Снимка: iStock
Времето изтича за традиционните чуждестранни автомобилни производители да се адаптират към пазара на електрически автомобили в Китай, сигнализирайки на анализаторите в индустрията, че компаниите трябва да удвоят местните партньорства, за да оцелеят, пише CNBC.
Автомобилните производители, базирани на изкопаеми горива, се борят да задържат позициите си на най-големия автомобилен пазар в света, който бързо се трансформира в такъв, където превозните средства с нова енергия сега представляват повече от половината от продажбите на автомобили в страната.
Ако чуждестранните марки „не успеят скоро да пуснат конкурентни превозни средства с чиста енергия на китайския пазар, единствената надежда за спасяване на някакъв пазарен дял вероятно е чрез партньорство с местен играч“, каза Ту Ле, основател и управляващ директор на Sino Auto Insights. „Но твърде малко ли е твърде късно? Може би за редица чужди марки“, каза Ту Ле.
Американският автомобилен производител General Motors, германският Volkswagen и японският Nissan отчетоха спад на приходите си в Китай между 2019 г. и 2023 г., според изчисленията на CNBC от данни на компанията.
През 2023 г. южнокорейската Kia отчете продажби в Китай с повече от 30% по-ниски от нивата от 2020 г. Tesla за сравнение каза, че продажбите му в Китай са се увеличили повече от шест пъти между 2019 г. и 2023 г.
Тъй като опасенията на инвеститорите нарастват, ръководството обмисля планове. Главният изпълнителен директор на GM Мери Бара каза по време на разговор за печалбите миналия месец, че компанията е организирала срещи с акционери и членове на борда на съвместни предприятия, за да обсъдят „преструктуриране“, за да подобрят печалбите в Китай, някога най-добрият пазар на GM по приходи.
Американски, германски и други чуждестранни производители на автомобили, които навлязоха в Китай преди десетилетия, бяха изискани от Пекин да създадат съвместни предприятия с местни компании, обикновено държавни.
Едва през 2022 г. китайските власти позволиха на чуждестранните автомобилни компании да притежават изцяло местното си производство. Но това беше доходоносен пазар, като GM и Volkswagen държаха първите две места по пазарен дял до 2022 г.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Майкъл Сейлър замразява покупките на биткойн в името на ликвидната сигурност
Защо блокадата на Венецуела е сигнал за структурна промяна
Pfizer ли ще е най-големият печеливш от надпреварата с "два коня"?
Задейства се сигнал за "продажба" на Bank of America - какво означава това?
Падението на бившата любима акция на меме-инвеститорите продължава!
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.18 | ▲0.03% |
| USDJPY | 156.02 | ▼0.10% |
| GBPUSD | 1.35 | ▲0.01% |
| USDCHF | 0.79 | ▼0.08% |
| USDCAD | 1.37 | ▲0.01% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 48 736.50 | ▲0.01% |
| S&P 500 | 6 957.62 | ▲0.01% |
| Nasdaq 100 | 25 815.80 | ▲0.03% |
| DAX 30 | 24 492.50 | ▲0.14% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 87 604.50 | ▲0.22% |
| Ethereum | 2 971.58 | ▲0.30% |
| Ripple | 1.87 | ▲0.07% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 58.52 | ▼0.02% |
| Петрол - брент | 61.98 | ▲0.80% |
| Злато | 4 511.14 | ▲0.14% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 517.88 | ▲0.47% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.34 | 0.00% |
| Germany Bund 10 Year | 127.44 | ▲0.34% |
| UK Long Gilt Future | 90.94 | ▲0.26% |