Снимка: iStock
Феновете на автомобилите започват да се пристрастяват към Bring a Trailer. Сайтът за търгове за всичко - от класически автомобили до модерни превозни средства за ентусиасти, започна от скромно начало и от уста на уста, за да се превърне в крайна сметка – в едно от местата за всички най-добри автомобили на търг, онлайн.
Bring a Trailer, собственост на Hearst Magazines от 2020 г., отбеляза скок на потребителската си база и увеличаване на показванията на страници, тъй като тенденцията „воайорство на търгове“ заинтересува феновете, влизащи да намерят перфектната кола (която може никога да не купят), но действието на търга носи вълнение и фактор „какво ще стане, ако“ е трудно да се повтори от комфорта на собствения ви дом.
Но това не са само купувачите, Bring a Trailer отчете увеличение на продажбите си през 2023 г. в година, в която по-високите лихвени проценти, нарастващите застрахователни премии и икономическата несигурност натежаха на автомобилния пазар. Приходите на Bring a Trailer се покачиха с 2% до над $1,4 милиарда, като общият обем на продажбите надхвърли 30 000, което е с 19% повече от преди година.
Въпреки това, скок в общите продажби на единица от 19% с покачване на приходите само с 2% означава, че цените на партида са се понижили и това е така. Средната цена на автомобил, продаден на търг на Bring a Trailer, падна до $54K от $59,5K през предходната година.
Въпросът е — свършиха ли бурните времена за пазара на класически автомобили — един от най-големите класове алтернативни активи?
„Имаше голям балон през 2022 г., хората харчеха пари като луди за коли, за други неща, и 2023 г. коригира това“, каза Ранди Ноненберг, главен изпълнителен директор на Bring a Trailer, в интервю за Yahoo Finance. „Виждаме, че стойностите на автомобилите [сега] са доста последователни спрямо това, което са били през 2023 г., така че това някак ще се стабилизира, докато хората разберат какво правят.“
Сега сайтът отбеляза няколко огромни продажби с „виртуална” цена от 2,89 милиона долара за Pagani Huayra от 2014 г., 2,5 милиона долара за Porsche 910 от 1967 г. и 1,79 милиона долара за Ford GT от 2020 г.
„Е, те очевидно са на върха, но повечето хора не харчат 3 милиона долара за кола, но за щастие някои хора го правят“, каза Ноненберг.
Въпреки че имаше огромни суми, те не съответстваха на някои от големите търгове, които се случиха в бурните дни на 2022 г. „Хората хвърляха пари за тях [през 2022 г.], мислейки, че ще си ги върнат веднага като 12 месеца и този вид изобилие беше малко прекалено оптимистично, но сега те са се установили.“
Ноненбърг е по-фокусиран върху обявите за „хляб и масло“, както той ги нарича, колите от $50 до $60K. В края на краищата, тъй като Bring a Trailer начислява само такса за регистрация от $99 и такса за купувач от 5% от продажната цена на автомобила, която е ограничена до $5000, тези обяви за милиони долари не носят толкова повече приходи (въпреки че има фактор за престиж).
Bring a Trailer не е единствената игра в града, когато става дума за онлайн търгове. eBay Motors, Cars and Bids (започнат от рецензента на автомобили Doug DeMuro и собственост на The Chernin Group) и PCarMarket, наред с други, обслужват големи и малки купувачи.
Един от начините да се помогне с обявите „хляб и масло“, както ги нарича Ноненберг, е да се улеснят продажбите между купувачи и продавачи; в момента, след като продажбата приключи на Bring a Trailer, двете страни трябва да уредят плащането, прехвърлянето на собствеността и доставката на автомобила, което понякога може да бъде трудно и финансово плашещо.
Германски и американски марки водят продажбите на Bring a Trailer
„Сега има дигитални инструменти, които разработваме през последните няколко месеца, които ще пуснем в действие през следващите 30 дни, които ще помогнат на хората действително да прехвърлят документите, да изпращат парите, услугата за ескроу, потвърждение – още неща за издигнете и улеснете продажбите онлайн“, каза Ноненберг. „Можете да разчитате на Bring a Trailer, за да направите тази транзакция по-безопасна и по-добра.“
С по-добри инструменти за закупуване и повече търгове, които се провеждат всеки ден, воайорите може да се превърнат в бъдещи купувачи.
Още по темата:
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.16 | ▲0.15% |
| USDJPY | 152.79 | ▼0.18% |
| GBPUSD | 1.33 | ▲0.12% |
| USDCHF | 0.80 | ▼0.13% |
| USDCAD | 1.40 | ▼0.05% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 47 738.30 | ▲0.17% |
| S&P 500 | 6 912.58 | ▲0.62% |
| Nasdaq 100 | 25 995.80 | ▲1.08% |
| DAX 30 | 24 408.60 | ▲0.46% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 114 337.00 | ▼0.20% |
| Ethereum | 4 134.44 | ▼0.60% |
| Ripple | 2.64 | ▼0.08% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 61.46 | ▼0.74% |
| Петрол - брент | 65.04 | ▼0.08% |
| Злато | 3 991.20 | ▼1.83% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 525.62 | ▲2.61% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 113.48 | ▲0.20% |
| Germany Bund 10 Year | 129.62 | ▲0.10% |
| UK Long Gilt Future | 93.65 | ▲0.27% |