Снимка: iStock
Пандемията Covid-19 направи почистването критично: от възхода на влиятелните социални медии, които споделят техниките си за почистване, до блестящо продаваните партньорства между авиокомпаниите и експертите по дезинфекция. Изведнъж нещо, което някога се приемаше за даденост, е в центъра на вниманието.
Barclays твърди, че тенденцията няма да отшуми, дори когато пандемията си отиде, а фрагментираният пазар предлага големи възможности за това - марки за почистване на домакинствата да проникнат при корпоративните клиенти.
Анализаторът Лорън Либерман хвърля поглед на пазара за търговско почистване и твърди, че дори след като Covid-19 вече не е основен риск, потребителите от всякакъв вид ще искат да видят доказателства за чистота, а не само да приемат, че това се е случило.
Този вид „почистване за показ“ ще се превърне в новата норма, тъй като „потребителите и служителите ще изискват местата не само да бъдат„ чисти “, но и „да се показват чисти“.“
Разбира се, бизнесът вече правеше много почистване преди Covid, въпреки че компании, които имат по-дълга история в промишленото почистване, като Ecolab (тикер: ECL), може да не се обръщаха към потребителите, които бяха по-свикнали с имена от домакинствата като Clorox ( CLX).
Либерман смята, че тази динамика, заедно с повишен фокус върху санитарните условия като цяло, от ресторанти до казина и круизни линии, е ключова възможност за компании от целия спектър.
Тя изчислява, че институционалният пазар за почистване възлиза на 30 милиарда долара в световен мащаб. Докато този пазар преди кризата се разрастваше просто като функция от брутния вътрешен продукт - с нарастването на икономиките хората вечеряха и пътуваха повече.
Въпреки че днешното стриктно почистване може да отслабне в пост-ваксинния свят, Либерман очаква обемите да останат повишени спрямо предпандемичните години, вероятно с 10% до 20%.
В почистването, както в толкова много индустрии, Covid нарани по-малките играчи повече, отколкото по-големите, а големите господстващи имена може да са крайните победители.
Ecolab е „ясният лидер на пазара“, но има само около 12% до 16% от пазара, оставяйки голям дял за грабване, особено докато малките и регионалните играчи се борят. Това може да е добра новина не само за Ecolab, но и за Clorox, Cintas (CTAS), Kimberly Clark (KMB), Procter & Gamble (PG) и Reckitt Benckiser (RBGLY).
„Тъй като най-големите клиенти се стремят да консолидират броя на доставчиците, предимствата „по-голям е по-добре“ по отношение на мащаба, обслужването и технологиите трябва да станат по-очевидни“, пише Либерман.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.18 | ▼0.01% |
USDJPY | 147.49 | ▲0.07% |
GBPUSD | 1.36 | ▼0.01% |
USDCHF | 0.79 | ▼0.01% |
USDCAD | 1.38 | ▲0.01% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 46 242.60 | ▼0.01% |
S&P 500 | 6 677.38 | ▼0.01% |
Nasdaq 100 | 24 550.20 | ▲0.02% |
DAX 30 | 23 734.50 | ▼0.05% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 115 297.00 | ▼0.10% |
Ethereum | 4 531.81 | ▲0.13% |
Ripple | 3.00 | ▼0.02% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 63.18 | ▲0.21% |
Петрол - брент | 67.62 | ▲0.24% |
Злато | 3 678.75 | ▲0.07% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 527.12 | ▲0.41% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 113.42 | ▲0.01% |
Germany Bund 10 Year | 128.67 | ▲0.05% |
UK Long Gilt Future | 91.48 | ▲0.16% |