Снимка: Личен архив
Американският ИТ гигант Amazon остава най-скъпата марка в света, според годишния доклад на Top 100 на най-ценните глобални марки на BrandZ. Стойността на бранда се е увеличила с 64% през последната година до 683,85 млрд. долара.
Apple отново зае второто място в класацията тази година ($ 612 милиарда, увеличение от 74%).
Google се изкачи на трета позиция, стойността на марката му се увеличи с 42% и достигна $ 458 милиарда. В резултат на това Microsoft падна на четвърто място (увеличение от 26%, до $ 410,27 млрд.).
На следващо място е китайският интернет гигант Tencent, който се е изкачил с две стъпки спрямо миналата година. Стойността на неговата марка, която включва също QQ, WeChat, WeChat Pay, WeSing и други услуги на компанията , се е увеличила с 60% до 240,93 млрд. долара.
Брандът Facebook също се издигна с две места в класацията, като през годината цената му се повиши с 54% - до 226,74 млрд. долара.
Съответно на седмата и осмата позиция се класират Alibaba (ръст с 29%, до 129,9 млрд. долара) и Visa (с 2%, до 191,285 млрд. долара).
В топ 10 попаднаха още McDonald's (с 20% до 154,92 млрд. долара) и Mastercard (с 4% до 112,88 млрд. долара).
Най-бързо растящата е марката Tesla, чиято стойност скочи с 275% през годината - до 43 млрд. долара , като заема 47-а позиция.
Освен това показателите на редица китайски компании са се удвоили: флагманът на индустрията за алкохолни напитки в страната Moutai (до 109 млрд. долара, 11-то място), интернет компанията Meituan (до 52 млрд. долара, 34-то място), TikTok (до 44 млрд. долара, 45-то място) и платформата за търговия Pinduoduo (до 22 млрд. долара, 81-во място).
13 нови компании бяха включени в класацията тази година, включително Nvidia (веднага на 12-то място с показател 105 милиарда долара), Zoom (52-ро място, 37 милиарда долара), Advanced Micro Devices (57-мо място, 33 милиарда долара) и Spotify ( 99-то място, 19 милиарда долара).
Общата стойност на сто марки в класацията за годината се увеличи с 42% и надхвърли рекордните за рейтинга 7 трилиона долара.
Рейтингът на най-скъпите марки в света, Brandz Top 100, се съставя от агенция Kantar от 2006 г. насам. При изготвянето му се вземат предвид финансовите показатели на фирмите и отзивите на потребителите.
Източник: money.bg
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.17 | ▼0.38% |
USDJPY | 147.85 | ▲0.42% |
GBPUSD | 1.35 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.81 | ▲0.11% |
USDCAD | 1.38 | ▼0.11% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 997.50 | ▼0.21% |
S&P 500 | 6 472.08 | ▼0.13% |
Nasdaq 100 | 23 811.80 | ▼0.17% |
DAX 30 | 24 405.00 | ▼0.10% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 116 316.00 | ▼1.00% |
Ethereum | 4 341.43 | ▼2.99% |
Ripple | 3.07 | ▼0.57% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 62.62 | ▲1.46% |
Петрол - брент | 65.98 | ▼0.26% |
Злато | 3 333.02 | ▲0.19% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 503.08 | ▼0.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 111.56 | ▼0.09% |
Germany Bund 10 Year | 128.98 | ▲0.23% |
UK Long Gilt Future | 90.70 | ▼0.25% |