Снимка: iStock
Глобалните производители на електрически превозни средства използват напреднали технологии, за да се съревновават помежду си и с местните марки на интензивно конкурентния китайски пазар, пише CNBC.
Китай е най-големият пазар на електромобили в света с 5,9 милиона продадени бройки през 2022 г., обхващайки 59% от продадените електромобили в световен мащаб, според Canalys. Данните на Counterpoint Research показват, че местните марки контролират 81% от пазара на EV, като BYD, Wuling, Chery, Changan и GAC са сред най-добрите играчи.
„Китайските местни марки са водещи на пазара в разработването и внедряването на усъвършенствани асистирани системи за шофиране, като се възползват от своите предимства за ранно навлизане в сектора на електрическите и интелигентните превозни средства“, каза изследователската компания Canalys в неотдавнашен доклад.
„Тези марки имат предимство пред други съвместни предприятия в планирането и изпълнението на интелигентни асистирани системи за шофиране.“, добави Canalys.
BofA Securities в доклад от май заяви, че очаква Китай все още да бъде най-големият пазар на електромобили в света през 2025 г., заемайки 40%-45% пазарен дял.
„Китайските производители на автомобили ускоряват платформата за превозни средства, надграждането на технологиите или иновациите, което води до изключително потребителско изживяване. Китайските EV продукти са много по-конкурентоспособни от преди и според нас Китай ще продължи да вижда разширяване на навлизането на EV“, казаха анализаторите на BofA Securities.
Но тези глобални играчи сега засилват усилията си. В петък BMW China обяви, че ускорява разработването на функции за автономно шофиране без ръце, известни също като функции от ниво 3 или L3. BMW China заяви, че планира да ги пусне до края на 2023 г. или началото на 2024 г. и ще гарантира съответствие с местните разпоредби.
L3 автономното шофиране не е широко одобрено в Китай, въпреки че някои компании, включително местният производител на електромобили Xpeng, са упълномощени да тестват технологията.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Акционерите на Tesla блокираха инвестицията в xAI
TSMC отчита забавяне на продажбите – пазарът започва да пита дали AI вече достигна първия си таван
Кой ще плати сметката за захранване на изкуствения интелект?
Златото поскъпна за втори пореден ден
Вашингтон се приближава към край на най-дългото си затваряне?
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.16 | ▲0.18% |
| USDJPY | 154.19 | ▲0.21% |
| GBPUSD | 1.32 | ▲0.22% |
| USDCHF | 0.81 | ▼0.16% |
| USDCAD | 1.40 | ▼0.19% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 47 284.50 | ▲0.12% |
| S&P 500 | 6 817.38 | ▲0.47% |
| Nasdaq 100 | 25 533.00 | ▲0.77% |
| DAX 30 | 24 085.00 | ▲1.09% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 106 264.00 | ▲1.49% |
| Ethereum | 3 618.97 | ▲0.98% |
| Ripple | 2.55 | ▲7.78% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 59.82 | ▼0.13% |
| Петрол - брент | 63.70 | ▲0.05% |
| Злато | 4 082.62 | ▲1.79% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 534.62 | ▲1.36% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.60 | ▼0.01% |
| Germany Bund 10 Year | 129.02 | ▼0.03% |
| UK Long Gilt Future | 93.09 | ▼0.06% |