Снимка: Pixabay
American Airlines (NASDAQ:AAL) публикува финансовите си отчети за четвъртото тримесечие на 28 януари, показвайки очакваните загуби и спад в паричните потоци, коментира Марк Р. Хек, сертифициран финансов анализатор от InvestorPlace. AAL акциите и възстановяването им тази година са силно зависими от разпространението на ваксините и от облекчаването на ограниченията за полети на авиокомпаниите, наложени в отговор на новия коронавирус.
На 3 февруари American Airlines написа на своите служители, че ситуацията е по-сложна от очакваното. Първо, администрацията на Байдън пусна ново ограничение за международните пътници, изискващи от тях да имат отрицателен тест за Covid-19 за пътуване в САЩ, което няма да доведе до нищо добро нито една авиокомпания навсякъде.
Освен това компанията заяви, че вече не очаква да пусне в експлоатация през лятото всичките си самолети. Длъжностни лица обвиняват за това бавното разпространение на ваксини в САЩ и по света, както и новите ограничения за международни пътувания.
Прогнози за изгаряне на пари
Това има последици за ситуациите с изгарянето на пари на American Airlines. Например, компанията заяви, че след като Федералната подкрепа за заплатите приключи на 1 април, тя ще има твърде много служители в резултат на по-ниско от очакваното търсене.
Това означава, че нейният паричен поток през първото тримесечие също може да бъде по-лош от прогнозирания по-рано. Служителите бяха предупредени в писмото, че може да се стигне до още 13 000 съкращения.
През последното тримесечие American Airlines ежедневно изгаряха пари в размер на 30 милиона долара. Беше по-добре от предишното тримесечие, когато бяха 44 милиона и 58 милиона долара през второто тримесечие. Това може да се види в долната част на отчета за приходите, който подробно описва изчисленията за изгаряне на пари.
През последното тримесечие обаче American Airlines не получи федерална подкрепа. В резултат на това действителната ѝ загуба от парични операции (CFFO) всъщност е по-висока от преди. Компанията загуби 2.8 милиарда долара през четвъртото тримесечие срещу 2.6 милиарда през третото тримесечие и 908 милиона през второто тримесечие.
По този начин загубите на CFFO са по-високи през третото тримесечие, въпреки по-ниския среден дневен паричен поток, отколкото през второто. Това е така, защото определението за парично изгаряне изтрива всички видове федерални плащания и заеми, коментира Хек. Паричното изгаряне показва основната икономика на бизнеса.
Ако погледнем напред, това означава, че докато първото тримесечие ще покаже подобрение в CFFO, то може да покаже влошаване на паричното изгаряне. Това е въпреки насоките на компанията относно конферентния разговор, че нейното изгаряне на пари ще бъде равно спрямо четвъртото тримесечие – средно 30 милиона долара на ден.
Но това също означава, че преди лятото, през второто тримесечие, без по-нататъшна федерална подкрепа, CFFO и паричното изгаряне всъщност могат да се влошат, добавя той.
Освен ако, разбира се, по това време разпространението на ваксини не набира скорост и ограниченията върху международните полети не са толкова строги.
Къде това поставя инвеститорите на ALL акциите
AAL акциите първоначално скочиха нагоре, след като се появиха резултатите. Една о причините е, че по-голямата част от наличните акции се държат къси. Yahoo Finance показва, че към 11 февруари повече от 21% от акциите на компанията са били къси.
Анализаторите излязоха с мечи доклади. Някои от тях са публикувани в статия в списание Barron's на 1 февруари. Даниел Макензи от Seaport Global Securities свали предишната си цел от 19 долара на акция за AAL акциите. Барън спомена, че средната целева цена на анализатора, интервюиран от FactSet, е 12 долара. Това е доста под цената на 10 февруари от 17.41 долара.
Хек подозира обаче, че инвеститорите трябва да погледнат по-отблизо на компанията. Това може да изисква допълнителна федерална подкрепа, но те могат да очакват много американци постепенно да се върнат към навиците си за пътуване. Най-вероятно ще започне още това лято. Макар че това може да не е толкова силно, колкото се възприема по-рано, то все още ще започне да помага на авиокомпании като American Airlines да се възстановят.
Освен това, след като се случи, хората ще започнат да се чувстват много по-положително за акциите. След като анализаторите започнат да прогнозират положителните тримесечия на CFFO за компанията, лесно можете да видите скок в AAL акциите, добави той.
Според Хек, много инвеститори ще търсят възможност да влязат в ALL акциите при всяка слабост на тяхната цена. Това може да се случи през следващите две тримесечия, ако компанията продължи да изпитва трудности и анализаторите се отнасят отрицателно към прогнозите си.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
21 акции за покупка, според анализаторите на GS
Singapore Airlines се отказва от идеята за „полет до никъде“
| Валута | Цена | Δ% | 
|---|---|---|
| EURUSD | 1.15 | ▼0.27% | 
| USDJPY | 153.39 | ▼0.54% | 
| GBPUSD | 1.31 | ▼0.61% | 
| USDCHF | 0.81 | ▲0.15% | 
| USDCAD | 1.41 | ▲0.20% | 
| Референтен индекс | Цена | Δ% | 
|---|---|---|
| Dow 30 | 47 387.70 | ▼0.07% | 
| S&P 500 | 6 845.34 | ▼0.45% | 
| Nasdaq 100 | 25 867.90 | ▼0.76% | 
| DAX 30 | 24 044.00 | ▼0.70% | 
| Криптовалута | Цена | Δ% | 
|---|---|---|
| Bitcoin | 104 184.00 | ▼2.22% | 
| Ethereum | 3 549.59 | ▼1.47% | 
| Ripple | 2.31 | ▼0.01% | 
| Фючърс | Цена | Δ% | 
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 60.64 | ▼0.62% | 
| Петрол - брент | 64.52 | ▼0.52% | 
| Злато | 3 960.88 | ▼0.93% | 
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% | 
| Пшеница | 542.88 | ▼0.03% | 
| Срочност | Цена | Δ% | 
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.86 | ▲0.18% | 
| Germany Bund 10 Year | 129.36 | ▲0.18% | 
| UK Long Gilt Future | 93.66 | ▲0.21% |