Снимка: iStock
Китайският телекомуникационен и смартфон гигант Huawei удвоява продажбите на своите технологии на конкурентния пазар на електрически автомобили.
Компанията подчерта, че не произвежда автомобили. Вместо това, тя продава технологични компоненти като своята операционна система Harmony OS и продукт за подпомагане на водача, или работи с автомобилни производители за създаване на нови марки EV.
Във вторник Huawei потвърди, че работи с най-малко четирима традиционни автомобилни производители в Китай по нови марки автомобили, след новини през уикенда за съвместно предприятие с Changan Automobile за автомобилни технологии.
Changan и Huawei вече са партньори за марката електрически автомобили Avatr, създадена през 2018 г. с гиганта за батерии за електрически автомобили Contemporary Amperex Technology. SUV и седан на Avatr се продават за малко повече от еквивалента на 42 000 долара.
Huawei също работи с Chery върху марката електрически автомобили Luxeed, която разкри подробности за своя седан S7 във вторник.
Подобни партньорства с BAIC Motor и JAC Motor са в процес на разработка, каза Ричард Ю, ръководител на отдела за автомобили и потребителите на Huawei, на събитие за представяне на Luxeed във вторник.
BAIC, чиято електрическа марка Arcfox вече използва технологиите на Huawei, и JAC не отговориха веднага на искане за коментар.
Китайските производители на автомобили с продукти, „на които липсват технологиите, необходими за конкуренция, изглеждат повече от щастливи да използват [технологиите на] Huawei, за да запълнят празнините“, каза Ту Ле, основател на базираната в Пекин консултантска фирма Sino Auto Insights.
„Все още е твърде рано да разберем как решението [на Huawei] се мери с нейните конкуренти, но те, както много други технологични компании, виждат възможността и отиват ол-ин в нея“, каза той.
Tencent, която управлява китайското приложение за социални медии WeChat, твърди, че снабдява BMW и някои други автомобилни производители с автомобилни технологии.
Китайската компания за смартфони и домакински уреди Xiaomi планира да пусне автомобил през първата половина на следващата година. Компанията обяви в края на октомври нова операционна система, наречена HyperOS.
Част от бизнеса на Huawei
Приходите на Huawei от потребителския бизнес са намалели наполовина, откакто САЩ поставиха компанията в черен списък, който й забранява да купува от американски доставчици. Това включва лицензиран достъп до най-новите версии на операционната система Android на Google.
Вместо това Huawei пусна своя собствена система, наречена Harmony OS.
През първата половина на годината потребителските приходи на Huawei бяха 103,5 милиарда юана (14,27 милиарда долара), докато интелигентните автомобилни решения на компанията – чиито продукти включват технологии за нови енергийни превозни средства – отбелязаха приходи от 1 милиард юана. Други приходи, свързани с автомобили, също са включени в други части на бизнеса.
Ю от Huawei каза във вторник, че компанията работи с автомобилните производители по три начина:
Huawei обяви в края на 2021 г. марката автомобили Aito, произведени от Seres. Превозните средства, често показвани в многото магазини за смартфони на Huawei в Китай, набраха популярност. Компанията твърди, че само за модела M5 вече са доставени над 120 000 броя.
Ю каза във вторник, че Aito ще достави около 16 000 до 18 000 единици от своите автомобили M7 през ноември и повече от 20 000 единици следващия месец.
Компаниите от BYD до стартъпа Li Auto са уловили значителен дял от растежа на пазара на нови енергийни превозни средства в Китай, категория, която включва хибридни и задвижвани с батерии автомобили. Традиционните чуждестранни производители на автомобили като Volkswagen и Toyota се адаптират по-бавно.
Тази година навлизането на нови енергийни превозни средства се е повишило до над една трета от новите леки автомобили, продадени в Китай, според Китайската асоциация за леки автомобили.
Още по темата:
Китайският гигант BYD пуска популярния си седан Han в Близкия изток
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.10 | ▼0.02% |
USDJPY | 146.27 | ▼0.40% |
GBPUSD | 1.32 | ▲0.16% |
USDCHF | 0.85 | ▼0.03% |
USDCAD | 1.36 | ▲0.08% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 322.50 | ▲0.07% |
S&P 500 | 5 754.38 | ▲0.10% |
Nasdaq 100 | 20 021.30 | ▲0.20% |
DAX 30 | 19 179.80 | ▲0.21% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 61 353.00 | ▲1.00% |
Ethereum | 2 382.91 | ▲1.43% |
Ripple | 0.52 | ▲0.44% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 74.32 | ▲0.64% |
Петрол - брент | 78.26 | ▲0.48% |
Злато | 2 661.49 | ▲0.22% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 598.38 | ▼0.77% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 114.00 | ▲0.04% |
Germany Bund 10 Year | 134.44 | ▼0.07% |
UK Long Gilt Future | 98.08 | ▼0.18% |