Немската верига за хранителни стоки Lidl завладява нови групи клиенти и отбелязва ръст, въпреки спада на цените. От концерна Schwarz, който включва и Kaufland, обаче остават неудовлетворени. В дневния ред на германските дискаунтъри стоят на дневен ред по-ниски цени отпреди и това може да се забележи при плодовете, зеленчуците, бисквитите, шоколада, содата а наскоро и при млякото и маслото.
„Налице е понижаване на цените от 2% спрямо миналата година", каза Клаус Гериг, директор на Schwarz Unternehmens-Treuhand (SUT), в интервю за немския вестник Frankfurter Allgemeinen Zeitung.
Lidl отбелязва ръст в приходите от повече от 9 процента достигайки 59 милиарда евро през фискалната 2014/2015, която приключи този февруари. Schwarz-Gruppe, към която принадлежи Kaufland отбелязва ръст на приходите от 79,3 милиарда евро, след като те бяха 74 млрд. евро през изминалата година. Трябва да отбележим, че дори по-големите конкуренти в бранша се намират в Америка Walmart, Costco и Kroger Co. Търговското дружество със седалище в Некарсулм е четвъртият по големина търговец на храни в света, доста по-напред от Aldi и Metro. Към днешна дата 350 000 души работят за Lidl и Kaufland. Те са с 15 000 повече, отколкото преди година по-рано.
„Ние никога не сме доволни от постигнатото и искаме все повече и повече" споделя в интервюто Клаус Гериг. Той споделя, че са инвестирани 3,5 милиарда в ремонта на старите филиали, както и за обновяване на магазините на Lidl. Гериг посочва и че са вложени 1,5 милиарда евро в експанзията на компанията, като за тази година са планирани да бъдат инвестирани същите суми.
Целта на инвестициите са също така и печеленето на нови групи клиенти. Докато Kaufland е повишил приходите си само с 0,5 милиарда евро (от 20 на 20,5 милиарда евро) през миналата година и сега той трябва да се стреми към изпълнение на своята целева „програма 2020", то от Lidl стартират офанзива за качество на немските пазари. 40 милиона евро ще бъдат инвестирани в тази кампания, каза шефът на Lidl Свен Зайдел и призова за последващо действие.
Lidl започва експанзията си в Европа през 90-те години на миналия век и бързо се превръща в една от най-големите вериги магазини за хранителни стоки. Компанията влезе в България в края на 2010 г. За петте година веригата е инвестирала над 1 млрд. лева в 78-те си магазина.
Преди това Kaufland разкри първия си магазин у нас на 9 март 2006 г.
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.17 | ▼0.01% |
| USDJPY | 155.88 | ▲0.04% |
| GBPUSD | 1.34 | ▼0.12% |
| USDCHF | 0.80 | ▲0.22% |
| USDCAD | 1.38 | ▼0.01% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 48 859.40 | ▼0.66% |
| S&P 500 | 6 889.12 | ▼1.06% |
| Nasdaq 100 | 25 464.60 | ▼1.79% |
| DAX 30 | 24 238.10 | ▼0.57% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 88 487.40 | ▼1.97% |
| Ethereum | 3 082.53 | ▼1.05% |
| Ripple | 1.99 | ▼1.59% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 57.32 | ▼0.68% |
| Петрол - брент | 61.20 | ▼0.62% |
| Злато | 4 300.00 | ▲0.57% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 529.12 | ▼0.82% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.22 | ▼0.17% |
| Germany Bund 10 Year | 127.44 | ▼0.03% |
| UK Long Gilt Future | 92.67 | ▼0.37% |