Снимка: iStock
Най-новият iPhone на Apple е хит в Южна Корея, според скорошна статия от The Korea Herald, цитирана от 9TO5Mac. Продажбите на iPhone 15 обаче са слаби в съседните страни, Китай и Япония, и двата основни пазара за Apple.
Apple пусна iPhone 15 в Южна Корея на 13 октомври, много по-късно от представянето му в Съединените щати на 22 септември. През първия месец от пускането на пазара продажбите на iPhone 15 скочиха с 41,9% в сравнение с пускането на серията iPhone 14 преди година, на фирмата за пазарни проучвания Atlas Research and Consulting, цитирана от The Korea Herald.
Продажбите на по-малкия и по-евтин iPhone 15 се удвоиха през същия период, докато по-скъпият iPhone 15 Pro Max отбеляза ръст от 42,3%. Освен това iPhone 15 представлява 30,7% от продажбите, изоставайки от iPhone 15 Pro, който представлява приблизително 50%.
Продажбите на iPhone 15 в Южна Корея се възползваха от стимулите, предлагани от телекомуникационните оператори, както и от наличността на Apple Pay. Пускането на услугата за запис на iPhone от SK Telecom чрез неговото AI приложение беше катализатор.
Продажбите на iPhone 15 обаче са слаби както в Япония, така и в Китай. Японските клиенти изглежда предпочитат по-старите телефони iPhone, особено телефоните iPhone 12 mini и 13 mini, според Nikkei Asia. Apple прекрати продажбите на iPhone 13 mini на официалния си сайт преди пускането на iPhone 15.
Освен това, според Counterpoint Research, продажбите на iPhone 15 в Китай са разочароващи. Продажбите на iPhone 15 са намалели с 4,5% в сравнение с пускането на iPhone през първите 17 дни след пускането им. Силната конкуренция от Huawei с пускането на серията Mate 60 навреди на продажбите на iPhone.
Според данни на Counterpoint Research, цитирани от CNBC, продажбите на Huawei в Китай са нараснали с 37% на годишна база през третото тримесечие. Huawei има 12,9% пазарен дял през тримесечието спрямо 9,1% през предходния период. Apple, заедно с Vivo и Oppo, станаха свидетели на двуцифрен спад в Китай.
Бизнесът на Apple се движи около флагмана на iPhone. През четвъртото тримесечие на фискалната 2023 г. продажбите на iPhone са се увеличили с 2,8% на годишна база до 43,805 милиарда долара и представляват 48,9% от общите продажби.
Продажбите на iPhone надминаха очакванията на ръководството и постигнаха рекордни продажби в Индия, Китай, Латинска Америка, Близкия изток и Южна Азия. Apple очаква приходите от iPhone да нарастват през годината през първото тримесечие на фискалната 2024 г.
Още по темата:
Ще отчете ли Apple първия спад на приходите от близо 4 години?
Биткойнът е разочарование, както на биковете, така и на мечките
Икономиката през 2026: Когато сметката за търговските войни и технологичната еуфория пристигне
Apple прекара 2025 г. в подготовка за бъдещето
Западът продължава да греши в системната си оценка за Китай
Медта е напът да отбележи най-добрата си година от 2009-а след декемврийския скок
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.18 | ▼0.12% |
| USDJPY | 155.87 | ▼0.19% |
| GBPUSD | 1.35 | ▼0.07% |
| USDCHF | 0.79 | ▲0.07% |
| USDCAD | 1.37 | ▼0.09% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 49 041.20 | ▲0.64% |
| S&P 500 | 6 981.62 | ▲0.36% |
| Nasdaq 100 | 25 875.90 | ▲0.26% |
| DAX 30 | 24 473.50 | ▼0.06% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 87 509.50 | ▲0.10% |
| Ethereum | 2 945.76 | ▼0.58% |
| Ripple | 1.86 | ▼0.46% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 58.38 | ▼0.24% |
| Петрол - брент | 61.84 | ▼0.21% |
| Злато | 4 479.82 | ▼0.56% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 522.37 | ▲0.92% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.50 | ▲0.16% |
| Germany Bund 10 Year | 127.44 | ▲0.34% |
| UK Long Gilt Future | 91.04 | ▲0.13% |