Снимка: Istock
Китайският технологичен гигант Baidu заяви във вторник, че е намалил производствените разходи на своя самоуправляващ се автомобил Apollo RT6 до 250 000 юана (34 525 щатски долара) за единица, отбелязвайки значителна стъпка към по-достъпно автономно шофиране в Китай.
Говорейки на търговско събитие в Ухан, столицата на централната провинция Хубей, съоснователят, председател и главен изпълнителен директор на Baidu Робин Ли Янхонг каза, че RT6 сега е единственото в света масово произвеждано превозно средство с автономно управление от ниво 4 (L4), подчертавайки предимствата на компанията пред конкурентите, според съобщения в местните медии.
„Tesla представлява друга технологична пътна карта... [тя] искаше да премине от L2 към L4 и все още работи върху това“, каза Ли на събитието.
Органът за глобални стандарти SAE International е определил шест нива на автономно шофиране, започвайки от ниво 0 без никаква автоматизация. Ниво 4 представлява самостоятелно шофиране, където в повечето случаи не се изисква човешка намеса.
Превозните средства Apollo на Baidu предизвикаха фурор в Ухан по-рано тази година, когато неговите роботиксита привлякоха интереса на местните потребители с ниски цени, въпреки че традиционните таксиметрови шофьори в града се оплакаха, тъй като се страхуваха, че новата технология може да отнеме работните им места.
Базираната в Пекин Baidu представи RT6, шестото поколение на своя самоуправляващ се автомобил Apollo, през 2022 г. На корпоративно събитие по това време Ли приветства усъвършенстваната автоматизация на шофирането и по-ниските производствени разходи.
По това време той каза, че със значителен спад в разходите за производство на самоуправляващи се превозни средства, компанията ще може да пусне повече такива превозни средства в Китай, добавяйки, че „в бъдеще използването на роботикси ще струва половината от традиционното такси ".
Състезанието за постигане на по-високо ниво на автономност в Китай се разгаря. Consultancy Counterpoint изчислява, че до 2026 г. около 1 милион електрически превозни средства (EV) в страната ще отговарят на стандарта L3 за автономно шофиране, тъй като все повече компании се впускат в сектора.
Типично L3 автономно превозно средство е оборудвано с възможности за откриване на околната среда, което му позволява да взема информирани решения, като например изпреварване на бавно движещо се превозно средство, въз основа на стандартите, определени от SAE International. Водачите обаче трябва да останат нащрек и готови да се намесят в конкретни ситуации.
Tesla също така се стреми да въведе своя собствена система за пълно самоуправление, обозначена като автономност L2 от SAE International, в Китай до първото тримесечие на 2025 г. Планът все още очаква регулаторно одобрение от китайските власти, според публикация от септември в платформата на социалните медии X от Tesla AI, звеното, отговарящо за разработването на технология за автономно шофиране за американския производител на електромобили.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.26% |
USDJPY | 151.87 | ▲0.32% |
GBPUSD | 1.28 | ▲0.18% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.47% |
USDCAD | 1.42 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 320.40 | ▼0.33% |
S&P 500 | 6 109.12 | ▼0.34% |
Nasdaq 100 | 21 383.50 | ▼0.38% |
DAX 30 | 20 523.00 | ▼0.07% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 502.70 | ▼1.00% |
Ethereum | 3 643.54 | ▼2.06% |
Ripple | 2.23 | ▲0.52% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.07 | ▲0.29% |
Петрол - брент | 72.00 | ▲0.17% |
Злато | 2 692.78 | ▲1.22% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 561.12 | ▲0.34% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.86 | ▼0.15% |
Germany Bund 10 Year | 136.04 | ▲0.03% |
UK Long Gilt Future | 95.24 | ▼0.44% |