Снимка: iStock
BMW iX5 Hydrogen използва горивни клетки, произведени от Toyota, и има максимална скорост над 112 мили в час. Колата съхранява водород в два резервоара, може да се напълни за три до четири минути и има пробег от 313 мили.
Председателят на BMW Оливър Зипс описва водорода като „универсален източник на енергия, който играе ключова роля в процеса на енергиен преход и следователно в защитата на климата“.
BMW Group в понеделник стартира пилотна флотилия от водородни превозни средства, като главният изпълнителен директор на германския автомобилен гигант посочи водорода като „липсващото парче в мозайката, когато става дума за мобилност без емисии“.
BMW iX5 Hydrogen, който използва горивни клетки, произведени от Toyota и има максимална скорост над 112 мили в час, се сглобява в съоръжение в Мюнхен.
Автомобилът съхранява водород в два резервоара и може да се напълни за три до четири минути. BMW казва, че има пробег от 313 мили в Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure или WLTP цикъл.
Той ще влезе в експлоатация през 2023 г., въпреки че мащабът на внедряването е малък, с флот от „под 100 превозни средства“, които ще бъдат „използвани в международен план за демонстрационни и пробни цели за различни целеви групи“.
В изявление председателят на BMW Оливър Зипс каза, че водородът е „универсален източник на енергия, който играе ключова роля в процеса на енергиен преход и следователно в защитата на климата“.
Той продължи да описва водорода като „един от най-ефективните начини за съхранение и транспортиране на възобновяема енергия“.
„Трябва да използваме този потенциал, за да ускорим и трансформацията на сектора на мобилността“, добави Зипс.
„Водородът е липсващото парче в мозайката, когато става въпрос за мобилност без емисии.“
„Една технология сама по себе си няма да е достатъчна, за да позволи климатично неутрална мобилност в световен мащаб.“
Описван от Международната агенция по енергетика като „универсален енергиен носител“, водородът има разнообразни приложения и може да се използва в сектори като индустрията и транспорта.
BMW е една от няколкото автомобилни фирми, които продължават да изследват потенциала на водорода. Други включват Toyota и Hyundai, докато по-малки фирми като Riversimple също работят върху автомобили, задвижвани с водород.
Водородът може да има своите поддръжници, но някои високопоставени фигури от автомобилната индустрия не са толкова сигурни.
Главният изпълнителен директор Илон Мъск написа в Туитър, че „горивни клетки = глупак продава“, добавяйки през юли същата година: „водородните глупаци продават няма смисъл“.
През май 2022 г. Мъск повтори своя скептицизъм относно ролята на водорода в планираното преминаване към по-устойчиво бъдеще, описвайки го като „най-глупавото нещо, което мога да си представя за съхранение на енергия“.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.10 | ▼0.11% |
USDJPY | 146.39 | ▼0.31% |
GBPUSD | 1.32 | ▲0.19% |
USDCHF | 0.85 | ▲0.07% |
USDCAD | 1.36 | ▲0.09% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 315.60 | ▲0.05% |
S&P 500 | 5 754.58 | ▲0.10% |
Nasdaq 100 | 20 020.20 | ▲0.19% |
DAX 30 | 19 178.90 | ▲0.21% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 61 513.10 | ▲1.27% |
Ethereum | 2 390.51 | ▲1.75% |
Ripple | 0.53 | ▲1.00% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 74.32 | ▲0.64% |
Петрол - брент | 78.28 | ▲0.49% |
Злато | 2 660.74 | ▲0.20% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 597.88 | ▼0.85% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 113.98 | ▲0.02% |
Germany Bund 10 Year | 134.50 | ▼0.03% |
UK Long Gilt Future | 97.94 | ▼0.32% |