Снимка: Istock
Renault SA се опитва да засили своя бизнес с електрически превозни средства във време на слабо търсене, като изгради своя отпечатък в страна, в която дори не продава автомобили – Китай.
Френският автомобилен производител се насочва към един от малкото пазари, където колите, захранвани с батерии, се продават добре, за да получи достъп до нови технологии и да научи как да прави електромобили по-бързи.
Компанията е наела около 200 души в Шанхай, главно хардуерни инженери, работещи по разработването на електрическо Twingo на цена под €20 000 ($21 106), а също така планира да включи софтуерни инженери, според хора, запознати със ситуацията.
„Ние сме там, за да се учим и ще интегрираме това знание в собствените си екипи“, каза в интервю във Франция Франсоа Прово, главен служител по доставките, партньорствата и връзките с обществеността на Renault. Той отказа да даде подробности относно плановете на центъра за наемане.
Разширяването в Китай е чувствителна тема във Франция, където някои синдикати се противопоставят на усилията на ръководството за повишаване на ефективността чрез мерки, включително ограничаване на дистанционната работа до 2,5 дни седмично. Решението на Renault да разработи голяма част от новото си Twingo в Китай беше критикувано вътрешно, а производителят също така наема около 3000 продуктови инженери в Индия.
Акциите на Renault се понижиха с цели 1,3% в Париж в петък. Акциите все още нарастват с около 7% тази година.
Производителят потвърди насоките си за цялата година миналия месец, което го прави извънредно голям в индустрията. Аналогични компании, включително Stellantis NV, Volkswagen AG и BMW AG, издадоха предупреждения за печалбите през последните седмици, цитирайки по-бавното търсене на електромобили, проблеми с доставчиците и спад в продажбите в Китай. VW и Stellantis, които бяха преследвани от забавяне на въвеждането на нови електромобили поради софтуерни проблеми, оттогава обявиха планове за съкращаване на работни места и затваряне на фабрики.
Renault залага на своя електрически градски автомобил R5 от 25 000 евро, за да увеличи продажбите си в близко бъдеще, а през 2025 г. планира да представи модели, включително електрическа версия на икономичния автомобил 4L от 60-те години на миналия век и R4 под 35 000 евро. До началото на 2026 г. всички електромобили на групата – включително по-старите модели – ще бъдат налични с по-евтини батерии с литиево-железен фосфат или LFP, каза Провост.
Renault отложи плановете си да продаде дялове от своя EV и софтуерен отдел Ampere при първично публично предлагане по-рано тази година поради слабото търсене на батерийни автомобили. Една от настоящите цели на Ampere е да помогне на Renault да привлече повече местни партньори в Китай, каза Провост.
„Например, ние работим много тясно с нашите доставчици в Европа, но европейските са склонни да се фокусират върху части с по-висок марж и добавена стойност“, каза той. „На моменти ми липсват някои основни части. В Китай мога да намеря тези по-прости, висококачествени части.“
Renault планира да приложи уроците, научени в Китай, на вътрешния си пазар. Главният изпълнителен директор Лука де Мео се опитва да направи достъпни електромобили във Франция, където разходите за труд са сравнително високи. Той преоборудва местни фабрики, включително една в Дуе в северната част на страната, която вече произвежда новия R5.
Залозите са високи за Renault, която миналата година разхлаби връзките си с дългогодишния си партньор Nissan Motor Co. и чиито по-скъпи електромобили като новия Scenic не се продават толкова добре, колкото се надяваха. Мнозина смятат групата за твърде малка, за да оцелее сама, въпреки че е 15% собственост на френското правителство.
„Наваксваме изоставането и имаме по-бърз достъп до технологичните тухли“, каза Провост. „До 2026 г. нашата конкурентоспособност – по отношение на софтуера, по отношение на батериите – ще бъде сравнима с тази на китайските производители, които строят локално в Европа.“
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.28% |
USDJPY | 151.93 | ▲0.36% |
GBPUSD | 1.28 | ▲0.18% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.49% |
USDCAD | 1.42 | ▼0.07% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 475.00 | ▲0.03% |
S&P 500 | 6 119.12 | ▼0.17% |
Nasdaq 100 | 21 385.80 | ▼0.37% |
DAX 30 | 20 547.30 | ▲0.06% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 983.10 | ▼1.53% |
Ethereum | 3 636.90 | ▼2.24% |
Ripple | 2.17 | ▼2.35% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.10 | ▲0.34% |
Петрол - брент | 72.06 | ▲0.24% |
Злато | 2 692.00 | ▲1.19% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 561.12 | ▲0.34% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.85 | ▼0.16% |
Germany Bund 10 Year | 136.06 | ▲0.03% |
UK Long Gilt Future | 95.24 | ▼0.44% |