Снимка: Flickr
Американската технологична компания Google ще разработи нови правила в Европа за повишаване на прозрачността на политическите реклами, предава "Блумбърг".
Изявлението на подразделението на Alphabet Inc. идва след година на интензивни критики в глобален план относно това как популярните интернет услуги са ползвани за разпространение на погрешна информация по време на избори. Липсата на разкрития за това кой плаща за политически реклами е друга, особено коментирана тема.
През септември Google, Facebook, Twitter и други технологични и рекламни компании съгласуваха съвместен кодекс за саморегулиране в Европа, чиято цел беше борбата с разпространението на „фалшиви новини“ онлайн. Като част от кодекса Google и Facebook поеха ангажимент да разработят инструменти за прозрачност на политическите реклами на Стария континент.
Google обяви, че ще изисква от рекламодателите да подават заявление и съответно да получат потвърждение преди да могат да плащат за политическа реклама. Facebook също заяви, че стартира подобен процес в Европа.
Вчера стана ясно, че Google ще инвестира близо 700 млн. долара в изграждането на нов център за данни в Дания, който ще се захранва от 100% зелена енергия.
Технологичната компания ще подпише и специално споразумение за закупуване на електроенергия за новия си дейта център, с което ще се гарантира неговото захранване с възобновяема енергия. В тази връзка скандинавските страни са особено подходящи, тъй като условията там позволяват сравнително евтиното генериране на електричество от зелени източници като водни или вятърни.
Тази особеност напоследък превръща северните държави в магнит за технологичните играчи, строящи свои центрове за данни в Европа. От една страна, инфраструктурата е високо енергоемка, а от друга, компаниите все по-често поемат ангажимент да преминат към 100% възобновяеми източници на електричество. Това поражда и прогнозата, че годишните инвестиции в дейта центрове в тези райони може да се увеличат до 4.57 млрд. долара до 2025 г.
Още по темата:
Google пуска балоните си за интернет над Кения през 2019 г.
Google се разделя с марките AdWords и DoubleClick
Google се опитва да разшири операциите си в Китай
Google инвестира 300 млн. долара в борбата с фалшивите новини
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.17 | ▲0.01% |
USDJPY | 147.66 | ▲0.30% |
GBPUSD | 1.36 | ▼0.12% |
USDCHF | 0.80 | ▲0.15% |
USDCAD | 1.38 | ▲0.09% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 46 214.50 | ▼0.56% |
S&P 500 | 6 648.88 | ▲0.02% |
Nasdaq 100 | 24 363.00 | ▲0.47% |
DAX 30 | 23 719.50 | ▼0.24% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 115 933.00 | ▼0.15% |
Ethereum | 4 704.38 | ▼0.22% |
Ripple | 3.10 | ▼0.27% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 62.32 | ▲0.68% |
Петрол - брент | 66.88 | ▲0.94% |
Злато | 3 643.16 | ▲0.32% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 523.38 | ▲0.37% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 113.22 | ▼0.24% |
Germany Bund 10 Year | 128.62 | ▼0.40% |
UK Long Gilt Future | 91.34 | ▼0.52% |