монетизира търсенето по-добре от всяка друга компания и тъй като светът се движи към търсене с изкуствен интелект и чатботове, компанията се фокусира върху печалбата от заявки с търговско намерение. Ето защо, когато наскоро стартира новия си режим на търсене с изкуствен интелект, компанията включи няколко функции, фокусирани върху търговията, насочени към подобряване на монетизацията, като например „Пазарувайте чрез изкуствен интелект“, която позволява на потребителите да намират продукти, просто като ги опишат, да пробват виртуално дрехи с помощта на снимка и дори да проследяват цените.
С несравнимо разпространение, масивна рекламна мрежа и фокус върху монетизацията на търговията, Alphabet е в добра позиция да бъде победител в търсенето с изкуствен интелект.
Salesforce (CRM 2.75%) отдавна е лидер в софтуера за управление на взаимоотношенията с клиентите и сега се стреми да се превърне в лидер в AI агентите чрез новата си платформа Agentforce.
Основното предложение на компанията винаги е било обединяването на клиентските данни и тя разшири тази концепция в центровете за данни с предложението си Data Cloud. Чрез придобивания, компанията е установила и лидерска позиция в приложения, насочени към служители и клиенти, като Slack и Tableau. Този тип екосистема е идеална среда за AI агентите да взаимодействат с тези данни и да ги използват за автоматично изпълнение на задачи.
Agentforce включва предварително изградени AI агенти, които могат да помогнат на бизнеса да рационализира задачите, както и инструменти с нисък код и без код, които позволяват на клиентите да проектират свои собствени AI агенти с малко технически познания. Компанията е създала и пазар на Agentforce с повече от 200 партньора, за да предлага повече шаблони и да разширява случаите на употреба. Досега Agentforce е отбелязал солиден импулс, като вече има над 4000 плащащи клиенти от стартирането си през октомври и много други в пилотни проекти.
Salesforce се стреми да поведе дигитална революция в труда. Компанията планира да постигне това чрез своята ADAM рамка, която комбинира агенти, данни, приложения и метаданни в една платформа. Наскоро компанията представи нов модел, базиран на потреблението, който по-добре съгласува разходите на агентите с бизнес резултатите, за да помогне за подобряване на удовлетвореността на клиентите и увеличаване на приемането.
Agentic AI е конкурентно пространство, но Salesforce изглежда има платформата, за да бъде победител.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Доларът се понижи спрямо всички основни валути
Паника в автомобилния сектор - този път заради редките метали!
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.14 | ▲0.11% |
USDJPY | 144.41 | ▼0.20% |
GBPUSD | 1.36 | ▲0.16% |
USDCHF | 0.82 | ▼0.07% |
USDCAD | 1.37 | ▼0.12% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 093.30 | ▲0.70% |
S&P 500 | 6 068.14 | ▲1.08% |
Nasdaq 100 | 22 072.90 | ▲0.37% |
DAX 30 | 24 181.10 | ▼0.63% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 107 931.00 | ▲2.03% |
Ethereum | 2 540.92 | ▲1.19% |
Ripple | 2.27 | ▲0.08% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 64.86 | ▲0.39% |
Петрол - брент | 66.74 | ▲0.17% |
Злато | 3 328.26 | ▲0.32% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.00 | ▼1.87% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.18 | ▲0.21% |
Germany Bund 10 Year | 130.43 | ▲0.14% |
UK Long Gilt Future | 92.21 | ▲0.46% |