Снимка: iStock
BMW iX5 Hydrogen използва горивни клетки, произведени от Toyota, и има максимална скорост над 112 мили в час. Колата съхранява водород в два резервоара, може да се напълни за три до четири минути и има пробег от 313 мили.
Председателят на BMW Оливър Зипс описва водорода като „универсален източник на енергия, който играе ключова роля в процеса на енергиен преход и следователно в защитата на климата“.
BMW Group в понеделник стартира пилотна флотилия от водородни превозни средства, като главният изпълнителен директор на германския автомобилен гигант посочи водорода като „липсващото парче в мозайката, когато става дума за мобилност без емисии“.
BMW iX5 Hydrogen, който използва горивни клетки, произведени от Toyota и има максимална скорост над 112 мили в час, се сглобява в съоръжение в Мюнхен.
Автомобилът съхранява водород в два резервоара и може да се напълни за три до четири минути. BMW казва, че има пробег от 313 мили в Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure или WLTP цикъл.
Той ще влезе в експлоатация през 2023 г., въпреки че мащабът на внедряването е малък, с флот от „под 100 превозни средства“, които ще бъдат „използвани в международен план за демонстрационни и пробни цели за различни целеви групи“.
В изявление председателят на BMW Оливър Зипс каза, че водородът е „универсален източник на енергия, който играе ключова роля в процеса на енергиен преход и следователно в защитата на климата“.
Той продължи да описва водорода като „един от най-ефективните начини за съхранение и транспортиране на възобновяема енергия“.
„Трябва да използваме този потенциал, за да ускорим и трансформацията на сектора на мобилността“, добави Зипс.
„Водородът е липсващото парче в мозайката, когато става въпрос за мобилност без емисии.“
„Една технология сама по себе си няма да е достатъчна, за да позволи климатично неутрална мобилност в световен мащаб.“
Описван от Международната агенция по енергетика като „универсален енергиен носител“, водородът има разнообразни приложения и може да се използва в сектори като индустрията и транспорта.
BMW е една от няколкото автомобилни фирми, които продължават да изследват потенциала на водорода. Други включват Toyota и Hyundai, докато по-малки фирми като Riversimple също работят върху автомобили, задвижвани с водород.
Водородът може да има своите поддръжници, но някои високопоставени фигури от автомобилната индустрия не са толкова сигурни.
Главният изпълнителен директор Илон Мъск написа в Туитър, че „горивни клетки = глупак продава“, добавяйки през юли същата година: „водородните глупаци продават няма смисъл“.
През май 2022 г. Мъск повтори своя скептицизъм относно ролята на водорода в планираното преминаване към по-устойчиво бъдеще, описвайки го като „най-глупавото нещо, което мога да си представя за съхранение на енергия“.
Още по темата:
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.15 | ▲0.07% |
| USDJPY | 154.02 | ▼0.13% |
| GBPUSD | 1.31 | ▲0.08% |
| USDCHF | 0.80 | ▼0.06% |
| USDCAD | 1.40 | ▼0.05% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 47 765.50 | ▼0.13% |
| S&P 500 | 6 885.62 | ▼0.11% |
| Nasdaq 100 | 26 073.60 | ▼0.04% |
| DAX 30 | 24 095.10 | ▲0.16% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 107 556.00 | ▼2.73% |
| Ethereum | 3 717.36 | ▼4.88% |
| Ripple | 2.42 | ▼4.30% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 61.21 | ▼0.24% |
| Петрол - брент | 65.04 | ▲0.60% |
| Злато | 4 011.46 | ▲0.81% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 539.12 | ▲1.01% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.72 | ▼0.03% |
| Germany Bund 10 Year | 129.47 | ▲0.07% |
| UK Long Gilt Future | 93.68 | 0.00% |