Снимка: Istock
Предвид на постоянния ритъм на лоши новини за електромобилите, някой може да се изненада да чуе, че продажбите на електромобили в САЩ всъщност се покачват и наближават важен етап.
Според Kelly Blue Book (KBB) на Cox Automotive продажбите на електромобили са скочили с 11% на годишна база до малко над 346 000 продадени нови електромобила. KBB също каза, че продажбите на EV са се увеличили с 5% в сравнение с Q2.
По-важното е, че пазарният дял на EV в САЩ се повиши до 8,9% спрямо 7,8% през миналата година. Въпреки че темпът на нарастване на пазарния дял на електромобили се забави донякъде, той се доближава до прага от 10%, който мнозина смятат за основен крайъгълен камък за приемането на електромобили в САЩ.
„Докато растежът на годишна база се забави, продажбите на електромобили в САЩ продължават да растат“, каза в доклада Стефани Валдес Стрити, директор на отдела за прозрения на Cox Automotive.
Но не всички добри новини се крият зад нарастващите продажби на нови електромобили. Производителите и дилърите се възползват от нарастващите стимули и намаленията на цените, за да преместят колите от партидата. KBB съобщава, че стимулите за третото тримесечие са средно повече от 12%, много по-високи от средните за индустрията 7%.
От друга страна, лизингът на EV се увеличи благодарение на помощта от федералното правителство. Както беше съобщено по-рано, клиентите, които наемат EV, имат право на пълния федерален данъчен кредит за EV, независимо от това къде е произведен EV, цената на EV или нивото на доходите на потребителя, които са ограничаващи фактори за данъчния кредит за купувачи.
KBB установи, че проникването на лизинг на електромобили се е повишило до 42,7% (за разлика от директно закупуване или финансиране) в края на тримесечието, като е нараснало стабилно от декември 2022 г., когато федералното правителство обяви подробности относно лизинга на електромобили. По това време лихвите за лизинг на електромобили бяха около 10%. За сравнение лизинговият процент в цялата индустрия беше 22,2% в края на третото тримесечие.
Разбит по марки, пазарният дял на Tesla за електромобили остава под 50%, където е от края на второто тримесечие, въпреки че все още е най-продаваният производител на електромобили.
Поляризиращият Cybertruck достигна 16 000 продадени бройки през третото тримесечие, което го направи номер 3 EV, продаден през тримесечието, зад само Model Y и Model 3 на Tesla.
След Tesla са GM, чиито продажби са скочили с 60% през тримесечието, и Hyundai, като Ford е на четвърто място.
Що се отнася до баланса от 2024 г., Cox и KBB я наричат „годината на повече“ за електромобилите в САЩ. „Растежът се подхранва отчасти от стимули и отстъпки, но с навлизането на по-достъпни електромобили на пазара и подобряването на инфраструктурата можем да очакваме още по-голямо приемане през следващите години“, каза Валдес Стрети.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.07 | ▼0.72% |
USDJPY | 152.64 | ▼0.33% |
GBPUSD | 1.29 | ▼0.47% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.37% |
USDCAD | 1.39 | ▲0.33% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 144.20 | ▲0.46% |
S&P 500 | 6 025.30 | ▲0.31% |
Nasdaq 100 | 21 230.80 | ▲0.03% |
DAX 30 | 19 320.00 | ▼0.98% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 76 625.00 | ▲0.08% |
Ethereum | 3 046.93 | ▲2.82% |
Ripple | 0.55 | 0.00% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.16 | ▼2.32% |
Петрол - брент | 73.98 | ▼2.12% |
Злато | 2 684.25 | ▼0.83% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 572.50 | ▲0.29% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.26 | ▲0.06% |
Germany Bund 10 Year | 132.31 | ▲0.62% |
UK Long Gilt Future | 94.20 | ▲0.53% |