Снимка: iStock
Пандемията Covid-19 направи почистването критично: от възхода на влиятелните социални медии, които споделят техниките си за почистване, до блестящо продаваните партньорства между авиокомпаниите и експертите по дезинфекция. Изведнъж нещо, което някога се приемаше за даденост, е в центъра на вниманието.
Barclays твърди, че тенденцията няма да отшуми, дори когато пандемията си отиде, а фрагментираният пазар предлага големи възможности за това - марки за почистване на домакинствата да проникнат при корпоративните клиенти.
Анализаторът Лорън Либерман хвърля поглед на пазара за търговско почистване и твърди, че дори след като Covid-19 вече не е основен риск, потребителите от всякакъв вид ще искат да видят доказателства за чистота, а не само да приемат, че това се е случило.
Този вид „почистване за показ“ ще се превърне в новата норма, тъй като „потребителите и служителите ще изискват местата не само да бъдат„ чисти “, но и „да се показват чисти“.“
Разбира се, бизнесът вече правеше много почистване преди Covid, въпреки че компании, които имат по-дълга история в промишленото почистване, като Ecolab (тикер: ECL), може да не се обръщаха към потребителите, които бяха по-свикнали с имена от домакинствата като Clorox ( CLX).
Либерман смята, че тази динамика, заедно с повишен фокус върху санитарните условия като цяло, от ресторанти до казина и круизни линии, е ключова възможност за компании от целия спектър.
Тя изчислява, че институционалният пазар за почистване възлиза на 30 милиарда долара в световен мащаб. Докато този пазар преди кризата се разрастваше просто като функция от брутния вътрешен продукт - с нарастването на икономиките хората вечеряха и пътуваха повече.
Въпреки че днешното стриктно почистване може да отслабне в пост-ваксинния свят, Либерман очаква обемите да останат повишени спрямо предпандемичните години, вероятно с 10% до 20%.
В почистването, както в толкова много индустрии, Covid нарани по-малките играчи повече, отколкото по-големите, а големите господстващи имена може да са крайните победители.
Ecolab е „ясният лидер на пазара“, но има само около 12% до 16% от пазара, оставяйки голям дял за грабване, особено докато малките и регионалните играчи се борят. Това може да е добра новина не само за Ecolab, но и за Clorox, Cintas (CTAS), Kimberly Clark (KMB), Procter & Gamble (PG) и Reckitt Benckiser (RBGLY).
„Тъй като най-големите клиенти се стремят да консолидират броя на доставчиците, предимствата „по-голям е по-добре“ по отношение на мащаба, обслужването и технологиите трябва да станат по-очевидни“, пише Либерман.
Още по темата:
Скот Бесент вижда възможност за бъдещо преразглеждане на целта от 2% на Фед
Американската икономика нарасна с по-бързи темпове от очакваните за третото тримесечие
Централните банки с най-големия тласък за облекчаване на политиката от десетилетие
Китай обяви мита до 42,7% върху млечни продукти от ЕС
Китай поддържа референтните лихвени проценти по кредитите стабилни
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.18 | ▼0.14% |
| USDJPY | 155.97 | ▼0.13% |
| GBPUSD | 1.35 | ▼0.10% |
| USDCHF | 0.79 | ▲0.07% |
| USDCAD | 1.37 | ▼0.13% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 49 041.20 | ▲0.64% |
| S&P 500 | 6 981.62 | ▲0.36% |
| Nasdaq 100 | 25 875.90 | ▲0.26% |
| DAX 30 | 24 473.50 | ▼0.06% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 87 408.30 | ▼0.02% |
| Ethereum | 2 940.37 | ▼0.75% |
| Ripple | 1.86 | ▼0.79% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 58.38 | ▼0.24% |
| Петрол - брент | 61.82 | ▼0.24% |
| Злато | 4 479.82 | ▼0.56% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 522.37 | ▲0.92% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.50 | ▲0.16% |
| Germany Bund 10 Year | 127.44 | ▲0.34% |
| UK Long Gilt Future | 91.04 | ▲0.13% |