Снимка: iStock
Говоренето за възстановяването на пътуванията в Азия все още до голяма степен се фокусира върху завръщането на китайски пътници.
Но индийските пътници са тези, които търсят международни пътувания по-бързо от пътуващите на всеки друг пазар в света, каза главният изпълнителен директор на Agoda, Омри Моргенштерн, пред CNBC Travel.
„Цялото нещо процъфтява“, каза той. „Изходящите [пътувания] в Индия се разрастват много по-бързо от всеки друг.“
Данните на компанията показват, че докато търсенията за изходящи пътувания от повечето азиатско-тихоокеански страни са се увеличили между 30% и 60% спрямо 2019 г., търсенията от пътници в Индия са скочили с 225%.
„Индийската туристическа индустрия се възстанови силно на фона на икономическия растеж в страната“, каза Лалитя Дхавала, консултант по оценките във фирмата за анализ на пътуванията Cirium.
„Данните показват силно възстановяване както на вътрешния, така и на международния трафик в сравнение с 2019 г. с... положителен растеж на планирания капацитет през следващото тримесечие“, казаха.
Къде пътуват?
Тайланд, Сингапур и Индонезия са най-добрият избор за индийските пътници.
От януари 2019 г. до средата на май тази година търсенията на хотели и полети от индийски пътници до Индонезия са се увеличили с 256%, 215% до Сингапур и 147% до Тайланд, показват данните на Agoda.
Но търсенията във Виетнам – страна, отдавна пренебрегвана от индийските пътници – нараснаха още повече. Данните на Agoda показват 390% ръст от 2019 г.
„Виетнам е сред първите пет дестинации и никога не е бил там през 2019 г.“, каза Моргенщерн.
Преди 2019 г. не е имало директни полети от Индия до Виетнам, така че връзката между двете страни вече е по-добра, каза Вишал Сури, управляващ директор на SOTC Travel.
„Виетнам е дестинация, която не е много далеч от Индия и все още е в региона на АСЕАН. Това е само четири-пет часа полет от повечето части на страната“, каза Сури.
Дестинациите в Югоизточна Азия остават популярни сред индийските пътешественици, но данните на Agoda показват, че интересът им към тези в Източна Азия е намалял, каза Morgenshtern от Agoda.
Търсенията на хотели и полети до Япония и Тайван са намалели от 2019 г., според данните на Agoda. Но търсенията за Южна Корея се увеличиха от преди пандемията.
„Пътуването до Югоизточна Азия е напълно експлодиращо, но страните от Източна Азия са много по-скъпи дестинации“, каза Моргенштерн.
Но Моргенштерн очаква скоро интересът към пътуванията в Източна Азия да нарасне. Той също така отбеляза два други скъпи пазара, които са популярни сред индийците - Съединените щати и Обединеното кралство.
„Не виждам защо индийски клиент, който би отишъл в Европа, няма да се забавлява много да отиде в Япония или Тайван.“
Повече разходна способност
Независимо дали става въпрос за кратко бягство в Азия или дълга почивка в Европа, индийците харчат пари. И харчат много.
„Съществува схващането, че икономическата мощ на индийския пътник е много ниска. Може да е вярно на вътрешния пазар, но когато става въпрос за изходящ, всъщност мисля, че е наравно с китайците, когато посещават други азиатски страни“, каза Моргенщерн от Agoda.
Миналата година индийските пътници са похарчили около 30% повече за настаняване за своите международни пътувания, отколкото преди пандемията, и 20% повече от средния китайски клиент, според данните на Agoda.
В Тайланд китайските и индийските пътници харчат приблизително еднакво за хотели, каза той.
„Индийците обичат да отсядат в четири- или петзвездни места за настаняване и в маркови хотели с имена, които познават“, каза Сури от SOTC. „Те също така проучват подходящи ресторанти, вместо да ядат в заведения за бързо хранене.“
Dhavala от Cirium посочи, че увеличението на международните пътувания е ограничено до по-богатите индийски пътници.
„Останалата част от сектора на средната класа е фокусирана върху вътрешни пътувания, а нискотарифните авиокомпании в Индия са в добра позиция да отговорят на това търсене“, каза тя.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Мнението на изпълнителни директори относно мейлите по време на отпуск
Защо хората се отказват от онлайн резервациите през 2023 г.?
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.16 | ▲0.11% |
| USDJPY | 152.89 | ▼0.12% |
| GBPUSD | 1.33 | ▲0.06% |
| USDCHF | 0.80 | ▼0.08% |
| USDCAD | 1.40 | ▼0.01% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 47 650.50 | ▼0.03% |
| S&P 500 | 6 898.16 | ▲0.41% |
| Nasdaq 100 | 25 924.80 | ▲0.81% |
| DAX 30 | 24 397.80 | ▲0.42% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 115 023.00 | ▲0.40% |
| Ethereum | 4 214.68 | ▲1.34% |
| Ripple | 2.68 | ▲1.15% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 61.40 | ▼0.84% |
| Петрол - брент | 64.98 | ▼0.18% |
| Злато | 3 993.90 | ▼1.77% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 525.62 | ▲2.61% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 113.42 | ▲0.15% |
| Germany Bund 10 Year | 129.59 | ▲0.07% |
| UK Long Gilt Future | 93.65 | ▲0.27% |