Снимка: iStock
Появявайки се като акции от висок клас за притежаване на EV, инвеститорите може би се чудят дали базираната в Китай XPeng (XPEV) си струва да се купи. Мислят, че това е увлекателен въпрос за изследване, като се има предвид впечатляващия растеж на китайския пазар на електромобили. Някои скорошни заглавия около китайските електромобили и хибриди, които сега надхвърлят 50% проникване от всички продажби на нови превозни средства, са впечатляващи. Това е пазар, който е силно фокусиран върху EV. За компании като XPeng това трябва да е страхотно нещо, пишат от InvestorPlace.
Трябва да се отбележи, че XPeng продължава да впечатлява анализатори и инвеститори със силния си ръст на доставките. Компанията показа устойчивост при предишни спадове и се стреми да продължи да прави иновации. Неотдавнашното разширяване на XPeng на неговата усъвършенствана система за подпомагане на водача X NGP до всички градове в континентален Китай е забележително. Тази система предлага функции като разпознаване на светофари, смяна на лентата и изпреварване, подобно на технологията „Пълно самостоятелно шофиране“ на Tesla (TSLA).
След отчета за силните доставки на компанията през юли, в който компанията съобщи, че е доставила 11 145 единици и силното си присъствие на пазарен дял в Китай, нека се потопим в защо инвеститорите могат или не могат да искат да обмислят тези акции. В края на краищата, има и насрещни ветрове, за да се оцени цената.
AI роботът на Xpeng
Освен основния EV бизнес на компанията, има и други ключови катализатори, които инвеститорите на XPeng очевидно наблюдават. Един такъв катализатор е AI роботът на компанията, който наскоро беше представен от главния изпълнителен директор на компанията в доста впечатляващо видео. Този робот е показан как ефективно управлява резервации за Mona M03, най-новия хечбек EV на Xpeng. Той се справи с всяка стъпка по пътя, освен плащането, демонстрирайки своята гъвкавост и прецизност и управлявайки всички задачи през екрана на смартфона. Изпълнителният директор на XPeng отбеляза, че въпреки че роботът не може да извърши разпознаване на лица за плащания, той успешно завърши почти всички други процеси на резервация.
На 8 август Xpeng започна предварителни поръчки за Mona M03, предлагайки отстъпка от 3000 RMB за депозит от 99 RMB. До 9 август производството на Mona M03 е започнало с подготовка за бързи доставки. Изцяло електрическият седан дебютира на 3 юли, а официалното пускане на пазара се очаква след две седмици. Xpeng също работи в летящи коли и роботика.
Създадена през 2016 г., XPeng Robotics успя да осигури финансиране от серия A от 100 милиона долара през 2022 г. През същата година XPeng представи двукракия робот PX5, който показва способности като преодоляване на препятствия и ходене. Компанията планира да интегрира своите модерни EV технологии в бъдещата роботика, включително Xnet, XEEA и XGPT.
Volkswagen в движение
Технологичното партньорство на Xpeng с Volkswagen (VWAGY) напредна, тъй като стотици инженери на VW започнаха в централата на Xpeng в Гуанджоу. Инвестицията от 700 милиона долара на Volkswagen в XPeng беше обявена през юли миналата година, засилвайки сътрудничеството на двете компании.
Важно е, че Volkswagen и XPeng също планират да създадат два EV модела, базирани на платформата G9. На 29 февруари те подписаха споразумение за ускоряване на развитието и намаляване на разходите. Volkswagen също така отдели 2,5 милиарда евро за разширяване на своя център в Хефей, където първият модел, средноразмерен SUV, ще се произвежда от 2026 г.
На 17 април Xpeng и Volkswagen се споразумяха да разработят и интегрират E/E архитектурата на Xpeng в китайската основна платформа (CMP) на Volkswagen за електромобили от 2026 г. Това партньорство подчертава чуждестранните автомобилни производители, използващи китайска технология.
Луксозен EV в Австралия
Zeekr 009, който се очаква да дебютира в Австралия на около 150 000 долара, ще се конкурира с хибрида Lexus LM, започвайки от над 160 000 долара. Джейсън Кларк от TrueEV отбеляза силен местен интерес към X9, посочен на уебсайта на XPeng Australia, със стотици запитвания, получени за по-малко от две седмици. Докато XPeng обмисля пускането на X9 в Австралия, Кларк спомена текущите дискусии относно разходите за сертифициране и модификациите за десен волан, които са от решаващо значение за адаптирането на автомобила към австралийските стандарти.
Xpeng има за цел да се превърне във водеща марка за EV в Австралия, като планира да пусне SUV със среден размер в края на 2024 г. Кларк заяви, че компанията се стреми към топ пет статута на пазара с акцент върху първокласното качество, стремейки се да бъде най-добрата марка за луксозни EV в Австралия .
Г-н Кларк призна амбициозните цели на Xpeng, като отбеляза, че изграждането на информираност за марката в Австралия е първата стъпка. Средноразмерният SUV G6 е насрочен за пускане на пазара през септември и ще има начална цена под 60 000 долара. Той ще се конкурира с модели като Tesla Model Y, Toyota (TM) bZ4X и Hyundai (HYMLY) Ioniq 5. Xpeng има за цел да се диференцира, без да участва в ценова война с по-евтините китайски марки EV.
XPEV Stock може да бъде приличен залог за риск и възнаграждение
Що се отнася до автономната технология, Tesla е най-горещата тема, но XPeng се очертава като силен конкурент в Китай. Тя стана първата компания от континентален Китай, която внедри системи за полуавтономно шофиране в страната.
Въпреки че акциите на XPEV продължават да се търгуват близо до 52-седмичното си дъно, има причини, поради които инвеститорите са оптимистични за това име. Според мен профилът на растеж на компанията със сигурност е впечатляващ. Ако маржовете успеят да се повишат на основния му пазар, мисля, че има много бъдещ потенциал нагоре. На това ниско ниво, особено за инвеститори, които желаят да заемат позиция, акциите на XPEV са добър избор.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.10 | ▲0.11% |
USDJPY | 148.07 | ▼0.48% |
GBPUSD | 1.31 | ▼0.28% |
USDCHF | 0.85 | ▼0.48% |
USDCAD | 1.36 | ▼0.01% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 484.00 | ▼0.45% |
S&P 500 | 5 776.38 | ▼0.46% |
Nasdaq 100 | 20 119.10 | ▼0.57% |
DAX 30 | 19 224.00 | ▼0.64% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 63 031.80 | ▲0.35% |
Ethereum | 2 469.71 | ▲1.23% |
Ripple | 0.54 | ▲0.58% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 75.90 | ▲2.71% |
Петрол - брент | 79.46 | ▲1.79% |
Злато | 2 658.52 | ▲0.30% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 590.35 | ▲0.08% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 112.66 | ▼0.12% |
Germany Bund 10 Year | 133.62 | ▼0.25% |
UK Long Gilt Future | 96.66 | ▼0.32% |