Снимка: iStock
Времето изтича за традиционните чуждестранни автомобилни производители да се адаптират към пазара на електрически автомобили в Китай, сигнализирайки на анализаторите в индустрията, че компаниите трябва да удвоят местните партньорства, за да оцелеят, пише CNBC.
Автомобилните производители, базирани на изкопаеми горива, се борят да задържат позициите си на най-големия автомобилен пазар в света, който бързо се трансформира в такъв, където превозните средства с нова енергия сега представляват повече от половината от продажбите на автомобили в страната.
Ако чуждестранните марки „не успеят скоро да пуснат конкурентни превозни средства с чиста енергия на китайския пазар, единствената надежда за спасяване на някакъв пазарен дял вероятно е чрез партньорство с местен играч“, каза Ту Ле, основател и управляващ директор на Sino Auto Insights. „Но твърде малко ли е твърде късно? Може би за редица чужди марки“, каза Ту Ле.
Американският автомобилен производител General Motors, германският Volkswagen и японският Nissan отчетоха спад на приходите си в Китай между 2019 г. и 2023 г., според изчисленията на CNBC от данни на компанията.
През 2023 г. южнокорейската Kia отчете продажби в Китай с повече от 30% по-ниски от нивата от 2020 г. Tesla за сравнение каза, че продажбите му в Китай са се увеличили повече от шест пъти между 2019 г. и 2023 г.
Тъй като опасенията на инвеститорите нарастват, ръководството обмисля планове. Главният изпълнителен директор на GM Мери Бара каза по време на разговор за печалбите миналия месец, че компанията е организирала срещи с акционери и членове на борда на съвместни предприятия, за да обсъдят „преструктуриране“, за да подобрят печалбите в Китай, някога най-добрият пазар на GM по приходи.
Американски, германски и други чуждестранни производители на автомобили, които навлязоха в Китай преди десетилетия, бяха изискани от Пекин да създадат съвместни предприятия с местни компании, обикновено държавни.
Едва през 2022 г. китайските власти позволиха на чуждестранните автомобилни компании да притежават изцяло местното си производство. Но това беше доходоносен пазар, като GM и Volkswagen държаха първите две места по пазарен дял до 2022 г.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.16 | ▲0.08% |
USDJPY | 152.55 | ▲0.38% |
GBPUSD | 1.33 | ▼0.21% |
USDCHF | 0.80 | ▼0.11% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 46 985.10 | ▲0.69% |
S&P 500 | 6 783.12 | ▲0.84% |
Nasdaq 100 | 25 259.40 | ▲1.06% |
DAX 30 | 24 312.00 | ▲0.30% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 110 333.00 | ▲2.55% |
Ethereum | 3 864.24 | ▲1.55% |
Ripple | 2.40 | ▲1.60% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 61.68 | ▲2.70% |
Петрол - брент | 65.16 | ▲1.96% |
Злато | 4 136.18 | ▲1.15% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 513.12 | ▲1.92% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 113.48 | ▼0.29% |
Germany Bund 10 Year | 129.93 | ▼0.21% |
UK Long Gilt Future | 93.54 | ▲0.03% |