Снимка: Istock
Китайската икономика е изпаднала в затруднение и китайското правителство наскоро обяви редица мерки, за да помогне възстановяването й. Те включват намаляване на задължителните резерви на банките, понижаване на основните лихвени проценти и намаляване на процента на изискваната първоначална вноска за втори дом.
Освен това Китай ще позволи на институции, включително брокери, фондове и застрахователни компании, да използват финансиране от централната банка за закупуване на акции. Има също така план да се позволи на компаниите и големите акционери да използват държавно финансиране, за да изкупят обратно своите акции.
На този фон, нека разгледаме три китайски компании, които се търгуват в САЩ, които могат да се възползват от този план за стимулиране.
Baidu
Baidu (NASDAQ: BIDU) е китайски технологичен конгломерат, който е най-близък до Alphabet в САЩ. Той е най-известен със своята търсачка, но подобно на Alphabet, той също притежава облачни изчисления и роботиксита. Компанията също така притежава дялове в публично търгуваната китайска туристическа компания Trip.com и услугата за абонамент за видео iQIYI.
С бавната китайска икономика и нарастващата конкуренция за реклами, акциите на Baidu се бориха тази година, спадайки с около 20%. През второто тримесечие общите му приходи бяха стабилни, докато приходите от онлайн реклами паднаха с 2%. Една от силните области беше неговият облачен бизнес, който отбеляза ръст на приходите от 14%.
В допълнение към въздействието на слабата макросреда и конкурентния пейзаж, компанията също е в процес на опити да трансформира опита си при търсене чрез интегриране на генериращ AI, който според нея ще предостави по-точни и директни отговори. През август около 18% от съдържанието на резултатите от търсенето е създадено от генеративен AI, спрямо 11% в средата на май.
Компанията обаче каза, че тази трансформация в момента води до по-малко рекламни импресии, което вреди на приходите в близко бъдеще. В по-дългосрочен план обаче компанията смята, че това е правилната стратегия и ще проучи и други модели за осигуряване на приходи, като например преминаване от модел на цена на клик към модел на цена на продажба.
Докато Baidu се справя с краткосрочни вътрешни и външни насрещни ветрове, подобрената китайска икономика и потребител може да извърви дълъг път към подобряването на бизнеса с реклами в мрежата за търсене.
Alibaba
Докато Baidu прилича на Alphabet, Alibaba (NYSE: BABA) е подобна на Amazon в САЩ, с големи бизнеси за електронна търговия, логистика и облачни изчисления.
Въпреки че акциите на Alibaba се представиха добре тази година, нараснаха с повече от 20%, те все още са надолу с повече от 40% през последните пет години. Тя също се бори с повишената конкуренция и слабата китайска икономика. През второто тримесечие нейните приходи от електронна търговия паднаха с -1%, въпреки че Alibaba прави крачки в привличането на повече клиенти, тъй като поръчките й нараснаха с двуцифрени цифри, брутната й стокова стойност (GMV) се повиши с високи едноцифрени числа. Сега, след като нейните бизнеси Taobao и Tmall са стабилизирани, тя ще се стреми да увеличи монетизацията на платформите.
И подобно на Baidu, неговото звено за облачни изчисления напоследък се отличава. Докато приходите му през второто тримесечие нараснаха само с 6% през последното тримесечие, коригираната EBITA на сегмента (печалба преди лихви, данъци и амортизация) скочи със 155%, тъй като позволява на клиентите с по-нисък марж да се оттеглят. Компанията също така току-що представи над 100 AI модела, за да подпомогне по-нататъшния тласък на растежа.
Въпреки че Alibaba прави крачки в усилията си за преобръщане, подобрението на слабата китайска икономика може да допринесе много за тези усилия.
JD.com
Подобно на Alibaba, JD.com (NASDAQ: JD) управлява бизнес за електронна търговия и логистика в Китай. JD обаче продава повече директни артикули, така че неговият марж профил е много по-нисък от този на Alibaba. Близо половината от общите му приходи идват от продажбата на електроника и домакински уреди.
Акциите на JD.com се повишиха с близо 15% за годината, но с по-малко от 10% през последните пет години.
Тя също е изпитвала натиск от слаб китайски потребител и засилена конкуренция. През последното тримесечие приходите й се повишиха само с 1,2%, като приходите от търговия на дребно се увеличиха с 1,5%. JD.com също така вижда сила в по-малкия си бизнес с хранителни магазини, но продажбите на електроника и домакински уреди са паднали с 4,6%.
За да се опита да подобри бизнеса си, компанията се фокусира върху опита да подобри възможностите на веригата си за доставки, за да предложи най-конкурентните цени, като същевременно работи за създаване на по-добро потребителско изживяване. От там казаха, че тази стратегия показва някои признаци на работа, със стабилен импулс на растеж на потребителите както на пазари от по-високо ниво, така и на по-ниско ниво.
Въпреки че JD.com прави крачки, за да подобри бизнеса си, предвид връзките си с продажбите на електроника и домакински уреди, тя може да бъде най-големият бенефициент от трите за подобрен китайски потребител.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.15 | ▲0.12% |
| USDJPY | 154.18 | ▼0.02% |
| GBPUSD | 1.31 | ▲0.12% |
| USDCHF | 0.80 | ▼0.13% |
| USDCAD | 1.40 | ▼0.06% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 47 740.50 | ▼0.18% |
| S&P 500 | 6 881.62 | ▼0.17% |
| Nasdaq 100 | 26 051.80 | ▼0.12% |
| DAX 30 | 24 086.60 | ▲0.13% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 107 408.00 | ▼2.87% |
| Ethereum | 3 711.14 | ▼5.04% |
| Ripple | 2.41 | ▼4.67% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 61.39 | ▲0.05% |
| Петрол - брент | 65.21 | ▲0.87% |
| Злато | 4 016.74 | ▲0.94% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 539.25 | ▲1.06% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.72 | ▼0.04% |
| Germany Bund 10 Year | 129.47 | ▲0.07% |
| UK Long Gilt Future | 93.68 | 0.00% |