Снимка: iStock
Времето изтича за традиционните чуждестранни автомобилни производители да се адаптират към пазара на електрически автомобили в Китай, сигнализирайки на анализаторите в индустрията, че компаниите трябва да удвоят местните партньорства, за да оцелеят, пише CNBC.
Автомобилните производители, базирани на изкопаеми горива, се борят да задържат позициите си на най-големия автомобилен пазар в света, който бързо се трансформира в такъв, където превозните средства с нова енергия сега представляват повече от половината от продажбите на автомобили в страната.
Ако чуждестранните марки „не успеят скоро да пуснат конкурентни превозни средства с чиста енергия на китайския пазар, единствената надежда за спасяване на някакъв пазарен дял вероятно е чрез партньорство с местен играч“, каза Ту Ле, основател и управляващ директор на Sino Auto Insights. „Но твърде малко ли е твърде късно? Може би за редица чужди марки“, каза Ту Ле.
Американският автомобилен производител General Motors, германският Volkswagen и японският Nissan отчетоха спад на приходите си в Китай между 2019 г. и 2023 г., според изчисленията на CNBC от данни на компанията.
През 2023 г. южнокорейската Kia отчете продажби в Китай с повече от 30% по-ниски от нивата от 2020 г. Tesla за сравнение каза, че продажбите му в Китай са се увеличили повече от шест пъти между 2019 г. и 2023 г.
Тъй като опасенията на инвеститорите нарастват, ръководството обмисля планове. Главният изпълнителен директор на GM Мери Бара каза по време на разговор за печалбите миналия месец, че компанията е организирала срещи с акционери и членове на борда на съвместни предприятия, за да обсъдят „преструктуриране“, за да подобрят печалбите в Китай, някога най-добрият пазар на GM по приходи.
Американски, германски и други чуждестранни производители на автомобили, които навлязоха в Китай преди десетилетия, бяха изискани от Пекин да създадат съвместни предприятия с местни компании, обикновено държавни.
Едва през 2022 г. китайските власти позволиха на чуждестранните автомобилни компании да притежават изцяло местното си производство. Но това беше доходоносен пазар, като GM и Volkswagen държаха първите две места по пазарен дял до 2022 г.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.13 | ▲0.02% |
USDJPY | 144.30 | ▼0.23% |
GBPUSD | 1.33 | ▲0.15% |
USDCHF | 0.83 | ▲0.26% |
USDCAD | 1.38 | ▼0.12% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 41 171.00 | ▼0.15% |
S&P 500 | 5 669.62 | ▼0.15% |
Nasdaq 100 | 20 054.50 | ▼0.14% |
DAX 30 | 23 261.50 | ▲0.03% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 669.70 | ▲0.27% |
Ethereum | 1 824.19 | ▲0.85% |
Ripple | 2.17 | ▲0.74% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 57.02 | ▲2.06% |
Петрол - брент | 60.10 | ▼2.21% |
Злато | 3 263.42 | ▲0.50% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 546.12 | ▲0.53% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 111.20 | ▼0.16% |
Germany Bund 10 Year | 131.03 | ▲0.11% |
UK Long Gilt Future | 92.86 | ▼0.46% |