Снимка: iStock
„Шелли Груп“ АД потвърждава прогнозата за финансовата 2023 година и средносрочните цели след успешни продажби на “Черния петък“, сочи публикувана от компанията информация.
По време на "Черния петък", продажбите на компанията са нараснали със 115,0% на годишна база до 14,5 млн. евро (28,4 млн. лв.). Увеличението на броя на продадените устройства за автоматизация на дома е лиро повече от два пъти до над 1,1 млн. продукта.
Продуктите за отчитане и намаляване на потреблението на енергия, както и устройствата от типа "plug-and-play" са сред основните фактори на растежа.
Компанията също така потвърди прогнозата си за увеличение на продажбите през настоящата година с 51% до 72,0 млн. евро (140,8 млн. лв.) и увеличение на EBIT (печалбата преди лихви и данъци) с поне 63,5% до 17,0 млн. евро (33,2 млн. лв.).
Средносрочна цел на компанията е за продажби от над 200 млн. евро и EBIT от над 50 млн. евро до края на 2026 г. Това би се равнило на среднгодишен ръст от 40.57% при продажбите, през следващите три години, както и на 43.28% при печалбата преди лихви и данъци, за същия период от време.
Най-високите продажби, от компанията, бяха регистрирани в Германия, Италия и Испания. Страните с най-бърз растеж бяха Франция и Обединеното кралство.
"Истинско удоволствие е да видим положителното въздействие на новите продукти на Shelly, пуснати на пазара през тази финансова година, върху продажбите ни по време на „Черния петък“. През следващите две години бихме искаме да увеличим темпото и да продължим да утвърждаваме клиентската си ориентираност и технологичното си лидерство с нови функции и области на приложение, като започнем с продуктите Gen3 със собствения ни модул Shelly от 2024 г. и продуктите Gen4 от 2025 г. Голямото предимство на Шелли Груп пред конкуренцията е нашата бързина в научноизследователската и развойната дейност.", каза Димитър Димитров, изпълнителен директор на „Шелли Груп“ АД.
Волфганг Кирш, изпълнителен директор на „Шелли Груп“ АД, добави: "Настоящите фактори на растежа, отчитането и пестенето на енергия във времена на геополитически предизвикателства, ясно показват, че интелигентните решения за сградна автоматизация са дългосрочна мегатенденция. Следователно сме едва в началото на ерата на интелигентните домове. Развитието на бизнеса през настоящата година и продажбите в рамките на кампанията "Черен петък" също ясно показаха, че сме в добра позиция да постигнем средносрочните си цели за приходи от над 200 млн. евро и EBIT от над 50 млн. евро до края на 2026 г. Искаме да продължим да растем значително по-бързо от пазара. Уверени сме, че ще успеем да постигнем годишните си цели за 2023 г. повече от успешно."
Още по темата:
Шелли Груп навлиза в бързо развиващия се потребителски пазар за управление на чиста енергия