Снимка: iStock
Amazon (AMZN) продължава да доминира в дигиталната търговия и електронната търговия. През 2019 г. компанията представлява 46.1% от всички продажби на електронна търговия в САЩ до 2021 г., като този дял се е увеличил до 56.7%, тъй като пандемията принуди потребителите да останат на закрито, давайки на компанията мощен катализатор.
Но в средата на 2022 г. числата се променят, пише InvestorPlace,тъй като търговците на дребно продължават да развиват своите платформи за електронна търговия, като постепенно намаляват господството на Amazon. В резултат на това пазарният дял на Amazon е бил 37.6% по това време.
Посланието е ясно: други компании за електронна търговия са готови и могат да си върнат пазарния дял от базирания в Сиатъл гигант. За инвеститорите има няколко много атрактивни акции за електронна търговия, които продължават да правят положителни крачки напред в тази конкуренция.
MercadoLibre (MELI)
Акциите на MercadoLibre са очевидният избор за инвеститорите, които искат да притежават дял от растежа на електронната търговия в Латинска Америка.
Всъщност изобщо не трябва да разглеждате MercadoLibre като акции, идващи за Amazon. MercadoLibre притежава много по-голям дял от латиноамериканския пай за електронна търговия, отколкото Amazon. Тя получава 667.7 милиона посетители месечно в сравнение със 169 милиона посетители на Amazon на месец.
Част от причината Amazon да изостава далеч зад MercadoLibre със сигурност е свързана с невероятното познаване на клиентската база като латиноамериканска фирма. Но това също произтича от сравнително малкия размер на пазара и навлизането на електронната търговия в Латинска Америка. Онлайн продажбите на дребно възлизат на около 84 милиарда долара годишно. Това е по-малко от много други региони. Освен това електронната търговия представлява по-малко от 6% от общите продажби на дребно в региона. Този процент е много по-висок в САЩ – 14%.
Чуждестранните фирми за електронна търговия искат част от тази база от приходи, за да бъдат сигурни. Но като се има предвид колко доминираща е MercadoLibre въз основа на броя на посетителите, изглежда, че вече си е осигурила неопровержимо място като „Amazon“ на Латинска Америка.
Alibaba (BABA)
Усилията на Alibaba да се конкурира с Amazon не минаха толкова гладко, колкото очакваше китайският титан на електронната търговия. Акциите й са паднали поради тази причина, наред с няколко други. Въпреки това Alibaba е насочила значителни ресурси към конкуренция с Amazon и нейната платформа бизнес-към-бизнес (В2В), обслужваща търговците на едро.
Alibaba направи това при стартирането на операциите на Alibaba.com в САЩ през 2019 г., с цел да регистрира търговци на едро в САЩ в платформата на Alibaba и да свърже тези продавачи с международни търговци. Отново, много наподобява една услуга, която предлага Amazon. Alibaba също имаше високата цел да подпише 1 милион местни фирми за годишната услуга от 3000 долара.
Но не мина по план. Alibaba се позова на увеличените разходи за почти всичко в САЩ, заявявайки, че не могат да привлекат доставчици и продавачи на борда. Тя намали целта си да регистрира 1 милион местни фирми до 2000. Голяма част от американските служители напуснаха, позовавайки се на тормоз и дълго работно време.
Неефективността на плана е голямо поражение за Alibaba в целта й да предизвика Amazon на глобалната сцена. Alibaba смята, че успешното предизвикване на Amazon в пространството за търговия на едро с В2В е важна първа стъпка в разширяването на обхвата й, въпреки че тя представлява само около 2% от общите приходи.
За момента това предполага, че Alibaba не е легитимен претендент за Amazon и мястото й на трона на електронната търговия.
Walmart (WMT)
Битката за доминиране на търговията между Walmart и Amazon е била тази на физическата търговия на дребно срещу електронната търговия. Но Walmart започна тежка кампания, за да се утвърди като легитимен конкурент преди няколко години с реален напредък.
През 2018 г. Walmart увеличи продажбите си за електронна търговия с 40% на годишна база. Бързо напред до третото тримесечие на фискалната 2023 г. и Walmart продължава да расте, макар и с по-бавни темпове. През този период приходите от електронна търговия в САЩ са нараснали с 16% на годишна база и с 24% на двугодишна база. Това е особено убедителен източник на растеж за Walmart , тъй като общите приходи са нараснали с 8.7% през същия период.
Walmart също така продължава бързо да развива международните си операции за електронна търговия. В своя международен бизнес сегмент електронната търговия допринася за 23% от общите продажби, което е с 4% повече на годишна база. Ръстът на електронната търговия на Walmart в Мексико, Канада и Китай на двегодишна натрупана база също е впечатляващ, нараствайки съответно с 44%, 34% и 159%. Walmart все още е един от най-големите търговци на дребно в света и ще продължи да използва електронната търговия за увеличаване на господстващата си позиция, като същевременно предизвиква Amazon за надмощие в електронната търговия.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на финансови активи на фондовите пазари.
Още по темата:
Китайски акции за купуване, след като азиатският гигант отвори отново
Bitcoin ETF на BlackRock губи 2,7 милиарда долара при рекорден отлив
Зукърбърг орязва бюджета за виртуална реалност, за да финансира AI амбициите
BofA: Ралито на акциите е изложено на риск
Краят на една ера: Уорън Бъфет предава управлението на Berkshire Hathaway
Доходността по американските държавни облигации се понижава
| Валута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| EURUSD | 1.16 | ▲0.01% |
| USDJPY | 155.37 | ▲0.17% |
| GBPUSD | 1.33 | ▲0.10% |
| USDCHF | 0.80 | ▲0.15% |
| USDCAD | 1.38 | ▼1.01% |
| Референтен индекс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Dow 30 | 47 992.90 | ▲0.22% |
| S&P 500 | 6 877.76 | ▲0.22% |
| Nasdaq 100 | 25 727.20 | ▲0.42% |
| DAX 30 | 24 043.50 | ▲0.57% |
| Криптовалута | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Bitcoin | 89 707.30 | ▲0.41% |
| Ethereum | 3 041.31 | ▲0.63% |
| Ripple | 2.04 | ▲0.26% |
| Фючърс | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| Петрол - лек суров | 60.13 | ▲0.74% |
| Петрол - брент | 63.76 | ▲0.65% |
| Злато | 4 198.24 | ▼0.18% |
| Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
| Пшеница | 535.58 | ▼1.00% |
| Срочност | Цена | Δ% |
|---|---|---|
| US 10 Year | 112.65 | ▼0.21% |
| Germany Bund 10 Year | 128.04 | ▼0.31% |
| UK Long Gilt Future | 92.86 | ▼0.38% |