Снимка: iStock
Amazon се фокусира върху използването на изкуствен интелект (AI), за да ускори доставките - чрез минимизиране на разстоянието между своите продукти и клиентите, каза висш изпълнителен директор на компанията, пред CNBC.
Стефано Перего, вицепрезидент по обслужване на клиенти и глобални оперативни услуги за Северна Америка и Европа в Amazon, очерта как компанията използва AI, когато става дума за логистика.
"Една област е в транспорта, като картографиране и планиране на маршрути, като се вземат предвид променливи като времето. Друга област е, когато клиентите търсят от продукти в Amazon, за да им помогне да намерят правилните стоки. Но ключов фокус в момента за Amazon е използването на AI, за да разбере къде да постави своя инвентар", посочи Перего.
„Мисля, че една област, която считаме за ключова за намаляване на разходите за обслужване, е разположението на инвентара“, каза Перего.
„Така че вече съм почти сигурен, че сте запознати с огромния избор, който предлагаме на нашите клиенти. Представете си колко сложен е проблемът да решите къде да поставите тази единица инвентар. И да го поставим по начин, който намалява разстоянието за изпълнение до клиентите и увеличаваме скоростта на доставка.“, добави Перего.
Amazon се фокусира върху така нареченото усилие за „регионализация“, за да доставя продукти до клиенти от най-близките до тях складове, а не от друга част на страната. Но това изисква технология, която е в състояние да анализира данни и модели, за да предвиди какви продукти ще бъдат търсени и къде.
Това е мястото, където AI се намесва пряко. Ако даден продукт е по-близо до клиентите, Amazon ще може да прави доставки на същия ден или на следващия ден, като това, което предлага абонаментната му услуга Prime.
Перего каза, че усилията на компанията напредват добре. В Съединените щати повече от 74% от продуктите, които клиентите поръчват, сега са от центрове за изпълнение в техния регион, според Amazon.
Amazon също така използва роботика в своите центрове за изпълнение, за да помогне с повтарящи се задачи, като повдигане на тежки пакети. Компанията каза, че 75% от поръчките на клиенти на Amazon се обработват частично от роботика.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.10 | ▲0.12% |
USDJPY | 147.98 | ▼0.11% |
GBPUSD | 1.31 | ▼0.06% |
USDCHF | 0.85 | ▼0.13% |
USDCAD | 1.36 | ▲0.13% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 42 234.00 | ▲0.02% |
S&P 500 | 5 744.12 | ▼0.02% |
Nasdaq 100 | 19 973.80 | ▼0.07% |
DAX 30 | 19 102.40 | ▼0.32% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 62 481.90 | ▲0.42% |
Ethereum | 2 435.52 | ▲0.57% |
Ripple | 0.53 | ▲0.25% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 75.92 | ▼1.66% |
Петрол - брент | 79.68 | ▼1.78% |
Злато | 2 635.97 | ▼0.27% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 591.62 | ▼0.32% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 112.68 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 133.61 | ▲0.05% |
UK Long Gilt Future | 96.42 | ▼0.58% |