Снимка: Istock
Акциите на Magnificent Seven добавиха 821 милиарда долара пазарна капитализация в понеделник, според данни на Dow Jones Market Data.
Групата от технологични акции с мегакапитализация, съставена от Apple, Amazon.com, Tesla, Microsoft, Nvidia, Alphabet и Meta Platforms, беше на път да постигне втория си най-голям еднодневен ръст на пазарната капитализация; групата добави 1,85 трилиона долара пазарна капитализация на 9 април, когато президентът Доналд Тръмп спря своите „реципрочни тарифи“ над 10% за 90 дни.
ETF-ът Roundhill Magnificent Seven, който предлага експозиция към групата, се покачи с 5,6% до 50,58 долара. Това бе най-високото му затваряне от 28 февруари. Сега е само с 13% по-нисък от рекордното си затваряне на 17-ти декември.
С намаляването на по-голямата част от тарифите за Китай до 30% за 90 дни, Уолстрийт инвестира в по-рискови акции. Invesco S&P 500 High Beta ETF се повиши с 5,4%, на път към най-високото си затваряне от 26 февруари и най-добрия си ден от 9 април.
От друга страна, доходността на облигациите се покачваше, тъй като търговците продаваха облигации. Потребителските стоки и комуналните услуги бяха секторите със спад в S&P 500.
САЩ се съгласиха временно да намалят митата върху китайски стоки, които в момента достигат 145%, на 30% след два дни на оспорвани преговори между страните, съобщава Бен Вершкул от Yahoo Finance. Китай ще намали ответните си мита върху американски стоки от 125% на 10%. Временното намаление на ставките ще продължи 90 дни.
„Това е много бича новина за технологичната търговия, тъй като опасенията относно веригата за доставки сега ще бъдат значително намалени“, каза анализаторът на Wedbush Дан Айвс след новината, в бележка до инвеститорите.
Айвс вече е отбелязвал, че Tesla доставя „значително количество“ части и батерии от други страни, включително Китай.
Що се отнася до Amazon, Raymond James изчисли, че около 30% от общата стойност на стоките, продавани на уебсайта им, идват от Китай, а китайските рекламодатели са представлявали 14% от общите разходи за реклама в Amazon през 2024 г. Китайските рекламодатели представляват приблизително 11% и 6% от общите разходи за реклама съответно в Meta и Google, според анализатори от инвестиционната фирма.
Междувременно около 90% от iPhone-ите на Apple са произведени в Китай, а Китай е представлявал 17% от приходите на Apple през 2024 г.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на акции на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.12 | ▲0.78% |
USDJPY | 147.54 | ▼0.50% |
GBPUSD | 1.33 | ▲0.92% |
USDCHF | 0.84 | ▼0.49% |
USDCAD | 1.39 | ▼0.23% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 294.60 | ▼0.36% |
S&P 500 | 5 915.12 | ▲1.00% |
Nasdaq 100 | 21 297.80 | ▲1.86% |
DAX 30 | 23 701.60 | ▼0.14% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 104 353.00 | ▲1.51% |
Ethereum | 2 656.24 | ▲6.44% |
Ripple | 2.57 | ▲0.92% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 63.20 | ▲2.75% |
Петрол - брент | 66.57 | ▲2.49% |
Злато | 3 248.57 | ▲0.37% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 516.88 | ▲0.46% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.00 | ▼0.13% |
Germany Bund 10 Year | 129.40 | ▼0.17% |
UK Long Gilt Future | 91.54 | ▼0.11% |